12

37 0 0
                                    

Selamat membaca anak-anak sekalian alam 🌱.

.
.
.

(Di kelas)

"Jaemin Na". Panggil Hewoo.

Jaemin menoleh lantas menjawab "Nape?".

Hewoo menarik nafas dalam lalu berjalan ke tempat duduk nye Jaemin dan duduk di kerusi yg sepatutnya Airy duduk "Aku sebagai kawan ko lah kn. Boleh kee aku bertanya sesuatu?".

"Hmmmm apee?". Balas Jaemin.

"Ko gan Airy gaduh kan?". Soal Hewoo tanpa beragak.

Jaemin berhenti melukis lantas menatap ke hadapan "Entah lah Hewoo. Aku tktau cmne nk pujuk die lagi dahh. Dah bnyk kali aku try but tidak berhasil sama sekali bestieqqq".

"Aigoyyyaaaa uri cingu". Hewoo menepuk dahinya sendiri.

"Nape ko tepuk dahi ko?. Aku ade buat salah apa-apa kee?". Tanya Jaemin menatap Hewoo.

"Ko ni dh lame bercinta gan die un tktau cmne nk pujuk". Jawab Hewoo.

Jaemin mengeluh "Bukan tktau but sebelum-sebelum ni die ade lah jugak merajuk cuma tkde lah sampai lame cmni. Selalunya aku ajak die date astu discuss elok-elok ok je diee".

"Ini lah yg di namakan ujian Jaemin. Ko kene buka minda ko try lagi pujuk diee. Maybe die want some different or more different?". Cadang Hewoo dengan wajah bangga nyee.

Jaemin mengusap-usap dagu nye "Hmmmm betul juga erk ko ckp. Tapi nk buat cmne Hewoo?".

"Aduhh ko ni lembab lahh. Buat lah pape yg ko rasa bende tu lom ko cube lagii. Mane tau berhasil". Balas Hewoo dengan yakin.

"Tapi die dah tknk jumpa aku. Aku nk ambik die pagi tadi un die tk nk keluar rumah jadi tunggul aku kt depan pagar rumah die". Luah Jaemin mengusutkan rambut nye.

"Habis ko pergi lahh?". Hewoo bertanya.

"Pergilah. Buat nye aku duk tunggu kang nnty tetiba lak bakal bapak menantu aku keluar bawak bom baling kt aku ahh sudahh". Jelas Jaemin.

"Kenapa ko ni bengok sangat Jaem. Mane letak nye kesetiaan anda ituuu. Waduhh ini anak". Hewoo menahan diri dari memukul kepala Jaemin yg lembab seperti siput bab*.

Jaemin tergaru-garu lehernya yg tidak terasa gatal itu "Tkdelah aku cumee tahu die mesti tkkn naik gan aku punye".

Heewo menggeleng kepala lantas beralih pandangan ke arah pintu kelas " Ehh Airy".

Mendengar kata-kata dari Heewo, Jaemin terus menoleh ke arah Airy yg berjalan masuk ke dalam kelas tanpa menatap Jaemin.

Jaemin pun mengalihkan pandangan nye merenung luar jendela.

"Heewo sebelah awak kosong an?". Tanya Airy.

Heewo menatapnya lalu berkata "Sebelah saya memang kosong un Airy yela sebab selama ni awak duduk dengan Jaemin ann".

"Jaemin?. Sape tuww?. Saya tk kenal lahh?". Airy saje ingin membuat hati Jaemin panas.

"Haa?. Tk kenal?. Kan diee namja cingu awak?". Balas Heewo kebingungan.

Jaemin berdiri sambil membetulkan rambutnya "Aigoyyyaaaa~~. Yela² dah sayang kn kene lah mengalah. Kita diam kn jeelahh. Orang tuu entah sampai bile nk merajuk".

Airy menggosok-gosok telinga nye "Haisshhh geli telinga mendengar nyee".

"Ayang² untung sayang". Balas Jaemin tersenyum sendiri berjalan keluar dari kelas.

Airy melihat kekasih hatinya berjalan keluar dengan tiba-tiba tersenyum sendiri.

"Oiii blushing erk?". Usik Heewo.

Sweet heart [Mark Lee]Where stories live. Discover now