33

382 43 10
                                    

Jongho hanya memandang ke arah lima kanak-kanak di hadapannya sedang menatapnya dengan mata menyipit.

"Siapa aku? " tanya Sunwoo sambil menunjukkan dirinya sendiri. Jongho menggaru kepalanya yang tidak berapa nak gatal.

"Mana lah Ho kenal" balas Jongho. Sunwoo mengerucut bibirnya ke hadapan apabila mendengar balasan budak hilang ingatan.

"Aishhh habistu Jongho tak ingat kenangan sadis kita? " tanya Eric. Jongho mengangkat keningnya apabila mendengar pertanyaan kawannya.

Changmin merengus perlahan sebelum dia meletakkan patung kesayangannya di hadapan Jongho.

"Kita banyak cipta kenangan sadis tau. Contohnya, kita semua tolak abang-abang kita masuk loji. Lepastu kan, pondok hujung sana. Kita semua yang bakar dan paling sadis, kita semua ceroboh rumah janda yang bapak kau cuba ngorat" cerita Changmin dengan tangannya ber awang-awangan di atas kepala. Jongho melopong apabila mendengar cerita dari anak kecil yang memiliki leher yang paling panjang.

"Serius lah kita semua yang buat? " tanya Jongho. Adik-beradik bongsu Lee itu mengangguk laju. Ayen yang berada di sebelah Jongho hanya melihat kelakuan sahabatnya. Dia kan tak terlibat dalam kenangan sadis tu.

"Selalunya yang jadi ketua Sunwoo" ujar Chanhee. Sunwoo memutarkan matanya ke atas dan tangannya menyilang ke dada.

"Sekurang-kurangnya aku ada lah juga cipta kenangan Childhood kita" kata Sunwoo menyampah.

"Yalah"

"Korang jom main" ajak Ayen yang sudah bosan.

"Nak main apa? " tanya Haknyeon yang sedang memasukkan keropok keju ke dalam mulutnya. Pipinya mula comot dengan serbuk keropok.

"Kau ni makan comot lah! " tegur Changmin yang sedikit anti akan kekotoran ni. Haknyeon mengesat comotnya menggunakan bajunya. Tersembul perutnya yang buncit.

"asal kau lap pakai baju gila! Kotor lah" complain Changmin yang sudah mencemberut wajahnya.

"Eish! Kau ni nak jadi pembersih bertempat lah! Ingat sini ada kain ke nak lap bagai! " jerit Haknyeon mendefend dirinya.

"AIR ADA KAN! "

"KAU FIKIR AKU RAJIN KE! "

Kanak-kanak ribena di situ hanya memasang wajah datar apabila melihat seorang dolphin dan badak sedang bergaduh mulut.

"Bala"

To be continue

Sorry pendek 😭

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 04, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

SWEET FAMILY |ATEEZ|Where stories live. Discover now