21

259 35 5
                                    

"Hyunjin sila beri borang ni dekat kawan-kawan kamu" ujar Ssaem Kyungsoo sambil meletakkan beberapa helai borang menyertai perkhemahan yang dianjurkan sekolah itu.

"Baik cikgu" Hyunjin mengambil kertas itu dan mengagihkannya. Selepas mengagihkan, dia kembali menuju ke tempatnya.

"Nak join ke? " tanya Wooyoung kepada abang-abangnya.

"Tanya mummy lah kalau Mummy bagi" balas Yunho. Wooyoung mengangguk.

"Tapi siapa nak pergi tanya" soal Yeosang.

"Yunho" balas trio maknae, iaitu San, Mingi dengan Wooyoung. Yunho membulatkan matanya.

"Kenapa aku? "

"Kau anak sulung"

Yunho memasang wajah datar. Kenapa selalu anak sulung tersakiti. Benci lah gini.

"Yeosang" panggil Yunho.

"Kau tanya jelah, bukan mummy makan kau pun" balas Yeosang sambil membuat kerja sekolah. Yunho mencebik.

"Yelah"

"Sayang Yunho"

"AHHG TIME GINI BARU NAK SAYANG AKU" teriak Yunho.

"Kim Yunho kenapa menjerit? " soal Ssaem Kyungsoo. Yunho menggelengkan kepalanya. Trio maknae ketawa.

"Sambung buat nota semalam" arah Ssaem Kyungsoo. Pelajar di dalam kelas itu mula membuat nota.

°°°°°°°°°

S

eonghwa keluar dari rumah. Dia memandang sekelilingnya. Bosan pula dekat rumah.

"Nak pergi mana eh?" soal Seonghwa. Jari runcingnya di letakkan di dagunya.

"Ajak Joonyoung membawang lah

" JOONYOUNG OH JOONYOUNG!" panggil Seonghwa dengan nada kuat.

"Hah ye ye kenapa Hwa" tanya Joonyoung sambil membetulkan selendang di lehernya. Cuaca sejuk macam ni best pakai selendang.

"Jom buat kerja kita. Bosan lah" balas Seonghwa. Joonyoung senyum gembira.

"Jom! Kita ajak woojin nak? "

"Boleh je, jom lah kita pergi rumah dia"

"Khaja"

Mereka berdua keluar dari kawasan rumah dan berjalan kaki menuju ke rumah keluarga Bang.

"Hey kamu berdua" tegur Taeyong. Seonghwa dan Joonyoung memandang ke arah ibu kepada 22 orang anak.

"Eh Taeyong, dah lama tak jumpa lepas lahirkan Jisung" kata Seonghwa sambil menyalam tangan Taeyong ala-ala datin itu. Taeyong ketawa kecil.

"Yelah, ramai anak kecil susah pula nak berjalan sana sini. Dapat keluar pun sebab abang taeil cuti hari ini. Kamu berdua nak pergi mana? " tanya Taeyong.

"Nak pergi ke rumah keluarga Bang, yelah nak ajak membawang macam selalu" balas Joonyoung. Taeyong memandang ke arah dua wanita di hadapannya dengan pandangan teruja.

"Boleh aku ikut sekali?"

"Apa tak bolehnya, lagi ramai lagi bagus"

"Lagi bertambah dosa ye idok ye acik" tegur seorang budak kecil. Joonyoung memegang dada apabila terdengar kata-kata pedas dari anak choi Soobin, Choi Huening bersama dengan abangnya yang tua setahun iaitu Choi Taehyun.

"Heyh kamu ni, kenapa tak sekolah"

"Hehe malas nak sekolah lah acik, lagi pun ayah dengan ibu tak de dekat rumah. Pergi kerja" balas Taehyun.

"Hmm yelah, nak pergi mana ni" tanya Seonghwa.

"Nak pergi jemput Beomgyu hyung dari sekolah. Kesian Beomgyu hyung sesorang tiada siapa nak jemput" balas Huening polos.

"Hmm yelah, hati-hati seberang jalan tu. Haih" Huening dengan Taehyun mengangguk sebelum pergi dari situ dengan basikal yang di naiki mereka berdua.

"Bawang topik? " soal Joonyoung.

"Eih kau ni, tak sentap ke dengan ayat huening tadi. Aku dah sentap nyah" balas Taeyong sambil menampar lengan Joonyoung.

"Yelah yelah, jom lah kita pergi rumah Woojin. Nak borak-borak dengan dia. Sebelum tu baik kita pergi beli buah tangan" kata Seonghwa. Mereka bertiga mengangguk sebelum berjalan menuju ke kedai Ahjushhi Siwon.

To be continue

Sorry for late update huhu. Harap best. Vote and comment

SWEET FAMILY |ATEEZ|Where stories live. Discover now