01

93 13 40
                                    

Selamat membaca anak-anak sekalian 🌱.

.
.
.

"Dang!!!".

Bunyi hempasan pintu masuk.

Puan Hina tengah santai tiba-tiba di kejutkan dengan bunyi hempasan pintu yg sangat kuat dari ruang tamu. Dengan cepat Puan Hina berjalan laju pergi ke ruang tamu.

"Nape ni Do-ah?". Soalnya.

"Mama Do-ah betul-betul benci dengan Dohee tu"." Do-ah tak suka dia rapat dengan Mark oppa". Jawab Do-ah memeluk tubuh.

"Do-ah anak mama jangan lah nak macam ni"." Sebenci mane pun Do-ah bila nampak Dohee dengan Mark oppa mereka tetap akan berkahwin". Ucap Puan Hina mengusap lembut kepala Do-ah.

"Eeeeeeeeeeeeee"."Do-ah cakap tak suke tu tk suke lah"." Why bukan Do-ah yg akan berkahwin dengan Mark oppa"." Why Dohee yg akan berkahwin"." Ini tidak adil!!!". Tengking Do-ah menghentakkan kakinya masuk ke bilik.

Puan Hina menggeleng kepala dengan perangai anaknya yg seorang ini. Kalau ikutkan die sendiri pun taknak Dohee yang berkahwin dengan Mark tapi Dohee anak sulung dan cucu kesayangan mak mentua ye. Tk de gune nk bantah kalau mak mentuanya menyuruh Dohee dan bukan Do-ah yg berkahwin. Alasan yang selalu Puan Hina beri kepada mak mentuanya nenek kepada Dohee, Do-ah serta Mark adalah Dohee patut belajar rajin-rajin dahulu biar Do-ah kahwin dengan Mark sebab Do-ah lagi bijak dari Dohee. Tapi mak mentuanya tetap mahu Dohee dengan Mark yg berkahwin.

"Dohee kita dah sampai"." Cepat turun". Ucap Jeno membuka helmet nye.

"Ha dah sampai?". Soal Dohee yg masih dalam kepalanya pening disebabkan Jeno bawa moto laju sangat.

"Eyupp"." Jom duduk dekat sana". Jawab Jeno menghulurkan tangannya agar di capai oleh Dohee dan membantu nye turun.

Dohee turun lantas memaut tangan Jeno pergi ke bangku berdekatan dengan tasik yg air nye cantik lagi kn jernih tiada sampah atau daun sekalipun.

"Dohee awak betul-betul ok ke". Soal Jeno duduk di sebelah Dohee.

"Saya ok cume tula Do-ah dah tak anggap saya kakak die"." Saya bukan ape but rase kecewa tu ade lah". Jawab Dohee melihat pemandangan tasik.

"Sepatutnya awak tolak die balik"." Jangan biarkan ja die"." Budak macam tu memang patut di ajar dengan cara kasar". Kata Jeno.

"Isyyy"." Tak nak nanti buatnya die report dekat mama and papa saya"." Dah saya di marah nya". Balas Dohee yg takut di marah oleh orang tuanya.

"Awak tak penat ke hidup macam ni?".

"Penat hidup macam ni?"." Maksud awak Jeno?".

"Maksud saye hidup dengan tiada rasa kasih sayang keluarga"." Macam awak kan selalu di palau dengan family awak"." So saye sedih tengok life awak".

Ucap Jeno.

"Ingat kn ape lah tadi"." Saya dah biasa lah"." Kalau awak ada untuk saya all day saya masih mampu bertahan". Kata Dohee dengan senyuman.

"Kalau saya ade untuk awak?".

"Yes"." Awak ade untuk saya"." Sebb bila tiada awak di sisi saya macam lah saya mampu bertahan sampai sekarang". Balas Dohee.

"Jadi awak sayang kn saya?"." Awak hargai saya?". Soal Jeno menatap Dohee.

"Mestilah saya hargai ape yang awak dah perjuangan selama kita kenal ni"." Sebab saya sayang awak". Jawab Dohee menatapnya juga.

"Sayang sebagai?".

"Saya sebagai sahabat lah"." Awak je satu-satunya sahabat yg paling memahami saya dekat dunia ni"." Awak jugak lah yg selalu ade dengan saya bile saya sedih atau gembira". Ucap Dohee memegang bahu Jeno.

Sweet heart [Mark Lee]Where stories live. Discover now