7.

966 41 45
                                    

Olli:

Maanantai. Vittu. Vihaan maanantaita ylikaiken. Tekisin mitä vain että voisin poistaa maanantait.
Huokaisen ja kävelen sitten matikan luokkaan. En jaksa mutta pakko.
Olisipa viikonloppu sillä sitten vietämme vuorostaan minun synttäreitä. Avaan matikan luokan oven ja kävelen jätkien luokse.
"moro" vastaan ja heitän repun lattialle. "mooimi, mites viikonloppu" Joonas kysyy virne kasvoillaan. "nyt vittu Porko ja hyvin meni" sanon ja muut nyökyttelevät.
Hetken hiljaisuuden jälkeen Joel avaa suunsa. "pitäskö nähä tnää porukalla, niiku aleksi kans?" hän kysyy. Muut nyökyttelevät. "en pääse" Tommi sanoo. No mitäs helvettiä. "ai kui?" Joonas kysyy. "menoo" hän sanoo.
"uuuu Tommil on muija, kerro lisää" sanon kiinnostuneena. "Yks Jessica" hän vastaa. "aaa se JooJoo" tällä kertaa Niko sanoo.

Aleksi:

Kävelin koulun käytävillä ja katsoin samalla puhelintani. Kävelin juuri biologian luokkaa kohta. Tylsää.
Hetken päästä kuulen juoksuaskelia takaatani. "moi" kuulen Iinan sanovan ja hän kävelee viereeni. Tämän viereen käveli Laura.
"mitä asiaa?" kysyn kääntämättä katsettani. "tota aattelin et haluisiks nähä mua tänään?" Iina kysyy.
Olisi tehnyt mieli nauraa. "miks haluisin?" kysyin ja Istuin pulpetille joka oli käytävällä. "miks ei" hän sanoo ja tulee liian lähelle. "en tule ja voisitko ystävällisesti häipyä" sanon vihaisesti. Laura katsoo minua juuri siten että tapan sut kohta ilmeellä.
Iina juoksee jonnekkin itkien. Voi ei kauheaa kun et päässyt ihmisen kanssa ulos. Sitä paitsi Iina vielä tietää että vihaan häntä.

--

Kävelen Ollille sillä mitä muutakaan teen. Meidän piti nähä porukalla mutta kaikille tuli menoa paitsi minulle ja Ollille.
Avasin Ollin kotioven ja kuulin samantien yläkerrasta juoksuaskelia. Nään kun tämä kihara pää juoksee luokseni. Hän nostaa minut syliinsä ja pusuttelee naamaani. Otan tämän kasvoista kiinni ja yhdistän huulemme. "moi sullekki" sanon ja Olli päästää minut alas. "oli kauhee ikävää" Olli marisee. Naurahdan ja otan tämän kädestä kiinni ja vien yläkertaan.
Avaan Ollin huoneen oven ja kävelen sängylle ja istun siihen. Pistän puhelintani laturiin sillä akkua oli huimat 2%. Kun olen saanut puhelimen laturiin niin Olli kaataa minut sängylle ja kiipeää päälleni.
Hän halaa minua tiukasti. "ooks ees huomionkipee" sanon tämän korvaan.
"mä en oo saanu huomioo eilisen jälkeen, joten tarvitsen sitä" hän vastaa. Naurahdan. "älä yhtää naura siinä" Olli sanoo. "Joo en en" vastaan hymyillen. Silittelen Ollin hiuksia hetken aikaa ja kuulen korvani juuresta tuhinaa. Niinpä tietenkin. Olli nukahti.

____________
Sanoja: 379

Sori ei oot tullu MUTTA MINÄ VITTU VARMAANKIN PÄÄSEN BC KEIKALLE

OksuleksiWhere stories live. Discover now