🌼🌼🌼🌼
Keluarga Lee memang sudah terbiasa dengan adat mereka tersendiri. Iaitu mengahwini sepupu sendiri. Bagi mereka berkahwin dengan sepupu itu dapat menyelamatkan keturunan dan nama keluarga. Tapi bagi Lee Dohee perkara tersebut tidak biasa baginya malah pelik.
"Kahwin dengan sepupu sendiri?".
"Kn pelik tuuu".
Oleh disebabkan perjanjian nenek kepada Keluarga Lee Mingyu untuk mengahwinkan cucu lelakinya dengan cucu perempuannya Lee Dohee sudah di perjanjian kan jadi mesti kene ditunaikan.
Keluarga Lee Mingyu tidak ade masalah oleh kerana anaknya Mark Lee baik-baik saja dan telah pun bersetuju. Cume keluarga Lee Doyoung ade masalah sedikit dengan anak perempuannya Lee Dohee. Untuk memastikan perjanjian itu di tunaikan Lee Dohee hanya bersetuju tapi dirinya sendiri tidak suke dengan abang sepupunya itu.
Dohee sangat membencikan Mark dari zaman mereka kecil lagi. Mereka tidak rapat dan jarang sekali berjumpa. Kalau berjumpa sekalipun dekat sekolah itu pun kenal dengan tak kenal. Mark pula sendiri pun tidak pernah tahu yang Dohee itu adik sepupu nye tapi Mark hanya tahu Dohee adalah pelajar nakal dan mempunyai kembar bernama Lee Do-ah yg perangai nye jauh sekali bezanya. Hohoho teruk betul...
Di sekolah Dohee sering kali di tahan oleh Mark atas sebab kesalahan yang dilakukan nye. Bagi Dohee Mark adelah senior and ketua pengawas yang paling dibenci nye di sekolah itu. Dohee selalu memarahi Mark kerana selalu menahannya dan memberikan hukuman denda kepadanya. Mark yg sudah lali di marah serta ditengking oleh Dohee tidak kesah tapi malah menjaga Dohee dengan baik. Maklum lah bakal isteri kn mesti kene jaga baik-baik.
"Rimas!!!!".
"Awak ni kn cube lah jadi budak baik sikit".
"Saye memang dah jadi budak baik but dekat mata awak tu selalu nampak kesalahan saye!!!!"..
"Lee Dohee tak mau tengking-tengking"." Saye ni bakal husband awak"." Kene ingat tuu".
"Kesah ape saye bakal husband ke"." Yg paling penting adelah awak".
"Why saye penting?".
"Penting sebb awak adelah orang yg paling saye benci dekat dunia niii!!!".
"Ouwhhh"." Awak pasti akan benci saye sampai bila-bila?".
"Ye pasti lahh"." Bukn sebab awak selalu tahan saye but sebb awak setuju nk kahwin dengan saye!!".
"Uuuu takut saye"." Kite tengok nnty mane tahu benci tu jadi sayang "."Just wait and see Dohee".
"Just wait and see konon"." Geli mendengar nye".
............
Tak sangka sebenci itu Dohee terhadap Mark. Wahai Dohee ku sayang jangan lah nk tengking-tengking jee. Kesian Mark tu boleh pecah gegendang telinga nye. Ghisau kadang.....
_______________
Ok just ni je Prolog untuk cerita nii. Maybe macam ade yg tk jelas. Nanti author akan terangkan dengan lebih jelas dan tepat yee..
Btw kn untuk reader silent jangan singgah sini kalau hanya membaca tapi tak vote and comment....
Ok itu sahaja dari saye....
Wait untuk chapter or bab seterusnya...
Bubye....
YOU ARE READING
Sweet heart [Mark Lee]
RomanceLee Dohee seorang gadis yg berusia 16 tahun terpaksa berkahwin dengan abang sepupunya sendiri iaitu Mark Lee yg berusia 18 tahun beza 2 tahun darinya... "Awak nk ape lagi?". "Boleh tk klw sehari tu tk tahan saye" "Memang dekat mata awak tu klw panda...