Selamat membaca anak-anak sekalian 🌱.
.
.
."Ouwhhh". Jeno bersuara kerana terasa sakit bile Dohee menyapu ubat tersebut ke tepi bibirnya.
"Sabar nye"." Sikit lagi ni"." Awak tahan tau". Ucap Dohee yg matenye masih lagi memerah.
"Hemmm". Jeno menatap wajah Dohee.
"Ok done"." Awak tunggu jp saya nk buang kapas ubat ni". Pesan Dohee lalu bangun.
Jeno hanya menatap wajah Dohee sesambil itu die melihat luka nya di skrin telefon bimbit nya. Takut-takut tk boleh hilang ke parut dah tk perfect.
"Jeno awak ok tak?"." Still rasa sakit lagi kee?". Soal Dohee setelah selesai membuang kapas ubat lalu duduk di sebelahnya Jeno.
"Ok jer"." Sikit je ni"." Awak tu ok tak?". Jawab Jeno lantas menyoal nya balik.
"Saya ok jee"." Thanks sebab tolong saya tadi". Dohee mengeluh menatap telapak tangannya yg masih menggeletar akibat ketakutan.
Jeno diikutkan melirik menatap telapak tangannya Dohee dengan tenang die memaut tangan Dohee dan berkata...
"Selagi awak ade di sisi saya semue akan baik-baik sahaja"." Don't worry ok". Kata Jeno dengan senyuman eyes smile nya.
"Tapi awak terluka sebab selamat kn saya". Dohee menatap luke di wajah Jeno dengan raut wajah yg risau.
"Takpe"." Saya kn boy awak so tk boleh lah nk lemah-lemah". Jeno cube untuk menenangkan Dohee.
Dohee membalas dengan senyuman.
"Ni saya nk tanya awak ni?". Jeno menyoalnya dengan wajah serius.
"Ape die?". Jawab Dohee.
"Macam mana awak boleh ade dekt club tu?". Soalnya.
"Do-ah ajak saya but tktau pulak jadi macam ni"." Die tinggal kn saya macam tu jee". Jelas Dohee.
"Why die tinggal kn awak and why awak perlu ikut die". Tegas Jeno.
"Kalau saya tk ikut cakap die mesti nanti die bagitau mama dan papa"." Saya tknk kene marah dengan diorang". Balas Dohee dengan raut wajah yg takut di marah oleh mama dan papa nya lagi.
"Habis awak kene ikut lah cakap die"." Awak kn kakak die"." Jadi awak berhak untuk halang die dari pergi tempat macam tu". Jeno menegaskannya lagi.
"Tapi nanti awak macam tak tau perangai Do-ah tu macam mana kn"." Kalau die kata die tk suke orang tu setue mana pun orang yg di benci nye perkataan "RESPECT" tkde gune ye awak". Kata Dohee menatap wajah Jeno yg tidak senyum malah seakan-akan kesal dengan Dohee.
"Ye i know that"." But awak tk boleh nk macam ni jee"." Saya kesian tengok awak asyik kene jadi bahan buli dengan die"." Awak pun diam jee bile kene buli". Balas Jeno.
"Awak jngn lah nk marah saya"." Saya just tknk nanti bende tu jadi besar so better saya diam dan diam". Dohee berkata.
"Saya tk marah awak"." Cume bebel dekat awak "." Awak tu yg asyik baik sangat dengan die tu"." Saya pula yg emo". Kata Jeno.
YOU ARE READING
Sweet heart [Mark Lee]
RomanceLee Dohee seorang gadis yg berusia 16 tahun terpaksa berkahwin dengan abang sepupunya sendiri iaitu Mark Lee yg berusia 18 tahun beza 2 tahun darinya... "Awak nk ape lagi?". "Boleh tk klw sehari tu tk tahan saye" "Memang dekat mata awak tu klw panda...