Seonghwa memberhentikan keretanya di hadapan pejabat Hongjoong. Dia keluar dari kereta dan melangkah masuk ke dalam pejabat yang di beri nama SH Holding (bangga sikit ummi)
HAHAHAHAH k tibe;-;
"Puan Seonghwa buat apa datang sini?" tanya penyambut tetamu, Xu Minghao. Seonghwa menunjukkan mangkuk tingkat ke arah Minghao.
"Suami saya ada kan?"
"Ada je tu"
"Okay thanks"
Seonghwa melangkah masuk sebelum Minghao tersedar sesuatu.
"Alamak! Sudah lah ada client perempuan. Mampus" ujar Minghao seraya menepuk dahinya. Satu pejabat kenal sifat buaya Hongjoong walaupun dah ada enam anak.
Tok tok tok
Seonghwa mengetuk pintu pejabat sebelum membuka pintu pejabat itu. Jelas kelihatan Hongjoong sedang mengorat client nya.
"Ehem leka sangat mengurat tu" sindir Seonghwa membuat dua manusia di hadapannya tersentak.
"S-sayang hehe i-ini client je" Hongjoong cuba memberikan alasan. Seonghwa mengangguk seraya tersenyum sinis. Hongjoong menelan air liurnya.
"Ini siapa ye?" tanya Client perempuan itu.
"Kim Seonghwa, isteri kepada Kim Hongjoong" balas Seonghwa dengan menekankan perkataan 'isteri'
" Iye ke, Hongjoong kata dia single lagi" Seonghwa tertawa di buat-buat seraya memandang Hongjoong yang sudah memain jarinya.
"Single eh, kalau dia single pun awak tergoda dengan si ketot ni" perlahan-lahan perempuan itu mengangguk.
"Awak boleh keluar tak sebelum ada pertumpahan darah pula dekat sini" arah Seonghwa dengan pandangan dingin. Client itu segera keluar dari pejabat itu dengan perasan takut.
"S-sayang" panggil Hongjoong dengan lutut terketar-ketar akibat pandangan tajam dari isterinya.
"Banyak lah kau punya sayang. Tak sedar diri tu ada anak enam ke, gatal sangat ke? Patutlah Wooyoung perangai dia agak terpesong dari kembar dia, semua ikut kau" marah Seonghwa. Hongjoong terkejut mendengar Seonghwa mengubah panggilan antara mereka.
"Seonghwa, jangan lah marah. Awak pun tahu perangai saya macam mana an" pujuk Hongjoong seraya memegang tangan isterinya.
"Terlebih tahu! Sudahlah, perangai kau dari dulu memang macam ni. Aku balik dulu. Makan bekal ni" ujar Seonghwa lalu keluar dari pejabat Hongjoong.
P/s: dan dan lagu gone away masuk shshshshshsh
"Ceh merajuk konon. Lapar pula" Hongjoong mengambil bekal yang disediakan oleh isterinya.
"AKU DENGAR TU" jerit Seonghwa dari luar. Dia sempat berborak dengan Kim Mingyu.
"Belum balik lagi rupanya ;-;"
°^°
Anak anak Kim pulang dari sekolah bersama anak-anak Lee dengan Bang. Dah jadi kawan dah diaorang.....
"Uhuk uhuk" Wooyoung terbatuk.
"Siapa kutuk aku ni" ujar Wooyoung. Semua hanya mengabaikan Wooyoung.
"Mummy kut kutuk kau memandang kau anak pungut" kata Mingi.
"Kalau aku anak pungut kau pun samalah. Kau kena ingat kita kembar okay"
"Aku tak de adik kembar pendek macam kau. Gay pula tu"
"PENDEK JANGAN BUAT MAIN LAH" marah Wooyoung seraya mengejar Mingi. Mingi tertawa kuat sebelum berlari. Tanpa Mingi sedar, ada seorang juga tersentap.
"Changbin hyung okay tak?" tanya Seungmin bila lihat wajah abangnya agak cemberut semacam.
"Okay je"
Minho mengikat meraup rambut pendeknya ke belakang. Rimas pula rambut dia makin panjang. Balik nanti nak suruh ayah dia bawa pergi kedai gunting rambut lah.
"Cikgu tak marah ke kau pakai baju lelaki ni?" tanya Yunho kepada Minho. Minho mencebik.
"Marah tu marahlah, peduli apa aku. Siapa punya duit, duit ayah aku ke duit pengetua" balas Minho sedikit kasar. Yunho hanya membulatkan mulut macam ni °o°.
"Petang ni jom lepak" ajak Kevin.
"Memang lepak ler teman adik adik tak matang tu keluar pergi taman" ujar San.
"Ye tak ye juga an"
"Okaylah rumah kitaorang dah dekat. Kitaorang masuk dulu" kata Felix seraya menarik kolar baju sekolah Jisung.
"Byee"
"Jom kita lumba lari nak?" cadang Hyunjae.
"Jom" balas Yeosang. Sekali sekala ikut perangai tak matang diaorang ni.
"Siapa kalah belanja ramen dekat kedai Ahjusshi Siwon" mereka semua mengangguk. Mingi dengan Wooyoung selamat sampai dah pun-
"Ke garisan
Sedia
Mula!!!" mereka berlari selaju-lajunya.
"HAHAHAHAHAH SAN KAU BELANJA KAMI SEMUA TERMASUK WOOYOUNG DENGAN MINGI" gelak mereka yang menang. San mencebik sebelum mengangguk.
"Pokai lah duit Mummy bagi hiks" rungut San. Semasa dia berlari, time gitulah isi beg terkeluar dari beg. Siapa entah yang setan buka zip begnya.
Siapa lagi kalau bukan Yeosang. Dia kan memang anti sikit dengan San-
"Bye kami masuk dulu" pamit anak anak Lee sebelum masuk ke dalam rumahnya yang terletak di sebelah rumah keluarga Kim.
"Dah korang masuk mandi ke apa" arah Yunho kepada adik-adiknya. Mereka berempat mengangguk.
To be continue
YOU ARE READING
SWEET FAMILY |ATEEZ|
Fanficpernah dengar peribahasa "indah khabar dari rupa"? macam tu juga dengan family Kim. Kim Seonghwa, seorang ibu yang 'baik' Kim Hongjoong, seorang bapa yang 'Setia' Kim Yunho, abang pertama yang 'penyayang' Kim Yeosang, abang kedua bermulut agak 'suc...