Kat rumah tok Aba.
"Tak banyak berubah rumah ni." ucap lelaki itu masa sampai kat rumah tok aba.
Matanya seketika melirik ke arah pintu,"Ketuk ke tak, ketuk ke tak, ketuk ke tak." ujar lelaki itu, menyerahkan pilihan nasib hidup dan mati nya pada jari-jari tangannya.
"Haih, ketuk je lah,"
Tok ... tok ... tok
Solar terbangun dari tidurnya, "Siapa tu? Kacau aku tidur je!"
Solar mendekati pintu dan membukanya. Ia melihat seorang lelaki yang tingginya se-dada nya.
"Uh, kau siapa?" Tanya Solar.
Lelaki dengan topi kebelakang dan pakaian bernuansa merah dan coklat muda itu terdiam.
"Urm ... Hello?" Solar mengibaskan tangannya di depan wajah lelaki itu berusaha menyadarkannya.
...
Selepas Supra menerima pesanannya, ia hendak pergi namun ditahan oleh Taufan.
"Eh ye un— Eh Taufan?" Tanya Supra terbata bata.
"Rumah kau kat mana?" Tanya Taufan.
"Ha'ah, boleh nanti kitorang antar kau kat sana." sambung Blaze semangat.
"Betul! Kitorang bosan Kat sini!" Sambung Taufan.
Supra berusaha mencari jawaban yang tepat untuk soalan yang dilontarkan padanya ini, "Err ... Sebenarnya aku tersesat dari rombongan tur Pulau Rintis."
Alasan yang cukup masuk akal. Ada juga manfaat dari kejeniusan dari sang ibu yang turun padanya.
"Lah, kenapa kau tak cakap tadi?" Tanya Taufan. Ya ... Jikalau Taufan tahu pasal tu tadi, ia pasti langsung mengajak Supra ke rumah.
Nak tambah teman katanya.
Sementara Supra hanya menggaruk pipinya yang tak gatal.
"Gempa!" jerit Taufan.
"Kenapa kak?" soal Gempa mendekati kakak kedua nya itu dengan Thorn.
"Boleh tak kalau Supra tinggal kat rumah kita? Untuk sementara je! Dia tersesat dari rombongan dia, please!" soal Taufan, tak lupa dengan jurus puppy eyes miliknya.
"Wah kawan baru!" sambung Thorn.
"Uh, aku tak sangka akan jadi lagi rumit macam ni." batin Supra.
"Err, jangan tanya aku. Tanya kak Hali." Jawab Gempa.
Taufan pun mendekati Halilintar.
"Tak!" belum sempat Taufan menjelaskan apa yang dia nak, Halilintar langsung menjawab.
"Apalah! Aku belum cakap apa-apa pun!" Taufan menggembungkan pipinya.
Halilintar menggerling kan matanya, "Tak cakap pun aku dah tau. Tak boleh! Takkan nak bawa orang asing masuk rumah!"
Perempatan imaginer muncul di dahi Supra, "Orang asing dia kata? Dasar ayah durhaka!"
"Alah! Boleh lah kak Hali! Sementara ja!" Pinta Taufan.
"Ha'ah bolehlah bang Hali." kali ini Thorn dan Blaze juga ikut ikutan.
KAMU SEDANG MEMBACA
OUR FUSION
Fanfiction‼️BUKAN BL ‼️ Fusion bermakna gabungan dari dua kuasa. Maka, bagaimana apabila para Fusion dari boboiboy elemental kat masa depan terjebak di masa lalu? Meminta pertolongan untuk mereka yang berjuang mati-matian melindungi mereka Kat masa depan. Pe...