Our Fusion 14

735 75 63
                                    

"Sudah, Zia dan Zhafira dengan Yaya, Ying dan Esha Kat bilik tamu." ucap Boboiboy. Nama yang disebutnya mengangguk.

"Sisa nya Kat bilik tamu satu lagi." ucap Boboiboy.

"Heee! Gentar pun nak dengan Mak ayah!" Ucap Gentar tak terima.

"Betul!" Zai menyambung.

"Sori pun! Sori pun!"

"Eh? Sori dengan Thorn." Kata Boboiboy mengundang jeritan senang Sori dan Thorn.

Zai dan Gentar merenggut, "Nak juga!"

"Dah lah, tak de tempat lagi. Besok kita tukar lagi ye?" Ucap Boboiboy.

Anak masa depan yang tidak dapat bagian satu bilik dengan orang tua diaorang pun hanya menghela nafas.

Gempa mengangguk, "Ha, Yaya, Ying, Esha dengan Zia dan Zhafira Kat bilik tamu Kat lantai bawah. Fang dan Gopal Kat bilik tuan boleh?" Tanya Gempa.

Boboiboy mengangguk, "boleh."

Gempa berdehem "Ekhem! Dah pergi Kat bilik masing-masing!"

"Aku nak masak dah ni," sambung Gempa.

"Glacier bantu ye!" Ucap Glacier.

"Jom!"

....

Selepas makan malam. Mereka masuk ke dalam bilik yang telah di tentukan.

Frostfire mengekori Blaze dan Ice hingga bilik. Setibanya Kat bilik, Ice langsung saja merebahkan dirinya Kat katil. Baru saja kepalanya di letakkan di bantal, dia langsung terbawa ke alam mimpi.

"Tak hairan ..." Frostfire menatap Ice yang kini telah terlelap sweatdrop.

"Mestilah! Ice Kot," kata Blaze.

Blaze merebahkan dirinya di katil miliknya yang berada kat sebelah katil Ice.

"Nah, kau pula tidur kat lantai ye," kata Blaze.

Frostfire merenggut, "Makkk!!"

Blaze tersengih, "Hmm, kau dengan Ice lah sana!"

"Tak nak! Nak dengan Mak!" Frostfire memelas.

"Aku pula lah yang tak nak," kata Blaze roll eyes.

"Please .... Boleh lah!"

Blaze bangkit dari tidurnya, menatap Frostfire antusias, "Kau boleh tidur samping aku kalau kau boleh jawab beberapa soalan aku!"

Frostfire tampak berfikir, kemudian mengangguk tak kalah antusias, "Boleh! Boleh!"

"Hmm, apa ye ..." Blaze memegang dagunya, "Ha! Aku suka makanan apa?"

"Semua makanan! Terlebih yang di masak aunty Gemgem!" Jawab Frostfire.

Blaze seketika merenggut, "kok betul sih?" Begitulah kira-kira pikirannya.

"Minuman kesukaan Ice?" Soal Blaze lagi.

"Ice hot chocolate special!" Seru Frostfire.

Blaze berdecak, "Sialan."

"Ihhh!! Kok bener lagi sih!"

OUR FUSION Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang