04

74 9 50
                                    

Selamat membaca anak-anak sekalian 🌱.

.
.
.

-Di rumah Jeno-

Jeno duduk di luar balkoni bilik nye sambil membaca sebuah buku yg pernah diberikan oleh Dohee pada hari lahirnya 4 tahun lepas. Walaupun buku tu dah berusia 4 nk masuk 5 tahun die still baca buku tersebut. Pemberian dari Dohee lah kate kn.

"Jeno?". Panggil Puan Jena.

"Ehh ibu"." Nape panggil Jeno?". Sahut Jeno lantas berdiri melihat ibu nya yg berada di sebelahnya.

"Tkde pape"." Ibu saja je nk tengok anak ibu ni". Balas Puan Jena dengan senyuman.

"Ye lah tuu"." Jeno tahu ni mesti ade pape kn?". Ucap Jeno.

"Kamu ada-ada je lah"." Tak ni ibu tengok semenjak dua menjak ni kamu asyik termenung kt balkoni ni dah nape?". Soal Puan Jena pelik.

"Saje"." Nape ibu ade fikir bukan-bukan ke?". Jawab Jeno.

"Ye"." Ibu memang tengah fikir pasal kamu ni". Balas Puan Jena.

"Ibu fikir ape". Jeno penasaran.

"Ibu  fikir yg kamu ni macam ade suke seseorang jee?"." Kalau ade sape die?". Kata Puan Jena.

"Ehhh"." Jeno mana ade suke sape-sape"." Jeno suke diri Jeno sendiri"." Love myself". Jawab Jeno dengan teragak-agak.

"Kalau ade tu share lah dengan ibu"." Mane tahu ibu boleh tolong". Ujar Puan Jena.

"Ibu jangan risau"." Hati anak ibu ni masih tertutup untuk bercinta"." Ibu tenang jee". Ucap Jeno memegang tangan Puan Jena.

"Yela"." Jeno kene ingt yg ibu ni tahu anak ibu ni macam mana"." Sebb ibu yg lahir kn kamu". Balas Puan Jena mencium dahi anaknya.

"Ok lah ibu turun dulu". Balas Puan Jena lagi lantas keluar dari bilik anak nya.

Jeno menghela nafas lega setelah ibunya pergi. Jeno bukan tknk bagitau tapi belum bersedia lagi untuk memberi tahu ibu nya. Takut ibunya marah atau menyuruh Jeno melupakan Dohee oleh kerana Dohee akan menjadi isteri orang.

-Di butik pengantin-

"Yg ni or yg ni"." Design yg ni pun cantik". Kata Mark melihat Dohee yg tidak tahu ape. Maklum lah Dohee kn budak-budak lagi.

"Dohee saya tanya awak ni". Tegur Mark yg melihat seperti Dohee tidak tertarik dengan baju-baju tu.

"Saya tk kesah janji pakai". Balas Dohee.

"Kalau macam tu kita pilih design ni"." Harap-harap awak suke lah ye nanti". Balas Mark.

"Hemmm"." Cepat lah sikit"." Dah nk malam ni". Ucap Dohee melirik jam di dalam butik tersebut.

Mark mengangguk faham....

Sesudah itu mereka keluar dari butik dengan selamba Mark memaut tangan Dohee.

"Ehh ape ni?". Tegur Dohee.

"Ape?". Soal Mark buat-buat tidak tahu.

"Ni"." Awak pegang tangan saya". Balas Dohee.

"Salah ke". Kata Mark.

"Salah". Tegas Dohee.

"Ehhh awak salah ni"." Klw kita dah ade hubungan ia tidak akan rasa salah klw berpegangan tangan". Ujar Mark.

"Kita tkde hubungan pape lagi". Dohee pelik.

"Habis awak dengan Jeno tu tkde pape hubungan yg special pon"." Tapi elok je die pegang tangan awak". Cemburu Mark terlihat oleh Dohee.

Sweet heart [Mark Lee]Where stories live. Discover now