"APA?!" jerit Taufan dan Blaze.
"WHAT?!" jerit Gempa.
"NANI?!" jerit Ice.
"HONTONI DESU KA?!" jerit Solar dan Halilintar.
"Wibu yak?" soal Taufan dan Blaze, selepas mendengar jeritan trio cool yang berbahasa dari negri sakura itu.
"Tak, cuma pandai bahasa Jepun je." jawab mereka bertiga serempak.
Mereka ber enam menjerit heboh kecuali Thorn yang masih tak faham apa yang dah jadi.
"Keluarkan aku dari mimpi ini ..."
Bletak
Halilintar menjitak Solar, mengingatkan kepada pemuda cahaya itu bahwa ini bukan mimpi.
"Ini ... Ini bukan MIMPI?!" nak Solar pingsan, namun tak boleh.
"Weh siapa bini aku weh?" nampaknya Taufan teringin nak tahu siapa yang menjadi pendamping hidupnya kat masa yang akan datang.
"Err ... Macam mana nak cakap ek? Anak a- Aunty Taufan tak de kat sini dan ..."
"WHAT?! AUNTY?! AKU NI LAKI OI!" belum sempat Glacier menyambung perkataannya, Taufan langsung menyela selepas dirinya dipanggil aunty oleh Glacier.
"Tu ... susah sikit nak jelaskan."
"Tolong jelaskan, kak Taufan ni laki! Takkan dia ... Belok?" ucap Blaze.
Trio fusion terdiam. Tak ada yang nak membuka suara untuk menjelaskan. Menatap wajah dari ibu bapa masa muda dari tiga orang ini dapat memberi rindu dan rasa bersalah yang cukup berat.
Merasa tak boleh tahan rasa tu Glacier dan Gentar berlari menuju Gempa.
"Huaaa Mom!" Gentar memeluk Gempa, membenamkan kepalanya kat ceruk leher Gempa.
"A-arhh ... Aaa— Huaaa ...!" Glacier pun ikut memeluk pinggang Gempa, membenamkan kepalanya Kat dada bidang Gempa.
"M-maaf ... Huaaa ... Maafkan Glacy," bibirnya bergetar, lidahnya kelu untuk berbicara pada sosok lembut yang tengah ia peluk.
Gempa menatap keduanya heran
Namun, Gempa membalas pelukan mereka, membuat Glacier dan Gentar bertambah nangis Kat pelukan Gempa.Rasa hairan pada diri Gempa ia ketepikan kejap, ia lagi rasa kasihan dengan dua orang budak yang berada dalam pelukannya.
"M-maaf ... G-gentar ... G-gentar ..." Gentar betul-betul tak tau apa kata yang nak mulutnya keluarkan.
Air matanya semakin deras meluncur turun, bibirnya semakin bergetar dan tangisannya yang tak berhenti membuat nafasnya sedikit tersengal, "G-gentar ... Akhh! Tak tau lah! G-gentar tak tau nak cakap apa pun tadi ...!"
Sementara Supra yang menatap kedua saudara nya itu terdiam. Jantungnya berdetak laju, tangannya bergetar. Nak sangat dia langsung menghampiri solar dan memeluknya, tapi rasa gengsi yang diturunkan ayah nya padanya, membuatnya mengurungkan niatnya.
Malah, Supra hanya menggerakkan tangannya, menggenggam seujung jaket solar yang berada kat sebelahnya.
"M-ma ... Supra minta maaf ..." Supra mengigit bibir bagian bawahnya yang bergetar, menahan dengan sangat air matanya agar tak jatuh.
KAMU SEDANG MEMBACA
OUR FUSION
Fanfiction‼️BUKAN BL ‼️ Fusion bermakna gabungan dari dua kuasa. Maka, bagaimana apabila para Fusion dari boboiboy elemental kat masa depan terjebak di masa lalu? Meminta pertolongan untuk mereka yang berjuang mati-matian melindungi mereka Kat masa depan. Pe...