"Mummy bila abang abang Jjong balik? " tanya Jongho sambil meng landing kan badannya di atas sofa.
"Entah" balas Seonghwa malas. Jongho mengembungkan pipinya.
Bosan nyah tiada abang dia.
"Jjong bosan lah tiada abang abang Jjong" rengek Jongho. Seonghwa menutup buku masakannya sebelum memandang ke arah anak bongsunya.
"Asal tibe ni rindu abang ko"
"Halah Jjong rindu abang Jjong salah ke? "
"Mummy cakap je"
"Mummy~ jom pergi tempat kerja daddy. Mana tahu dia buat hal lagi" ujar Jongho. Seonghwa mengangguk sebelum anak beranak itu keluar dari rumah.
᭄࿐
❑ SH HOLDING'S
Seonghwa memimpin tangan Jongho masuk ke dalam pejabat milik Hongjoong dan terus menuju ke bilik mesyuarat. Seonghwa melihat dari celahan pintu dan dia dapat melihat wajah serius Hongjoong sedang mesyuarat.
Seonghwa mendapat akal untuk tunggu suaminya di pejabat sahaja. Dia menarik tangan Jongho menuju ke pejabat Hongjoong.
1 jam kemudian
Tap tap tap
Seonghwa yang mendengar suara hentakan kasut segera mengerutkan dahinya. Takkan suaminya pakai kasut tinggi.
Kletak
Seorang gadis membuka pintu pejabat Hongjoong dengan wajah ceria.
"Baby! "
Seonghwa terkejut mendengar panggilan perempuan tu. Perempuan yang lebih di kenali Ahn Sujin terkejut melihat Seonghwa bersama Jongho berada di dalam bilik Hongjoong.
"Yah you siapa! " marah Sujin. Seonghwa mengigit isi dalam pipinya.
Suaminya curang lagi sekali?
What the-
Hongjoong melangkah masuk ke dalam pejabatnya dan terkejut melihat dua wanita yang dia kenal.
"S-seonghwa, S-sujin"
"Kim Hongjoong siapa perempuan ni? " tanya Seonghwa dengan nada suara di tahan.
"I girlfriend dia and you siapa"
"Aku isteri dia"
Sujin terkejut.
"What!? Hongjoong you kata you single!! "
Jongho berdiri jauh daripada ibu bapanya dengan makcik itu. Matanya berkaca kerana dia bakal agak apa yang berlaku sekejap lagi.
"H-hyung hiks"
"Hongjoong, awak buat lagi sekali? " tanya Seonghwa dengan tatapan sinis .
"S-seonghwa saya"
"wow! Aku ingat kau dah berubah rupanya dah ada girlfriend? Again? " soal Seonghwa. Matanya berkaca.
"Hwa, saya"
"Shut the f*ck up you mouth, and you girl. Dah tiada lelaki lain ke nak rampas! " jerkah Seonghwa. Wajahnya sudah memerah menahan kemarahan. Jongho mengetap bibir menahan esakan.
"Hwa jaga mulut tu! " marah Hongjoong.
"Back up perempuan sunda-"
Pang
Wajah Seonghwa terteleng ke tepi apabila mendapat tamparan dari Hongjoong. Air mata Jongho terus mengalir. Dia mengeluarkan telefonnya dan tangannya menggeletar mendail nombor telefon abangnya.
"Berapa kali saya kata jaga mulut awak Hwa, ye memang dia girlfriend saya sebab saya bosan dengan awak" ujar Hongjoong tanpa rasa bersalah. Seonghwa terdiam.
"Kenapa Jjong? Kenapa macam menangis ni"
"H-hyung hiks h-hyung bila nak balik hiks. Mummy dengan daddy hiks gaduh hiks daddy hiks tampar mummy hiks" balas Jongho di selangi esakan kecilnya. Ini kali pertama dia menangis after dia lahir. Masa baby tu ye lah sebab doktor lempang bontot precious untuk memastikan dia ni normal ke tak.
"What!? Seriouslah? Masalah aku tak boleh balik" kata Yeosang. Selepas mendengar kata-kata Yeosang makin kuat lah tangisan Jongho. Seonghwa dan Hongjoong masih bertekak.
"H-hyung baliklah! Jongho takut hiks please hiks" rayu Jongho. Nafasnya juga tidak teratur.
"T-tapi"
"BALIK LAH!! HIKS SEMUA JAHAT!! " jerkah Jongho sebelum membaling telefonnya ke dinding dan memberhentikan pertengkaran Hong Hwa.
"Jjong" seonghwa menghampiri Jongho tetapi anak lelakinya menjauh dirinya.
"SIKIT-SIKIT GADUH!! INGAT JJONG NI TIADA PERASAAN KE SETIAP MUMMY DENGAN DADDY ASYIK GADUH SEBAB PASAL PEREMPUAN SUNDAL YANG DADDY ASYIK USYA!!!" marah Jongho. Hongjoong terdiam.
"DADDY KALAU DAH TAK SAYANG KELUARGA, CERAIKAN MUMMY SENANG CERITA!!! SIKIT PUN TAK FAHAM PERASAAN ANAK!! INGAT KAMI NI APA HATI BATU MACAM MUMMY! " sambung Jongho.
"Yah Jongho! " tengking Hongjoong.
"Wae? Marah? Terasa? Selama ni jjong pendam sebab jjong malas nak cakap apa-apa dengan perangai daddy yang teruk ni! "
"KALAU MACAM NI BIAR JONGHO MATI JE LAH"
Apa hal macam drama siak- author
Jongho membuka pintu pejabat dan lari ke luar. Seonghwa mengejar diikuti oleh Hongjoong.
Weyh anak sebut pasal mati woo siapa tak takut :v
"Yahh jongho jangan lari ke arah jalan! " jerit Seonghwa apabila anaknya makin dekat dengan jalan, jongho menangis sambil berlari lalu nak jadikan cerita muncul sebuah bas- eh kereta melanggar tubuh kecil Jongho.
Saya tahu saya mengarut, baca je lah😭
"JONGHO" Seonghwa berlari ke arah Jongho yang sudah terbaring di atas jalan dengan darah di kepala.
"Yahh anak mummy sabar nae. CEPAT LAH AMBIL KETE SETAN! " maki Seonghwa. Hongjoong segera mengeluarkan kunci kereta dan membuka pintu. Seonghwa mengangkat anaknya dan menuju ke arah kereta Hongjoong.
Hongjoong memandu kereta menuju ke arah hospital yanh terdekat.
To be continue
Nyah sambung next part. Sorry tak faham😭
YOU ARE READING
SWEET FAMILY |ATEEZ|
Fanfictionpernah dengar peribahasa "indah khabar dari rupa"? macam tu juga dengan family Kim. Kim Seonghwa, seorang ibu yang 'baik' Kim Hongjoong, seorang bapa yang 'Setia' Kim Yunho, abang pertama yang 'penyayang' Kim Yeosang, abang kedua bermulut agak 'suc...