Accidentally fall in love🖤

55 6 0
                                    

"Bro!"

Ayden berlari mendapatkan abangnya yang sudah terduduk di hadapan wad ICU itu.

"Riel,Kayla macam mana? Doktor ada cakap apa-apa tak?"

Soal Ellisha.

"K-kayla,dia-"

"Kenapa dengan Mikayla,Riel?!"

Ellisha tiba-tiba membentak Harraz.Keadaan menjadi lebih tegang apabila Harraz tiba-tiba berdiri dan merenung tajam wajah Ellisha.

"Dia koma.Tulang rusuk dia patah dan doktor cakap dia perlu buat operation secepat yang mungkin kalau tak,nyawa dia dalam bahaya.Ada pendarahan di bahagian kepalanya dan doktor bagitau,berkemungkinan Mikayla akan mengalami Transient Global Amnesia.Dia mungkin takkan ingat apa yang dah terjadi bila dia sedar nanti.Puas?"

Dengan sekali lafaz Harraz menerangkan keadaan Mikayla.Semua yang berada di situ terus membisu.Mereka sendiri tidak tahu bagaimana mereka hendak respon.

"No.Impossible.Y-you're lying right?Please t-tell me that you lied.P-please,Riel!"

Tanpa dipinta air mata sudah membasahi wajah Ellisha.Renungannya berubah menjadi renungan sayu.Dia berharap yang semua ini hanya mimpi.

"Kau ingat aku ada masa untuk tipu?Tak,Ell.Tak."

Geleng Harraz.Tubir matanya mulai berkaca.

"Sabar Ell.Kita doakan semoga Mikayla selamat ok?"

Aryan cuba memujuk Ellisha.Air mata yang membasahi wajah Ellisha dikesat perlahan oleh Aryan.

"No,Aryan.She's my best friend.I don't want to lose her.I can't."

Rintih Ellisha.

Aryan segera memeluk tubuh Ellisha.Tangisan Ellisha semakin kuat.Aryan mengusap perlahan belakang Ellisha.Cuba untuk menenangkan gadis tersebut.

"Ni semua s-salah aku.Kalau a-aku tak biarkan dia pergi dulu,s-semua ni takkan terjadi.Aku!Aku yang salah!"

Harraz tiba-tiba meraung.Dia memukul kepalanya berkali-kali.Dinding hospital turut ditumbuk berkali-kali olehnya.

Darah yang menitik tidak dihiraukan oleh dia.Fikirannya benar-benar serabut waktu itu.

"Harraz Hazriel!"

Jerkahan Hayden membuatkan Harraz terdiam.Hayden memaksa Harraz duduk di atas kerusi.

"Kau gila ke?!Kau ingat dengan kau buat semua ni,Mikayla akan sedar?Fikirlah,Riel!Fikir!"

Marah Hayden.Saat itu,tiada siapa pun yang mampu berkata.Malah,Harraz sendiri mendiamkan diri.

"Kau kena ingat,Riel.Emosi takkan dapat selesaikan masalah.Kau kena kawal emosi kau.Jangan sampai emosi kau sendiri yang akan musnahkan hidup kau."

Nada Hayden semakin perlahan.Hayden melutut di hadapan Harraz.Dia memandang redup ke arah Harraz.

"Riel,kitorang semua sentiasa ada dengan kau.Kita hadap semua ni sama-sama ok?Aku tahu ni berat bagi kau.Tapi,ni takdir Allah, Riel.Kita kena redha dengan ketentuan Dia."

Pujuk Eisha pula.

'Tolonglah sedar,Mikayla.Aku perlukan kau.'

Skip times

Beberapa hari kemudian,

Sudah masuk hari ke 5.Namun,keadaan Mikayla masih sama.Operation telah dijalankan,namun keadaan Mikayla masih tiada perubahan.

Harraz Hazriel || SLOW UPDATE Where stories live. Discover now