Chapter 14🖤

56 8 0
                                    

"Kau sure ke nak buat semua ni?"

Aryan memandang tepat ke arah Rayyan yang sedang membetulkan sedikit rambutnya itu.

"Kau yang mulakan semua ni kan?Jadi,aku pun tumpanglah sekaki."

Jawab Rayyan.

"Tapi,idea aku tak extreme macam idea kau."

Bidas Aryan.

"Tak payah banyak cakap.Sekarang kau pilih.Kau nak ikut kitorang atau nak jaga Ellisha?"

Duga Rayyan.

"Nak ikut!Nak ikut!Aku lagi rela buat kerja gila kau daripada jaga si Ell tu.Serik dah aku nak jaga dia.Jaga dia,macam jaga budak-budak.Ada je yang tak kena."

Rungut Aryan.

"Suka hati kau lah,Aryan.Yang penting,pastikan rancangan kita berjalan dengan lancar."

Rayyan menggeleng kepala lalu menepuk perlahan bahu Aryan.

"Dorang dah tahu ke pasal hal ni?"

Ayden tiba-tiba muncul di pintu.Dia tersandar di pintu sambil menjongketkan sedikit keningnya.

"Aku dah text Eisha."

Jawab Rayyan.

"Text?Pergh,kau ni,Ray.Yang kau pergi text kenapa?Kenapa tak call je?Kang tak pasal-pasal kalut si Eisha tu baca text kau.Meh,tengok sikit apa yang kau cakap dekat Eisha."

Aryan menyeluk poket seluar Rayyan lalu mengambil telefon Rayyan.

"Kalau dalam masa 5 jam kitorang tak datang hospital,call polis?!Kau dah gila ke,Ray oi?Buat apa kau text Eisha macam ni,ya allah.Kau tahu kan girls macam mana.Mesti kalut punya dorang bila baca text kau.Kau ni pun lah.Dorang tu dahlah tak tahu pasal idea gila kau."

Aryan menepuk kuat dahinya taktala membaca message itu.

"Kayla ada.Aku tahu Kayla boleh handle situation dekat hospital."

Bidas Hayden yang muncul secara tiba-tiba.

"Tapi-"

"Dah,tak ada tapi-tapi.Jom gerak sekarang.Cepat kita gerak,cepatlah kita sampai rumah betina tu."

Ujar Rayyan.

Skip times

"Kayla!Kayla!"

Eisha yang baru sahaja membaca pesanan dari Rayyan bergegas mencari Mikayla.Dia membuka kasar pintu wad Harraz.

"Whoa,whoa.Relax.Apahal ni?"

Mikayla yang baru sahaja terlelap segera menghampiri Eisha.Dia mengusap perlahan belakang Eisha untuk menenangkan sahabatnya itu.

"Ray.Ray."

"Kenapa?Kenapa dengan Ray?Cakap perlahan-lahan,Eisha."

"Nah,kau bacalah ni."

Eisha menghulurkan telefonnya kepada Mikayla.

Tak sampai sesaat,mata Mikayla terus terbuntang luas.Pandangan Mikayla berubah menjadi tajam.

"Kau tahu tak dorang nak pergi mana?"

Soal Mikayla.

"T-tak.Ray c-cakap tu je."

Tergagap-gagap Eisha bersuara.Dia menundukkan pandangannya ke lantai kerana dia sedikit takut dengan pandangan Mikayla.

Harraz Hazriel || SLOW UPDATE Where stories live. Discover now