"Ahjusshi Siwon, kira. San bayar" kata Mingi seraya meletakkan 21 mangkuk di atas kaunter.
"Banyaknya, betul ke San bayar semua ni?" soal Siwon pelik. San ingin menggeleng tetapi segera mengangguk apabila melihat pandangan tajam dari abangnya dan kawan-kawannya.
"Berapa ye ahjushhi"
"47 ribu won, tapi ahjusshi bagi 20 ribu won jelah sebab ahjusshi tahu kamu kalah dalam lumba lari tadi an" San tersenyum gembira.
"Macam mana ahjushhi tahu kami lumba haram tadi?" tanya Younghoon.
"Dah kamu jerit serupa dah nak bersalin, lepastu kamu semua berlari di depan rumah ahjusshi" balas Siwon. Mereka hanya mengouhkan sahaja.
"Nah ahjushhi 20 ribu won" San memberikan beberapa keping duit kertas kepada Siwon.
"Ambil korang punya ramen" ujar San lalu mengambil ramennya dan menuju ke arah mesin air panas.
Mereka berdua puluh satu menuju ke arah taman dan duduk di bawah pokok besar memandang suasana di taman masih panas.
Mana tak panas kalau dah keluar rumah pukul tiga petang-
"Korang baru pindah sini ke?" tanya Yeosang kepada Changbin.
"Tak delah, dah tiga tahun dekat sini" balas Changbin membuatkan semua memandang adik-beradik Bang dengan pandangan pelik.
"Asal kitaorang tak pernah nampak kau orang eh"
"Kitaorang tak keluar, kalau keluar pun takat depan rumah je. Lagipun kitaorang mana ada kawan, lagi-lagi kitaorang dari sekolah elit. Tapi kitaorang pindah masuk sekolah kau sebab Minho noona buat hal dekat sekolah tu, lagipun kitaorang memang tak nak sekolah situ pun. Banyak pelajar kena bulu especially si Jisung ni. Nerd sangat" ujar Changbin. Jisung mengguling matanya ke atas.
"Aku jadi nerd pun bersebab okay, aku tak nak orang berkawan dengan aku sebab rupa" kata Jisung membuatkan trio maknae kecuali Ayen tersentap.
"Sentap bang sentap" ujar Sunwoo sambil memasukkan mee ramen ke dalam mulutnya. Dia lah yang hasut kawan-kawannya pilih kawan yang ada rupa sikit.
"Padan muka kau, suka sangat pilih rupa. Kalau ayen ni ada ketumbit dekat mata haritu entah-entah kau orang buat bodoh je" bebel San. Sunwoo mencebik.
"Younghoon hyung yang ajar okay, Sunwoo hanya mengikut perintah abang je" Sunwoo membela dirinya.
"Uhuk uhuk" Younghoon terbatuk apabila menghirup kuah mee pedas itu.
"Kau pun satu suka sangat ajar budak berbukan" Yeosang menjeling ke arah Younghoon.
"Aku just ajar Sunwoo je, dia yang pergi sebar ajaran aku tu kenapa" kata Younghoon selamba membuatkan Yeosang ingin mengambil batu besar dan ingin membaling ke arah jejaka di sebelah Hyunjin tetapi di tahan oleh Jongho.
"Hyung lupa ke Younghoon hyungkan dah boleh dapat gelaran ayah pin" ujar Jongho. Yeosang mengangguk.
"Betul juga kata Jongho, kau kan ayah pin 2.0 . Memang patut pun kau bagi ajaran sesat" sindir Yeosang.
"Nanti aku buat kerajaan air eh"
"Asal tak buat kerajaan api?" tanya Mingi. Younghoon mengerutkan dahinya.
"Asal pula"
"Yelah kau kan penghuni neraka-" ujar Mingi selamba dan mengundang sekumpulan lelaki itu ketawa kuat. Younghoon mula cemberut.
"Korang jom main macam haritu nak?" tanya Eric kepada geng-geng nya.
"Jomlah, tapi kita main buaian dulu lah sebab kita baru je makan" balas Ayen. Mereka berenam berlari ke arah buaian.
"Tapikan sekolah kita pun ada pembuli" ujar Wooyoung sambil menggaru dagunya.
"Setiap sekolah mesti ada" kata Yunho.
"Siapa?" tanya Hyunjin.
"Kau kenal keluarga Moon?" soal Kevin. Mereka mengangguk.
"Setengah anak-anak dia adalah pembuli. Tapi, kalau diaorang kacau kau orang. Kau kata je "aku beritahu mak kau yang kau buli anak orang" diaorang mesti takkan buli kau lagi. Acik Taeyong boleh tahan garang jugaklah dengan anak-anak dia. Kalau acik Taeil dia manjakan sikit anak-anak dia" ujar Hyunjae.
"Aku hairan lah, tak penat ke acik Taeyong lahirkan 21 orang anak" Felix meletakkan jari kontotnya ke dagu tajamnya.
"Aku rasa separuh dari diaorang anak pungut agaknya"
"Woii mengumpat kitaorang eh" tegur satu suara membuatkan percakapan mereka terhenti.
"Eh Johnny hyung" Johnny, Kun, Yuta dan Doyoung menghampiri anak-anak Kim, Lee dan Bang.
Note: nct yang jadi perempuan, Taeyong Yuta Winwin yangyang Jeno Jungwoo Renjun dengan Sungchan
"Yuta kau jaga maknae, kang ada je yang runtuh nanti. Lagi-lagi si Haechan tu" arah Doyoung kepada Yuta. Yuta mendecit sebelum mengangguk dan menghampiri dreamies yang sedang berebut buaian dengan adik-adik Bang Kim ngan Lee.
"Tak lah hyung, kitaorang musykil dengan adik-beradik hyung. Ramai sangat" Mingi membalas pertanyaan Johnny.
"Hyung pun musykil juga hehe" kata Johnny lalu duduk dengan manusia tadi.
"Ni eh budak baru eh?" soal Doyoung apabila perasan muka anak-anak Bang yang tak pernah melihat.
"Haah" balas Seungmin.
"Hati-hati dengan Lucas, Ten, Xiaojun dengan Hendery. Diaorang tu suka buli budak baru macam kau orang, kalau dia buli kau sebut nama mak aku. Diaorang tu harap je muka garang tapi pengecut juga dengan mak aku" pesan Doyoung. Mereka mengangguk.
"YAH YUTA, KAU DEKAT SINI RUPANYA" teriak seseorang membuatkan Yuta memandang ke arah seseorang yang memanggilnya.
"Lah Bang Minho, lama tak jumpa semenjak kena buang sekolah" kata Yuta sinis apabila ternampak Minho yang sudah memandang tajam ke arahnya.
"Weyh kenapa dengan noona korang tho" ujar Wooyoung.
"Musuh dia lah tu, dia dengan Yuta mana pernah sebulu. Kalau berjumpa je ada je benda nak di gaduhkan. Sebab tu Minho kena buang sekolah sebab pernah cuba nak tolak Yuta jatuh dari bumbung sekolah, tapi Minho cepat tarik bila nampak muka pucat Yuta" kata Hyunjin.
"Yuta nakal eh sekolah?" tanya Johnny. Kembar empat itu mengangguk.
"Weyh kita kena tipu hidup-hidup bai. Dia kata dia budak paling baik, rupanya munafik semata-mata"
"Jom tgk diaorang bergaduh" ajak Kevin. Mereka semua mengangguk mendengar ajakan Kevin.
To be continue~
Maknae nct dari mark sampai jisung aww
Termasuk yangyang, shotaro sungchan semua tu. Hshsh
YOU ARE READING
SWEET FAMILY |ATEEZ|
Fanfictionpernah dengar peribahasa "indah khabar dari rupa"? macam tu juga dengan family Kim. Kim Seonghwa, seorang ibu yang 'baik' Kim Hongjoong, seorang bapa yang 'Setia' Kim Yunho, abang pertama yang 'penyayang' Kim Yeosang, abang kedua bermulut agak 'suc...