"Ok, kita mulai dari gambar siapa dulu?" soal Glacier.
"Aku nak gambar Esha!" jawab Gopal semangat.
"Eleh, mentang-mentang lah kau suka dengan Esha, kau nak gambar dia!" ucap Taufan
"Suka hati aku lah!"
Glacier tersenyum dan mengangguk. Lalu menggerakkan jarinya untuk mengambil salah satu gambar.
Gambar seorang gadis yang masih tampak muda sedang memainkan gitar.
Gopal terpana, "Woah, calon isteri masa depan aku ni!"
"Semoga berhasil mengambil hatinya." ucap Gentar.
"Mestilah!"
Glacier dan Gentar hanya tergelak kecil.
"Ok, menuju gambar selanjutnya." ucap Glacier
"Eh, tu je ke gambar Esha?" tanya Gopal.
"Ada banyak lagi, tapi yang ada kat tablet Glacier tu je. Yang paling banyak kat tablet anak uncle lah." jawab Glacier.
"Korang nak tengok gambar korang kat masa depan tak?" tanya Gentar
"Nak, nak!"
"Aku nak tengok seberapa hensemnya aku kat masa depan." Menyempat je remaja keturunan hindia ni puji diri sendiri. Tertular virus Solar dan Fang nampaknya.
"Halah! Mesti Kat masa depan, aku yang paling hensem! Tak ada yang boleh tanding!" Kata Solar pula dengan percaya diri.
"He eleh! Aku lah!" Balas Gopal, satu ni pula mulai memancing emosi lelaki mata silver itu.
"Hiyy!! Takkan kau boleh lagi hensem dan populer dari aku!"
"Ape pasal pula kau bergaduh dengan Solar pasal kepopuleran, Gopal?" Tanya Taufan. Pasalnya, anak kumaran satu ni tak pernah pun merepek pasal kepopuleran.
Biasa landak ungu je.
"Saja je," balas Gopal selamba.
"Dah-dah, tak baik gaduh! Tak jadi nanti ni!" Kata Gentar..... "Baik Korang langsung guna kuasa je!" Yang bermaksud buruk.
"Betuah punya budak!" Gempa menjitak dahi gentar membuat sang korban meringis.
"Sakit mom!"
Yang lain hanya gelang-geleng kepala.
"Hai!" sapa Esha yang datang bersama Yaya dan Ying.
"Hai!"
"Woah, jadi betullah yang korang ni datang dari masa depan?" tanya Esha.
Trio fusion itu mengangguk.
"Korang buat apa tadi?" tanya Yaya.
"Tengok foto korang kat masa depan." jawab Gentar.
"Nak tengok juga" seru tiga gadis ini.
"Kitorang pun!" Entah darimana tiba tiba dua orang pembuat onar yang se geng dengan Taufan.
"Korang ni buat terkejut je!" ucap Gopal kesal.
"Ya lor, nasib baik tak de penyakit jantung," Ying menimpali.
Sementara sang pelaku hanya tersengih sengih.
"I'm sorry guys, bukan tak nak bagi tunjuk gambar korang. Tapi, bateri Glacier dah nak habis." ucap Glacier.
"Cepatnye habis" ucap Taufan.
"Semalam lupa isi bateri, dan tadi lupa nak tengok beteri tinggal sikit."
KAMU SEDANG MEMBACA
OUR FUSION
Fanfiction‼️BUKAN BL ‼️ Fusion bermakna gabungan dari dua kuasa. Maka, bagaimana apabila para Fusion dari boboiboy elemental kat masa depan terjebak di masa lalu? Meminta pertolongan untuk mereka yang berjuang mati-matian melindungi mereka Kat masa depan. Pe...