*Mikayla Pov*
'OMG!AKU KENA LAMAR?!BETUL KE NIII?!'
Suara hatiku sudah menjerit gembira apabila aku baru sahaja dilamar oleh Harraz.
Meskipun ianya seperti tergesa-gesa,apa salahnya?Bak kata orang tua-tua,benda baik kena dicepatkan.Hehe.
"Amboi,happy nampak?"
Baru sahaja aku ingin masuk kembali ke dalam rumah, kedengaran suara Ellisha mengusikku.
'Look at this.'
Aku hanya tersipu malu sambil menunjukkan jari-jemariku ke arah Ellisha.
"Apo?Tahulah awak tu baru lepas manicure kuku.Tapi,tak payahlah show off sangat."
Sindir Ellisha.
Alahai minah sorang ni.Takkan tak perasan lagi kot?
"Ehem,ehem."
Aku sengaja berdehem kuat sambil melambaikan tanganku ke arah Ellisha.
"Kau ni dah kenapa-"
Aku tersenyum lebar apabila Ellisha tiba-tiba terpaku melihat sesuatu di jariku.
"OMG!Seolma-"
Ellisha menekup mulutnya dengan riak terkejut.See?Ell pun tak percaya dengan apa yang terjadi.
"Harraz lamar i!"
Aku menjerit sambil memeluk erat tubuh Ellisha.
"Omg!Finally,our ice king is going to marry!"
Jerit Ellisha dengan penuh riang gembira.
"Whoa,whoa,whoa!Apa yang kecoh-kecoh dekat luar ni?Orang nak layan Song Joong Ki pun tak senang."
Aku dan Ellisha meleraikan pelukan itu dan terus menerpa ke arah Eisha.
"Riel dengan Kayla dah nak kahwinnnn!"
Jawab Ellisha dengan senyuman yang tak lekang dari bibirnya.
"W-what?!Riel is going to marry?With Kayla?!"
Eisha memandang silih berganti ke arah aku dan Ellisha.Aku mengangguk laju sambil menunjukkan cincin yang tersarung di jari manisku itu.
"Omg! You're so lucky,girl.You're the one who succeeded stole Harraz's heart.You did it,girl!"
Ucap Eisha sambil menilik cincin yang tersarung di jari manisku itu.
"So,bakal isteri Encik Harraz Hazriel nak makan apa hari ni?Cakap je nak apa.Chef Eisha Irine akan mencemar duli ke dapur."
"Anything?"
Dugaku.
"Anything for Mrs Harraz Hazriel."
*End of Pov*
"Eh,kejap.Mana Ariana dengan Ayra?Dari tadi batang hidung dorang pun aku tak nampak."
Soal Mikayla ketika mereka bertiga sedang leka memasak di dapur.
"Oh,haah.Aku lupa nak bagitahu korang yang Ariana dengan Ayra subuh-subuh lagi dah keluar.Katanya,nak pergi jogging."
Jawab Eisha sambil menumis bawang.
"Hah?Jogging?Lamanya.Dah dekat pukul 11 dah ni.Takkanlah jogging sampai 5 jam?"
YOU ARE READING
Harraz Hazriel || SLOW UPDATE
Romance[Slow update] "Benarkah cinta itu indah?Atau itu hanya sekadar khayalan?" -🥀- "Izinkan aku menjadi sebahagian dari hidupmu.Akan ku jadikan kau bidadari syurgaku buat kini dan selamanya." -Harraz Hazriel ...