بكل أنـانيـة الله لا يجمعـك مـع احد غيـري 🖤✨
~~''~~''~~''~~''~~''~~''~~''~~كان يفترش سريره بهدوء ناظر الي سقف الغرفه وهو يفمر في تلك البرتقاله الناعمه التي غاصت في اهماق عقله شاغلا عقله وافكاره ...ما هذا الشعور الذي شعره عن ملامسه يدها كان بتلك اللمسه لكست قلبه ...
مهلا ... ومنذ متي وانا افكر بقلبي ...يبدو ان برتقاله سوف تغير افكار يا انصاري ...
نفض تلك الأفكار ليرد علي هاتفه واضعا ايه علي اذنه مجيبه :فيه اي يا فؤاد ....
لينتفض من جلسته صارخا بعنف :نهار ابوك اسود يا بركه المصايب .....
ها هو يقف امام احد شركاته وقد اشتعلت فيها النيران بشكل قوي ومريب بسبب انفجار غريب ومفاجئ في دايره كهرباء يحدث كل شئ أمامه بشكل سريع نيران اناس تجري هنا وهناك الصراخ يملئ المكان سيارات الاطفاء يحاولون تدارك ذلك الحريق البشع نيران قد تاكلت معظم الاجزاء في شركه تاركه وراءها طيف من بون الاسود ....
كان يجلس في مكتبه الذي كان في جانب الشرقي من الشركه فلم يتلقي اضرار فالحه يجلس واضعا وجهه بين كفيه منهارا تعبا بعد ماحدث وتلك الخسائر الفادحه التي نتجت عن تلك الفاجعة ...
دخل عليه فريد ينظر له باسف علي تلك الحاله المزريه التي هو بيها واقترب منه يربت عليه قائلا : معلش ياسيف ربنا يعوضنا ان شاء الله ...
انتفض سيف مسببا فزع الاخر ليتراجع عده خطوات فزعا وخوفا من منظر صديقه ...
ليصرخ سيف فيه قائلا بغضب :يعوض ...يعوض عليا اي ولا اي ...انت عارف انا شقيت ازاي علشان اكبر شغلي ده ...انت عارف الشركه دي بنسبالي اي يا فرريد ..ده الشركه الي بدأت فيها من الصفر ...الشركه اللي بدأ فيها كل حاجه ..كل حاجه ابتدت من هنا ..الشركات ...وسمعتي وكل حاجه املكها بدأت من هنا ..انت عارف معزه الشركه دي علي قلبي الشركه دي اللي فضلت أكبرها انا وأبويا الله يرحمه ..الشركه الصغيره اللي بدأت في شقه وبعدها كبرت وكان كل مده بشوفها بتكبر بشقايا ...وفي لحظه تتحرق نصها وتسبب كل الخساير دي بس ده مش صدفه اللي عمل الموضوع ده عارف متأكد اد اي الشركه دي عزيزه عليا وانها لو وقعت سيف الأنصاري كلوا هيقع ...ليكمل متوعدا وقد لمعت عينيه بلمعان غريب قائلا بتوعد :بس وديني اعرف بس اللي عمل كده وانا مش هخليه يعيش يوم هنسفه هنسفه ....
أنت تقرأ
شمس {متوقفه }
Misterio / Suspensoشخصين متناقضين يلعب معهم القدر لعبته ليجمعهم وتصبح في فتره صغيره زوجته فهل تنشاء بنهم قصه حب ام قصه عداوه هل تعتاد البطله علي حياه البطل الملئ بالاحداث ... وهل يعتاد البطل علي صفات البطله النتناقصه ... هم مثل نار وثلج .... الصباح وليل ... اشخاص...