5.

1K 44 20
                                    

Leikitää et on lokakuun loppu ja on perjantai ja Aleksil on synttärit lauantain.

Olli:

Pääsin juuri himaan koulusta. Hyi helvetti tuolla on kylmä. Laitan topatakkini naulakkoon ja kenkäni viskaan jonnekkin. Ekaksi menen syömään jotain sillä en tänäänkään ole syönyt mitään.
Jääkaapissa oli jotakin ruokaa joten söin sitä. Ainii vittu, Aleksilla on huomenna synttärit. Voi helvetti.
En ole keksiny mitään hänelle. Muutenkin Aleksi tulisi tänään taas luokseni. Pitäisi nopeasti keksiä jotain. Söin ruokani loppuun ja kipitin huoneeseeni ja hyppäsin sängylle.
Mietin hetken mitä tekisin Aleksille ja sitten keksin. Vien hänet syömään. Hän sanoi rakastavansa sushia ja niin minäkin joten miksipä ei. Tiedän yhden hyvän sushiravintolan joka on tässä aivan lähellä. Jes nyt sitäkään ei tarvitse miettiä enää. No voi vittu. Mullahan on omat synttärit viikon päästä. No niitä ehtii myöhemmin miettiä. Käännyin mahalleni ja nappasin puhelimeni käteen. Aleksi oli laittanut viestiä että on tässä viiden minuutin kuluttua. Päätin lähtä jo alakertaan. Melkein juoksin portaat alas ja jäin eteisen penkille odottelemaan. Ei mene kauaakaan kun ovi avautuu ja Aleksi astuu sisään. Ryntään halaamaan tuota mustahiuksista pörröpäätä. Minun omaa pörröpäätä. Suukotan tämän hiuksia pari kertaa. "sullahan oli ikävä" Aleksi sanoo samalla kun riisuu takkiaan ja kenkiään. "no oliii ei melkee nähty tänää kertaakaa" sanon suu mutrulla. Aleksi hymyili ja antoi nopean pusun huulilleni. Hymähdin hieman, tartuin Aleksin käteen ja vein meidät huoneeseeni. Menin sängylle ja otin peittoni jalkojen päälle sillä täällä oli kylmä. Aleksi tuli syliini makaamaan. Olemme makoilleet tässä hiljaa varmaan kymmenen minuuttia. "Aleksi?" kysyn samalla silittäen tämän päätä. "mm?" hän mumisee. "väsyttääks?" päätän kysästä. "mm vähäsen" hän sanoo. Nyökkään. "no katotaaks vaa jotain loppuilta?" kysyn tältä. Hän nyökkää ja suutelee minua. Vastaan tähän.
Irrottaudumme ja hymyilemme toisillemme. Avaan netflixin ja valitsen sieltä kauhuleffan tottakai.
Aleksi mulkasee minua. Naurahdan.
"tuu kainaloon jos pelottaa" sanon huvittuneesti. Tämä läpsäyttää olkapäätäni leikkisästi ja tulee peiton alle kainalooni.

Leffaa on mennyt noin puolituntia ja tulee kohtaus missä perinteisesti näytölle tulee joku yhtäkkiä. Aleksi säikähtää ja hautaa kasvonsa rintakehääni. Naurahdan hieman tälle. "älä naura!!" Aleksi sanoo napakasti. Silitän tämän selkää. "en tietenkään rakas" sanon edelleen huvittuneesti. Olihan tuo hauskan näköistä. Hän nostaa päänsä ja katsoo minua vihaisesti. "älä. naura" hän toistaa. "en naura en naura" sanon.
Aleksi hymähtää ja painaa päänsä takaisin rintakehälleni. Jatkoin tämän selän silittämistä.

Leffa loppui ja se oli aika hyvä. Katson Aleksia ja hän tuhisee sylissäni kuin pieni vauva. Söpö näky. Katson kelloa ja se on vasta seitsemän illalla.
En voisi Aleksin antaa nukkua hirveästi sillä muuten hän ei nukkuisi yhtään yöllä. Päätin herättää tämän.
"alee" sanoin ja ravistelin tåtä pienesti. "mm" hän mutisee. "jos et nyt nukkuis, muute et saa yöl nukuttuu"
Sanon ja katson tuota silmiin.
Hän tuijottaa hetken ympärilleen ja nostaa päänsä. "enks mä vaa voi nukkuu" hän marisee. "no sitteku mä haluisin nukkua nii sä haluisit huomioo" sanon. Se on aivan totta. Aleksi haluaa huomiota ja paljon.
"nojoo, ehkä mä jaksan valvoa" tämä sanoo hymyillen.

_____________
Sanoja: 487

Okei kello on vähä yli kaks vois nukkuuu

OksuleksiWhere stories live. Discover now