Selamat membaca anak-anak sekalian 🌱.
.
.
.Taeyong memandu dengan laju sehingga membuatkan Dohee berasa lebih takut.
"Taeyong kita nk kemana"." Cube bawak slow-slow"." Saya takut". Takut Dohee.
"Diam!!!!". Tengking Taeyong.
Dohee terkejut lalu diam dan menutup matanya. Lama- kelamaan die pun di lamun mimpi.
Taeyong yg terlampau marah dengan Dohee melirik ke arah nya dan die melihat Dohee sudah tertidur dengan mata yg bengkak akibat menangis. Tanpa Taeyong sedar die tersenyum melihat Dohee yg sedang dilamun mimpi.
"Cantik"." Macam bidadari". Puji Taeyong lalu fokus memandu.
35 minit kemudian setelah setengah jam berada di dalam kereta akhirnya sampai juga tempat yg di tuju.
Taeyong memarkir keretanya dan mematikan enjin setelah itu die menoleh ke Dohee yg tidur. Dengan lembut Taeyong mengejutkan nya.
"Lee Dohee bangun"." Kita dah sampai". Kejut nya.
Dohee yg mendengar terus menggosok matanya lantas mengeliat kecil.
"Dah sampai?"." Awak hantar saya balik ke?". Soalnya.
"Tak"." Saya bawak pergi tengok laut". Jawab Taeyong.
"Hah?"." Laut?"." Kita dekat pantai". Dohee tidak percaya.
"Jom keluar". Ajak Taeyong dengan senyuman.
Dohee tanpa berkata-kata membuka pintu lalu keluar.
"Tangan". Cakap Taeyong.
"Nk buat ape?"." Saya tknk berpegangan tangan dengan awak". Dohee menolak.
Taeyong menghela nafas dengan paksaan die memaut tangan Dohee lalu pergi duduk di satu bangku bawah pokok besar berhadapan dengan laut. Mereka duduk dengan berpegangan tangan.
"Ni dulu tempat saya selalu datang dengan family saya". Ucap Taeyong.
"Awak selalu datang sini dengan family awak?". Dohee menyoalnya.
"Yes"." Tapi tu dulu lah". Jawab Taeyong dengan wajah yg sedikit sedih.
"Nape dulu tapi sekarang?"." Family awak mana?". Dohee berasa ingin tahu.
"Family saya dah tkde Dohee". Ucap Taeyong dengan nada perlahan.
"Tkde kemana?"." Diorang pergi mana?". Soal Dohee menatapnya.
"Mati". Taeyong menjawab sepatah.
"Mati?"." Sape yg bunuh?"." Mati sebab ape?". Balas Dohee.
"Mati kene bunuh". Ucap Taeyong memandang ke arah laut.
"Sape bunuh?"." Dah lama ke?". Balas Dohee terkejut.
"Yg pembunuh nya sampai sekrng saya tk tau sapa"." And diorang dah 12 tahun pergi untuk selamanya". Taeyong berkata lantas menatap Dohee yg sedang menatap nya juga. Bertatapan mata lah mereka buat seketika.
Dohee berasa takut dengan tatapan yg diberi oleh Taeyong terus menoleh ke arah lain dan berkata " Awak tinggal sorang lah sekarang?"." Adik beradik awak?".
"Saya anak tunggal and now saya duduk jela rumah keluarga saya tu". Jawab Taeyong.
"Wait umur awak berapa?". Dohee melirik Taeyong dengan matanya yg masih merah.
"Umur saya?"." Betul awak nk tahu?". Taeyong malah menyoalnya balik.
Dohee menjawab dengan anggukan kepala.
YOU ARE READING
Sweet heart [Mark Lee]
RomanceLee Dohee seorang gadis yg berusia 16 tahun terpaksa berkahwin dengan abang sepupunya sendiri iaitu Mark Lee yg berusia 18 tahun beza 2 tahun darinya... "Awak nk ape lagi?". "Boleh tk klw sehari tu tk tahan saye" "Memang dekat mata awak tu klw panda...