Selamat membaca anak-anak sekalian 🌱.
.
.
."Thanks sebab hantar saya balik". Ucap Dohee menghulurkan helmet kepada Mark.
"Welcome sayang". Balas Mark mencium pipi Dohee.
"Saya sebenarnya dah betul-betul lali asyik kene cium dengan awak". Dohee berkata.
"Kalau begitu meh sini saya cium lagi". Mark tersenyum lalu cube untuk mencium pipi Dohee lagi tapi Dohee menolaknya.
"Tk nk"." Dah lah saya nk masuk"." Awak tu hati-hati". Kata Dohee.
"Baik lah sayang"." Hati-hati masuk tu"." Takut nanti termasuk dalam hati dah susah nk keluar". Mark berkata lantas mengusap-usap rambut Dohee dengan lembut lalu menatap manis wajah Dohee.
"Ehhh?". Dohee terkejut dengan tatapan Mark .
"Ehhh?"." Nape?". Soal Mark memakai helmet nya.
"Tkde papa"." Saya masuk dulu"." Bye". Jawab Dohee berjalan cepat membuka pagar rumah nya lantas masuk halaman rumah nya.
Mark memandang pelik menghidupkan enjin motor dan pergi meninggalkan rumah Dohee.
-Di dalam rumah-
Dohee masuk dengan tenang tapi setelah die membuka pintu biliknya dirinya di kejutkan dengan Do-ah yg sudah duduk di atas katil nya.
"Lee Dohee"." Balik pon ko". Tegur nye dengan sengih.
"Do-ah buat ape dalam bilik Dohee?". Soal Dohee masih berdiri di depan pintu biliknya.
"Saja nk tengok-tengok bilik ko"." Kemas nye bilik ko"." Tersusun rapi jee". Jawab Do-ah berjalan-jalan melihat kekemasan bilik Dohee.
Dohee tidak menjawab malah diam sahaja.
"Ehh ko nk aku tolong tak?". Dengan tiba-tiba Do-ah memalingkan pandangan nye ke arah Dohee yg masih berdiri di depan pintu.
"Tolong ape?". Balas Dohee.
"Tolong kemas kan bilik ko"." Aku tengah rajin ni". Do-ah berkata lantas memandang Dohee dengan wajah jahat nya.
"Tkpe Do-ah"." Dohee baru je lepas kemas pagi tadi". Dohee menolak dan masuk ke biliknya.
"Tkpe"." Aku kesian dengan ko"." Tu yg tiba-tiba hati ni terdetik untuk tolong kemas kn bilik ko". Ujar Do-ah senyum penuh makna.
"Tk payah lah"." Do-ah pergi lah masuk bilik Do-ah"." Dohee penat nk rehat kejap". Ucap Dohee.
"Penat?"." Penat belajar or penat layan jantan?". Do-ah berkata sedemikian tanpa memahami perasaan Dohee.
"Nape Do-ah cakap macam tu?". Dohee terasa hati.
"Tkde pape"." Saje"." Ko ade lagi gambar ni". Balas Do-ah memegang sekeping gambar keluarga berbingkai warna putih.
"Ade"." Dohee simpan sebab tu je lagi gambar keluarga yg tinggal". Jawab Dohee.
"Tk sangka anak macam ko ni simpan gambar keluarga". Sindir Do-ah.
Dohee tidak berkata malah senyum terpaksa.
"Nk tk aku jadikan gmbr ni banyak?". Do-ah menyoalnya.
"Do-ah nk buat ape dengan gambar tu?". Dohee menyoalnya balik.
"Tkde buat ape just nk jatuhkan"." Nanti jadi lah banyak". Jawab Do-ah sambil mengacu-acu kn frame tersebut.
"Do-ah jngn lah jatuhkan"." Itu satu-satunya gambar keluarga yg Dohee ade". Dohee merayu.
YOU ARE READING
Sweet heart [Mark Lee]
RomanceLee Dohee seorang gadis yg berusia 16 tahun terpaksa berkahwin dengan abang sepupunya sendiri iaitu Mark Lee yg berusia 18 tahun beza 2 tahun darinya... "Awak nk ape lagi?". "Boleh tk klw sehari tu tk tahan saye" "Memang dekat mata awak tu klw panda...