25

228 39 9
                                    

San menekap kain yang berisi ais batu di mata kirinya selepas dirinya di belasah oleh adik-beradiknya. Dia melihat khemah yang sedang di pasang  oleh pelajar yang mengikuti perkhemahan itu.

Selepas khemah sudah siap di pasang, mereka semua membahagikan bilangan manusia yang bakal tidur bersama.

Minho menyumbatkan begnya ke dalam khemah yang bakal di kongsi dengan.....

Bukan Jisung

Tetapi,

CHANGBIN

"Hai noona" tegur Changbin sekadar ingin mengusik gadis itu. Minho menatap tajam ke arah adiknya.

"Kau tidur jauh dari aku, badan kau dah lah gemuk lepastu terpaksa tidur dengan kau" arah Minho. Changbin mengangguk sebelum membuat perhadangan di tengah-tengah khemah itu.

"CIKGU! " jerit Mingi dengan Yunho serentak. Dia memandang khemah yang berukuran kecil di hadapan mereka.

"Apa? " tanya Ssaem Kyungsoo.

"Cikgu tahukan kami ni galah? Kenapa cikgu bagi khemah kecil dekat kami berdua. Kita orang berdua memang tak kisah kongsi khemah tetapi kenapa khemah kecil ni juga cikgu bagi" balas Yunho. Ssaem Kyungsoo memandang ke arah kembar itu dengan mendongakkan kepalanya.

"Masalahnya khemah dah tak cukup, memang ngam ngam untuk korang semua okay. Macam tak biasa pula tidur berhimpit, lagipun korangkan selalu gay. So tak kisah kalau tidur berpelukan" ujar Ssaem Kyungsoo.

Sebenarnya ssaem Kyungsoo ada dendam dengan orang yang lagi tinggi daripadanya kerana ssaem Chanyeol selalu mengejek dirinya pendek.

"Itu woosan boleh lah, kita orang walaupun kuat gay dengan abang sendiri tapi kami berdua tak sekuat woosan okay" kata Mingi. Dia memandang ke arah Wooyoung dan San yang sudah masuk ke dalam khemah dengan wajah ceria.

Entah lah happy kenapa.

"Dah jangan banyak bunyi, harini simpan tenaga. Esok ada buat kembara hutan so pengetua beri kamu semua rehat dulu" tutur ssaem Kyungsoo sebelum pergi daripada situ. Yunho dan Mingi berpandangan.

"Memang malam ni tidur dengan nyamuk" kata Yunho. Mingi menganggukkan kepalanya menyetujui kata-kata abangnya.

Tanpa mereka sedari, ada beberapa manusia mendengar perbualan kembar dengan ssaem Kyungsoo itu. Senyuman sinis menyeringai di wajah mereka.

- malam -

Murid sekolah menegah kebangsaan Jay Why Pee berkumpul di tengah-tengah tanah lapang dan sedang berkumpul sambil makan ramen yang di sediakan oleh Ssaem Wendy.

"Yeosang, kau tidur dengan siapa? " tanya Yunho, yelah sebagai abang kembar yang pertama dia perlu memastikan keselamatan adik-adiknya dahulu. Hari pertama je lah, esoknya mula perangai abuja eh.

"Minhee cravity" balas Yeosang sambil menghirup kuah ramen. Yunho mengangguk.

"Yunho" panggil Wooyoung. Yunho memandang ke arah lelaki pendek itu.

"Mana hyung kau? " soal Yunho. Wooyoung membuat wajah menyampah.

"Kita beza beberapa minit ye tak payah nak acah abang bagai. Mingi dengan San rilek je aku tak panggil hyung. Yang kau gelabah apasal? " balas Wooyoung. Yunho mengusap dadanya apabila mendengar kata-kata kembar terakhirnya. Kok sadis eh.

"Hmm kau nak apa panggil tadi"

"Kan setiap kumpulan yang tengah ada kan, mesti ada nama group. Why not kita pun ada nama kumpulan" cadang Wooyoung. Yunho dan yang lain mengusap dagu.

"Boleh je, Mingi panggil member kita" arah Yunho. Mingi mengeluh sebelum memusingkan badannya.

"CRAVITY ANAK LEE ANAK BANG TREASURE DATANG SINI JAP!!!" jeritan bercampur dengan suara serak basah milik Mingi membuatkan pemilik nama segera menghampiri kembar itu.  Cikgu-cikgu yang ada di situ hanya membiarkan kelakuan pelajar kelas 3-2 itu. Sudah biasa mendengar kekecohan dari murid kelas itu.

"Nak apa? " tanya Felix sebagai wakil mereka yang di panggil.

"Cravity dengan Treasure macam mana tercetus idea namakan group korang? " soal San acah acah orang nak interview orang.

"Cravity tuu,  entahlah papa kitaorang yang bagi" balas Jungmo dengan bahu di angkat. Mungkin papanya ada masalah graviti sampai beri nama kumpulan anak-anaknya cravity.

"Kalau Treasure ni... " Juyeon memberhentikan kata-katanya, dia tersengih.

"Mesti pakcik Hyunsuk jumpa korang dekat pantai kan kan" sambung Younghoon.

"Otak korang" ujar Asahi. Juyeon dengan Younghoon hanya tersengih.

"Baba kita orang kata, Treasure ni kan harta karun. Mungkin kita orang ni harta karun milik baba ngan mama" kata Junkyu, adik-beradik beradiknya mengangguk menyetujui kata-kata Junkyu.

"Sweet siak" Kevin memeluk Hyunjae. Hyunjae membalas pelukan sang adik.

"Apa nama kumpulan korang? " tanya Haruto kepada ketiga-tiga kelompok itu.

"Disebabkan adik-beradik aku ramai lelaki bukan ramai, memang lelaki je semua. Aku rasa nak letak nama kumpulan kitaorang, THEBOYZ" ujar Younghoon sebagai anak sulung.

"Setuju! "

"Keluarga Bang? "

"Straykids " ujar Minho tiba-tiba. Semua memandang ke arah Minho.

"kenapa noona pilih nama tu? " tanya Seungmin. Minho hanya tersenyum.

"Kitakan anak anak sesat yang di kutip oleh ibu dengan ayah" balas Minho dengan senyuman manis. 

"NOONA GILA KE? " jerit lima adik-beradik itu. Minho tertawa kecil.

"Entah lah, nama tu tiba-tiba terlintas dalam kepala otak aku" ujar Minho.

"Straykids okay je nama. Keluarga Kim pula? '

Keluarga Kim memandang ke arah Yeosang.

" apahal semua pandang aku? " tanya Yeosang.

"Kau kan pandai cari nama. Kau cadangkan lah" balas Mingi. Yeosang mengangguk.

"Ateez"

"Apa maksud dia? "

Yeosang hanya tersengih.

"Nan iremeun nan iremeun A to Z " nyanyi Yeosang.

"A to Z tu kalau kita malas nak sebut, Ateez kan.  So kita pakai nama tu" sambung Yeosang. Adik beradik Kim mengangguk.

"Mana kau dapat lirik tu"

"Daddy"

"Ouhh"

To be continue

Hai hshshhs sorry for late update

SWEET FAMILY |ATEEZ|Where stories live. Discover now