Selamat membaca anak-anak sekalian 🌱.
.
.
."Ya Mark Lee lepaskan lahh". Marah Dohee.
"Awak ni jangan lah nk marah-marah"." Cube bertenang ni tak asal dengan saya je nk tengking-tengking"." Hormat lah saya ni". Tegur Mark.
"Awak nk bawa saya balik kn". Soal Dohee.
"Eyupp"." Nape awak tanya lagi". Jawab Mark.
"Kalau macam tu"." Jom naik"." But jangan bawak laju-laju kalau tak nk kene maki dengan saya". Pesan Dohee.
"Orite sayang". Balas Mark menghulurkan helmet kepada Dohee.
Mark yg ingin menolong Dohee memakai helmet di tolak oleh Dohee dan tidak mahu di tolong oleh Mark.
"Kepala awak kecil lah". Kata Mark.
"Habis tak kan saya tak pakai helmet pulak nanti". Balas Dohee memegang helmet nye.
"Saya nak tolong nanti awak tak bagi". Kata Mark.
"Hemmm"." Kali ni saya bagi awak tolong saya"." Lain kali biar saya buat sendiri"." Faham". Ucap Dohee.
Mark tersenyum lalu mengambil sehelai kain di dalam beg galasnya diletakkan dekat kepala Dohee lantas membantu Dohee memakai helmet nye.
"Kalau letak kain tkde lah longgar". Senyum Mark.
"Awak pandai". Puji Dohee.
"Saya tahu tu"." Awak tu pandai tapi malas nak belajar tu jee". Ucap Mark.
"Jangan nak naik kn kemarahan boleh tak"." Ni kira untung saya tk marah awak sebb tolong saya pakai helmet and ikut awak naik motor". Tegur Dohee.
Mark mengejek Dohee lantas menyuruh Dohee naik.
- Di tasik-
Jeno tidak terus pulang kerumah malah pergi ke tasik yang di mana tempat Dohee dan Jeno selalu datang. Jeno duduk di bangku yg mereka selalu duduk. Jeno memejamkan matanya mendongak ke atas langit dan menghirup udara segar.
"Hemmmmm"." Jeno-jeno"." Ko ni jangan lah nk feeling sedih sangat"." Ko dah tahu yg Dohee tu bukan milik ko yg nk berharap sangat dah nape". Ucap Jeno sendiri.
Jeno membuka telefon bimbit nye mencari foto Dohee di dalam galeri. Tersenyum Jeno melihat Dohee di dalam telefon bimbit nye. Di dalam galeri Jeno gambar yg paling banyak adalah gambar Dohee kalau nk di bandingkan dengan yg lain. Sebab Dohee suke bermain telefon bimbit Jeno dari telefon nye sendiri.
"Cantik nya lah awak Dohee"." Manis kalah gula-gula"." Why awak perlu datang dalam hidup saya Dohee"." And why saya terjatuh cinta dengan awak"." Saya tak mampu nk luahkan walaupun dah 10 tahun saya pendam perasaan ni". Ucap Jeno sendirian.
-Cafe Sunshine-
"Kenapa kita singgah sini"." Kata nk hantar saya balik". Dohee heran.
"Kenapa kita singgah sini?"." Good question". Kata Mark mengibas rambut nya.
"Good question?". Soal Dohee.
"Good question it's because kita nk date dekat sini". Jawab Mark.
"Apekah!!!"." Saya tak nak date dengan awak"." Saya nak balik!"." Hantar saya balik". Arah Dohee yg masih tidak turun dari moto Mark.
"Lee Dohee ku sayang"." Pls jangan buat hal"." Meh turun"." Date sekejap jee bukan sampai esok pon". Pujuk Mark.
"I say NO!!!!!" Tengking Dohee.
YOU ARE READING
Sweet heart [Mark Lee]
RomanceLee Dohee seorang gadis yg berusia 16 tahun terpaksa berkahwin dengan abang sepupunya sendiri iaitu Mark Lee yg berusia 18 tahun beza 2 tahun darinya... "Awak nk ape lagi?". "Boleh tk klw sehari tu tk tahan saye" "Memang dekat mata awak tu klw panda...