10

54 6 0
                                    

Selamat membaca anak-anak sekalian 🌱.
.
.
.

-Balik-

"Dohee take care"." Bye!!"." Saya balik dulu nye". Pesan Heewo melambaikan tangannya berjalan menuju ke arah Sijoo dan Mina di depan pagar sekolah.

"Hemmm"." Bye!!!!". Sahut Dohee mengangguk kepala.

"Mane Mark Lee nii". Ucap Dohee melirik ke arah jam tangan nya.

"Drit, drit drit". Telefon nya berdering tanda ade panggilan masuk.

Tanpa melihat nya Dohee terus mengangkat panggilan tersebut.

In call

Dohee : "Hello?".

Mark : " Sayang?".

Dohee : " Hemmm... Mark Lee awak kat  mana ni?".

Mark : " Sayang sorry saya maybe
keluar lambat lagi".

Dohee : " Anggaran?".

Mark : " Anggaran nye dalm 30 minit
baru saya keluar".

Dohee : " Lama nya Mark Lee"." Letih
lah tunggu cmni".

Mark : " Ala awak tunggu jela dulu".
"Bnyk lagi bende yg saya nk kene
settlekan ni sayang~~~".

Dohee : " Hemmm ok!!"." Saya tunggu
awak kt motor ni".

Mark : "Wokey sayang~~~"." I love you".

Dohee : " Jngn nk berangan lahh Mark
Lee".

Mark : " Ok ² byee sayang~~~".

Dohee : " Bye Mark Lee"." Saya off lu".

Tut......

End call

Dohee mematikan panggilan tersebut lantas memasukkan semula telefon bimbit nya ke dalam poket kecil beg galasnya. Dohee mengeluh kecil melihat ke arah langit. Dalam dirinya teringat akan sahabat yg paling die sayangi tk lain dan tk bukan Lee Jeno.

"Awak pergi mane Jeno?".

"Awak sihat tak?".

"Awak ok tak?".

"Semuanya baik-baik je kn?".

"Why awak tk datang sch harini"." Saya boring tau tak bile awak tkde".

"2 minggu awak tak contact saya"." Awak pergi mana sebenarnya Lee Jeno?".

Keluh Dohee merendahkan wajahnya.

Oleh disebabkan bosan yg melampau Dohee berniat untuk berjalan-jalan melihat kawasan sekolah dan die terasa ingin pergi ke lapangan basket. Dimana tempat yg Jeno selalu berlatih bersama yg lain.

-Di lapangan-

Dohee berdiri dari sudut tepi pintu masuk lapangan. Menjenguk sedikit untuk melihat dalam. Dohee melihat ade Jaemin,Renjun, Chenle, Jisung, Jungwoo dan Sungchan sedang berlatih manakala Jaehyun tidak kelihatan. Mungkin Jaehyun belum masuk lagi.

"Lee Dohee?". Ucap seseorang di belakang.

Mendengar namanya di panggil dengan cepat die menoleh ke belakang lantas menjawab " Ye saya?".

"Buat ape dekat sini?". Satu senyuman manis serta dimple yg membuatkan lagi ia nya bertambah kacak.

"Tkde pape saje jalan-jalan"." Ni Jaehyun sunbaenim nk masuk latihan ke?". Balas Dohee menatapnya.

Sweet heart [Mark Lee]Where stories live. Discover now