24.

609 41 17
                                    

Olli:

Herään Aleksin päältä. Hän nukkuu vielä. Kuulen puhetta alakerrasta joten nousen hitaasti ylös etten herätä Aleksia.
Kävelen portaat alas ja huomaan Nikon, Tommin ja Joonaksen heränneen. Joel nukkuu vielä.

"onko pahaki darra?" kysyn Joonakselta joka istuu tällä hetkellä Nikon sylissä. Hän mulkaisee minua ja painaa päänsä takaisin Nikon olkapäälle. "kuha kysyin" sanon ja istun Tommin viereen.

"nukkuuko aleksi?" Tommi kysyy samalla räpläten puhelinta. "joo" vastaan ja avaan telkkarin.
"katotaan jotain" Niko sanoo.
Ojennan kaukkarin tälle ja hän valitsee jonkun leffan. Ihme ettei titanicia.

--

Säpsähdän kun tunnen kosketuksen olkapäilläni. "hui saatana" sanon ja käännyn ympäri. Nään Aleksin kasvot. "sä jätit mut yksin nukkuu" hän sanoo tuimasti. "onko vauva vähä vihanen Ollille" Niko kysyy. Aleksi ei vastaa vaan kiertää sohvan ja istuu syliini hajareisin. Kiedon käteni tämän ympärille ja annan pusun tämän poskelle.

Jatkoimme vielä leffan katsomista ja Joelkin suostui herätä. En tiedä nukkuuko Aleksi.
"haluutteks tulla meille ku porukat on jossai?" Joel kysyy yhtäkkiä. Kaikki suostuimme tähän.

--

Kaikki ovat lähteneet paitsi no minä ja aleksi. Aleksi nukkuu sylissäni edelleen. Minun pitäisi herättää tämä sillä pitäisi syödä ja pukea päivävaatteet. "Aleksi rakas" kuiskaa tämän korvaan. "mm" Aleksi mutisee.
"pitäs nyt kuule herätä, mennää Joelille tänää" sanon ja Aleksi nostaa päänsä.
"onko pakko" Aleksi tuhahtaa. "on" sanon ja nousen ylös Aleksi sylissäni.
Kävelen yläkertaan huoneeseeni.

Lasken Aleksin sängylle ja menen vaatekaapilleni. Heitän sieltä hupparin Aleksille sillä tällä oli jo housut. Etsin itselleni myös hupparin ja vetäsen sen päälle.

Käännyn ympäri ja nään että Aleksi nukkuu. Puhdistan päätäni ja menen tuon luo ja nostan syliini.
Kävelen alakertaan keittiöön ja lasken Aleksin pöydälle istumaan. "Aleksi nyt" sanon ja ravista tätä hieman.
Hän hätkähtää. "nii mitä?" hän kysyy. "noni heräsithän sä, teen meille aamupalaa" sanon ja menen jääkaapille hakemaan leipätarvikkeet.
"okei" kuulen Aleksin vastaavaan.

Tein leipää molemmille ja nyt syömme niitä pöydän ääressä tai no Aleksi sylissäni. Kello on jo yksi niin aattelimme kohta lähteä Joelille.

____________
Sanoja: 323

hyi mikä luku mut arvatkaa kuka on karanteenis 😫

OksuleksiWhere stories live. Discover now