Surprise?🖤

45 5 0
                                    

Langkah Eisha terhenti apabila melihat kesan darah di merata tempat.Beberapa orang pemuda juga turut ditemui bergelimpangan di merata tempat.Entah masih hidup atau sudah pun mati.

"Mana dorang bertiga?Apa dah jadi dekat sini?"

Eisha menutup hidungnya apabila bau hanyir menusuk ke dalam hidungnya.

"I don't know.Mungkin dorang tengah menyorok?"

Ayden cuba menyedapkan hati mereka walaupun hatinya sendiri sedang dilanda gusar.

"Whatever.Now,let's find them and get out from this fucking house."

Celah Mikayla.Matanya masih mengawasi keadaan sekeliling.Dia seperti dapat merasakan ada sesuatu yang sedang memerhatikan mereka semua.

"Now,let's-"

"Eisha,watch out!"

Dalam sekelip mata seorang pemuda yang ingin menyerang Eisha dari belakang tumbang.Kayu yang dipegang oleh Mikayla dicampak kasar ke arah pemuda tersebut.

"Are you okay,Eisha?"

Mikayla menghampiri Eisha yang sedang menggigil ketakutan itu.

"Korang tunggu kejap dekat sini.Aku pergi cari dorang."

Ayden memandang ke arah Eisha dan Mikayla lalu melangkah pergi.

"Den.Be careful."

Pesan Mikayla.Ayden hanya mengangguk faham lalu melangkah pergi.

Skip times

"Ray."

Ayden menyebut perlahan nama Rayyan.Matanya masih memerhatikan keadaan sekeliling.Namun,bayangan Rayyan masih lagi tidak kelihatan.

"Aryan?"

"Hayden??"

"Ray-"

"Woi!Lepaskan aku!"

Kepala Ayden tiba-tiba disarungkan dengan plastik Pandangannya menjadi gelap-gelita.

"Den?!"

Jeritan Ayden kedengaran dari tingkat atas.Mikayla dan Eisha segera berlari ke arah tangga.

Tiba-tiba,

"Auch!!"

Mikayla dan Eisha menjerit serentak.Leher mereka berdua tiba-tiba disuntik oleh seseorang.

Kepala Mikayla dan Eisha semakin berdenyut-denyut.Pandangan mereka mulai kabur.

Mikayla rebah di atas lantai.Dia melihat samar-samar Eisha diheret oleh seseorang.Kudratnya semakin lemah.Dia tidak berdaya untuk melakukan apa-apa.

Sementara itu,

Dush!

Belum sempat Ayden ingin melarikan diri,tengkuknya tiba-tiba dihentak dari belakang.Ayden serta-merta pengsan di situ.

"Another victim!"

Skip times

"Urgh."

Mikayla membuka matanya perlahan-lahan.Pandangannya yang kabur mulai jelas.Dia memerhatikan keadaan sekeliling.Dia berada di mana sekarang?

Harraz Hazriel || SLOW UPDATE Where stories live. Discover now