Tokk.Tokk.
Pintu bilik Harraz diketuk perlahan oleh seseorang.Harraz yang sedang leka scroll Instagram itu hanya memandang sekilas ke arah pintu tersebut.
"Masuk."
Ayden muncul di pintu tersebut sambil tersenyum tipis.
"Nak apa?"
"Nothing.Just want to have some chit chat with you."
"Rachel ada contact kau?"
Soalan Harraz membuatkan Ayden tergamam.Ayden menghampiri Harraz yang sedang santai duduk di beranda itu.
"Kenapa dengan Rachel,Riel?Kenapa kau tiba-tiba sebut pasal dia?"
Soal Ayden bertalu-talu.Hatinya gelisah apabila nama Rachel itu disebut oleh Harraz.
"Riel.Jawab,Riel.Kenapa dengan Rachel?Kau tak pernah pun sebut tentang Rachel sejak aku sedar dari koma.Kau sendiri yang larang aku untuk jumpa dengan family kita-"
"Daddy dah buang kita berdua."
Zzupp!
Jawapan Harraz membuatkan hati Ayden tersentak.Tak.Tak mungkin!Tak mungkin daddy telah membuang mereka berdua.
"Ni kenyataannya,Ayden.Daddy memang dah buang kita berdua-"
Baru sahaja Harraz ingin menyentuh bahu Ayden,tangannya ditepis kuat oleh Ayden.
"Tapi sebab apa,Riel??Sebab apa?? Mustahil daddy benci kita tanpa sebab.Mustahil!"
Nada Ayden mulai meninggi.Dia memandang tajam ke arah Harraz.Apa sebenarnya yang disembunyikan oleh Harraz?
"Aku dah buat satu kesilapan yang besar.Sangat-sangat besar.Dan aku yakin,Mikayla sendiri takkan mampu maafkan aku."
Nada Harraz kekal perlahan.Pandangannya dilemparkan ke luar.
"Apa dia,Riel?Apa dia?Cakap dengan aku.Kita betulkan semua ni sama-sama.Kau ada aku,Riel.Aku ni adik kau.Darah daging kau sendiri."
"Betul apa yang Hayden cakap.Aku terlalu egois.Aku tak fikir tentang orang lain.Yang aku fikir hanya diri aku sendiri.Aku tak pernah fikir tentang orang lain."
"Just straight to the point,Riel.What are you trying to say?"
"Aku dengan Mikayla memang takkan pernah bersatu.Sampai mati pun,aku tak layak untuk dia."
Harraz melemparkan pandangan ke luar jendela.
"But,we still have another way,right?"
"No.Our parents will never approved me and Mikayla."
Harraz memandang sekilas ke arah Ayden lalu melemparkan semula pandangannya ke luar.
Apa yang dikatakan oleh Hayden masih lagi terngiang-ngiang di telinganya.
"Habistu?Kau nak give up macam tu je?Come on,ni bukan diri kau Riel.Riel yang aku kenal, bukan jenis yang mudah putus asa-"
"The old Riel is dead."
Ayat Ayden terhenti apabila Harraz tiba-tiba bersuara.Tatapan tajam diberikan kepada Ayden.
Keadaan menjadi jeda seketika.Masing-masing kekal membisu.
"Such a loser."
Rayyan tiba-tiba muncul di pintu.Dia tersenyum sinis sambil berpeluk tubuh.
"Apa maksud kau,Rayyan Izzmer?"
Hazriel tiba-tiba bangun dan terus menuju ke arah Rayyan.
"Loser je yang mudah putus asa ni.Kalau kau sayang Kayla,kau patut perjuangkan dia.Bukan emo tak tentu pasal."
YOU ARE READING
Harraz Hazriel || SLOW UPDATE
Romance[Slow update] "Benarkah cinta itu indah?Atau itu hanya sekadar khayalan?" -🥀- "Izinkan aku menjadi sebahagian dari hidupmu.Akan ku jadikan kau bidadari syurgaku buat kini dan selamanya." -Harraz Hazriel ...