Our Fusion 15

674 78 35
                                    

Masa untuk tengok keberadaan Sori dan Thorn.

Mereka mah, tanpa ba bi bu be bo langsung duduk tenang layaknya anak baik ke atas katil. Diaorang tak macam Blaze dan Frostfire yang begaduh dulu baru boleh tidur atau macam Solar dan Supra yang siap ada drama dulu dengan Gempa.

"Mom, Sori boleh peluk tak?" Pinta Sori siap dengan mata dia berbinar lagi.

Thorn yang melihat itu, memiringkan kepalanya comel, "Huh?"

"Adohhh!! Comel nya Mak aku ni woyy!"

"Sori nak peluk?" Soalan Thorn di angguki oleh Sori dengan antusias.

"Boleh! Meh sini Thorn peluk!" Thorn merentangkan tangannya, bagi senyuman manis bak gula yang menyilaukan mata bak matahari.

Mata Sori berbinar, dia langsung menghamburkan dirinya ke pelukan Thorn yang menghangatkan nya di tengah cuaca dingin malam.

"Sori rindu pelukan ni ..." Gumam Sori yang masih boleh di dengar oleh Thorn.

Thorn tersenyum manis sampai matanya pun ikut tersenyum sekali. Tangannya bergerak mengelus rambut lalu turun mengelus punggung Sori.

"Sori rindu Korang ...."

"Tapi, mesti Sori lagi rindu kan kitaorang yang ada Kat masa depan," kata Thorn masih dengan senyumannya.

Deg

Rasanya Sori nak menangis masa tu juga.

"Ha'ah ... Sori rindu dengan diaorang ..." Sori membenamkan wajahnya ke dada Thorn.

"Tak pe, tak pe, nanti Korang boleh jumpa balek lah. Kitaorang pastikan yang nanti kita menang dalam pertempuran. Pastu Korang boleh balek lah dengan diaorang," kata Thorn.

Sori melepaskan pelukannya, mantap Thorn teduh. Tatapan yang ia dapat dari ayah dia.

"Terima kasih sebab dah tenang kan Sori, mom!" Kata Sori tersenyum.

"Mestilah! Walaupun baru je kita jumpa. Tapi, Thorn merasa sayang dengan Sori!" Kata Thorn.

Sori tersengih, "Mom nak langsung tidur ke ni?"

"Ha'ah. Kenapa Sori? Sori tak nak tidur lagi ke?" Tanya Thorn.

Sori tiba-tiba gelagapan, dia menggaruk pipinya yang tak gatal, "Hehe ... Sori belum nak tidur lagi. Belum mengantuk lagi,"

Thorn menyatukan alisnya. Menggembungkan pipinya kesal, "Mesti ni sifat Solar, kan? Suka sangat bergadang!"

"E-eh ...? Tau je mom ni!" Sori tergelak kecil.

"Tapi kalau dengan Thorn, Sori tak boleh bergadang! Kena tidur! Jom tidur Sori!" Thorn merebahkan dirinya.

Dia tersenyum kecut. Entah mengapa, kalau Kat malam hari mesti jiwa-jiwa Solar ni muncul dalam diri dia buat dia nak cari kesibukan dengan buat kegiatan Kat malam hari alias 'Ber-ga-dang'!

Tapi, Sori tak boleh langgar perkataan Thorn. Bagi dia, Thorn bila marah boleh melebihi kegarangan Gempa.

"Okay, Sori tidur," Sori ikut merebahkan dirinya di sebelah Thorn.

"Boleh peluk sambil tidur tak, mom?" Pinta Sori lagi.

Emang nge demen-in sih pelukan Thorn itu. Buat nagih!

"Mestilah boleh!" Thorn kembali merentangkan tangannya.

"Yeay!" Sori pun masuk ke dalam pelukan ibunya itu.

"Selamat malam, mom."

"Selamat malam Sori."

...

OUR FUSION Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang