23

244 38 5
                                    

Seluruh pelajar yang mengikuti perkhemahan beratur di tapak perhimpunan dengan beg yang berlambak di depan bas.

Minho mengikat hoodie di kelilingi pinggang dan membetulkan topi di kepalanya. Dia menguap perlahan menandakan dirinya masih mengantuk.

Iyelah bangun pukul 5 pagi sebab kemas baju last minit. Dia kan pemalas. Nak harapkan adik-beradiknya sampai kiamat tak mahu tolong dia.

"Noona" panggil Hyunjin sambil mencuit lengan Minho. Minho memandang ke arah adiknya ke berapa berapa jelah.

"Apa? " tanya Minho. Hyunjin menunjukkan sekumpulan lelaki mengelilingi Jisung. Minho membeliakkan mata apabila melihat salah seorang lelaki itu menunjal dahi adik kesayangan plus adik hanatnya.

"Kau orang biarkan? " soal Minho dingin. Hyunjin tersengih.

"Aku takutlah, felix seungmin dengan Changbin melepak dengan anak anak kim ngan Lee" balas Hyunjin. Minho merengus geram sebelum menyinsing lengan baju dan segera menghampiri sekumpulan manusia yang mengacau adiknya.

Ppak

Xiaojun tersungkur ke hadapan apabila kepalanya di cepuk dari belakang. Dia memegang kepalanya sebelum memandang ke arah Minho yang sudah memandang tajam ke arahnya. Dia mendecit halus.

"Noona pergi jauh jauh" halau Jisung kerana tidak mahu kakaknya kena buli pula.

"Ohh ni kakak kau ye. Hmm lawa" ujar Ten sambil tersengih gatal memandang ke arah Minho. Minho menggulingkan matanya ke atas.

"Sini Jisung. Abaikan dengan babi babi ni" kata Minho sebelum menarik tangan Jisung untuk pergi dari situ. Tetapi rambutnya di tarik oleh Hendery.

"Sakit lah siyel" marah Minho sebelum menendang ehem ehem Hendery. Hendery melutut jatuh sambil memegang ehem ehemnya.

"Yah minho apahal ni? " tanya Changbin seusai puas melepak di dalam tandas bersama kembar, anak lee dengan anak Kim.

"Anak anak pungut ni buli Jisung" balas Minho . Changbin mengangkat kening.

"Ahhh patutlah buli orang, anak pungut rupanya" ujar Changbin perlahan tetapi didengari oleh lucas.

"Hey pendek, at least aku tinggi dari kau okay. Eii dah lah pendek, debab pulak tu. Cit cit cit serupa babi bertemu dengan arnab" ejek Lucas membuatkan Changbin meletup-letup jarinya.

"HEY KAU INGAT KAU TINGGI KAU BOLEH EJEK AKU YANG PENDEK DAH LAH KURANG KASIH SAYANG SEBAB BULI ADIK AKU EH EH ANAK PUNGUT PLUS ANAK TERBUANG SUNGGUH AKU BAGITAHU ACIK TAEYONG YANG KAU BULI ADIK AKU EWAH EWAH WALAUPUN AKU ABUJA AKU TAK PERNAH BULI ADIK AKU OKAY" bebel Changbin dalam satu nafas. Masing-masing tercengang dengan kata-kata Changbin. Tiba-tiba anak ahli keluarga Moon melutut.

"Weyh jangan bagitahu ibu kitaorang. Pleaseeeee jangan beritahu" rayu xiaojun dengan wajah sedih. Minho mendecit halus.

"Changbin khaja, cikgu panggil naik bas. Bagitahu je acik Taeyong" ujar Minho sebelum melangkah pergi sambil mengheret Jisung . Changbin menjelirkan lidahnya sebelum mengikut kaklong nya.

To be continue

Aku pub ff ni sebab aku tak tahu nak pub ff lain yang mana sksksk

Vote and comment

SWEET FAMILY |ATEEZ|Where stories live. Discover now