13

9 0 0
                                    

Selamat membaca anak-anak sekalian 🌱.

-
-
-

Di saat Dohee dan Jaehyun makan bersama ade mate yg memerhatikan mereka berdua.

"Amboi². Patut lah aku tunggu dah 15 minit kt depan kelas die tkde. Rupanya berdua-duaan dengan Jaehyun budak baru tuuuu". Ucap nyee melihat mereka di sebalik daun-daun pokok.

"Tk boleh jadi ni. Kene sergah jugak". Dengan cepat berjalan ke arah Dohee.

"Lee Dohee sayang!!". Jerit nye membuatkan gimbap di dalam mulut Jaehyun tersekat lalu tercekik.

"Huuk!!". Batuk nyee.

"Ehhh Jaehyun sunbaenim nah air. Minum pelan-pelan". Dohee menghulurkan botol air yg di bawa nye ke Jaehyun.

Jaehyun mengambil nye dengan perlahan meneguk air tersebut.

"Apakah!!". Membulat mate nyee melihat Jaehyun minum air Dohee.

Dohee mengalihkan pandangan nyee menatapnya " Awak dah nape Mark Lee?. Duk terjerit-jerit?".

Mark Lee menatap Dohee dengan wajah garang nye lalu berbisik " Kenapa bagi orang asing?".

"Suka hati saya lah. Hak saya sebagai owner untuk bagi kt sesape". Bisik Dohee pula.

Jaehyun yg melihat mereka berdua terus berkata "Korang ade ape² hubungan kee?".

"Good question". Jawab Mark sambil memegang tangan Dohee.

Dohee menatap wajah Mark lantas mengangkat kening sebelah.

"Biar jela aku terus terang lah kan. Dari ko sebok nk kacau life kitorang. Sebenarnya kitorang ni su---".

"Kawan. Kitorang kawan je tk lebih dari tu". Dohee memotong percakapan Mark dengan mencubit peha Mark Lee.

Mark mengalihkan pandangan nyee menatap Dohee "What?. Why awak perlu nk tipu?. Sape ajar awak main tipu² ni ha?".

"Sudah lah diam lah Mark Lee". Dohee menutup mulut Mark.

Jaehyun hanya melihat tingkah mereka berdua dan cube untuk memahami keadaan.

"So korang kawan jela ye?". Tanya Jaehyun lagi.

"Yeahh bff". Jawab Dohee.

"Bff?". Balas Jaehyun.

"Best friend forever~~~". Celah Mark Lee.

"Begitulah ia klw lebih jelas". Kata Dohee dengan nada perlahan.

"Dh bape lame korang berkawan?". Soal Jaehyun dengan banyk pertanyaan.

"Hemmm. Dalam 10 ke 11 tahun cmtu. Lame dahh kitorang jadi bff. Sejak tk lahir lagii memang dh rancang nak jadi bff". Jawab Mark dengan penuh keikhlasan serta ketulusan.

Jaehyun yg mendengar hanya mampu senyum dan anggukan kepala sahaja.

"Kringgg!!". Loceng berbunyi tanda waktu rehat sudah habis.

"Ha tu dengr loceng dh bunyi. So kite kene masuk ke kelas". Ucap Mark.

"Jaehyun sunbaenim jom lahh jalan sekali masuk ke kelas". Ajak Dohee.

Jaehyun tersenyum lantas berkata "Oohh tkpe lah Dohee. Saya kejap lagi ade perjumpaan player basket ball. So saya tunggu sini jerr".

"Klw macm tu kitorang pergi dulu ye". Mark menarik tangan Dohee lalu berlalu pergi meninggalkan Jaehyun.

Melihat mereka pergi ade seribu satu persoalan yg bermain dalam fikiran nye.

"Bff?. Tk kn lah bff sampai macam tu sekali?. That's not normal". Kata nye sendirian.

Sweet heart [Mark Lee]Where stories live. Discover now