Our Fusion 10

2.4K 192 13
                                    

"Hey Gentar, Supra, Glacier. Ni aku Boboiboy dari masa depan! "

"HEEEEE?! "

❦---------------------- Happy Reading☙

Gentar memperhatikan Boboiboy yang mengaku dari masa depan itu lekat-lekat.

Mau fikir macam mana pun, otak dia tak boleh proses apa yang dikatakan orang depan dia ni.

"Tak! Tak percaya! Macam mana pula jiwa dari masa depan tapi tubuh dari masa lalu!" bantah Gentar mentah-mentah.

Supra melirik Gentar lalu melirik Boboiboy, ia bersedekap dada, matanya terpejam sebentar lalu terbuka kembali, "Percaya."

Glacier mengangguk mengikuti Supra.

Gentar mengerjap mendengar saudara-saudaranya yang langsung ke percaya.

"E-eh ... Percaya? Korang percaya? Apesal pula!" Gentar berseru kesal.

Supra memutar bola mata nya malas. "Haihh ..."

"Mau macam mana pun, aku tak per-ca-ya!" Gentar bersedekap dada, mendengus lalu membuang mukanya.

Mendengar itu, perempatan imajiner muncul di dahi Boboiboy.

"Kesal juga lama-lama ..."

Tangan Boboiboy bergerak mengapit telinga yang tak bersalah -bersalah- "Amboii .... Dah berani kau eh Gentar!"

"Ah ... Aaaa! Okay, okay! Ampun! Aku percaya!" Gentar berseru sakit.

Boboiboy pun melepaskan jewerannya.

Gentar memegangi telinganya yang merah berdenyut-denyut itu.

Boboiboy menghela nafasnya, "Hahh ... Kalau jiwa dari masa depan ke sini tu tak mungkin, macam mana lah pula Korang siap jiwa raga lagi yang ke sini,"

Boboiboy memijit pangkal hidungnya "Shh ... Diorang tu, buat idea tak fikir matang-matang terlebih dahulu. Tak berubah langsung sikap. Haihh ..."

"Tapi sifat diorang sifat uncle juga, kan?" ucap Gentar dihadiahi tatapan tajam dari fusion lain.

"Berani betul budak ni!"

Boboiboy terkekeh dan mengusap pelan kepala Gentar, "Hehehehe .... Kau ni Gentar, Tau-tau je,"

"Cepat nye korang akrab." Halilintar mengangkat sebelah alisnya ketika melihat mereka berempat berborak.

"Huh, tambah masalah." jawab Supra, ia memasukkan kedua tangannya kedalam kantong celananya yang entah sejak kapan ada.

"Jelaskan."

"Cam mana nak jelaskan ye? Yang terpenting un- eh Boboiboy yang sekarang ni korang lihat bukanlah Boboiboy tapi ia Boboiboy tapi beda masa, macam jiwa masa lain milik Boboiboy terperangkap kat tubuh ni dalam masa ni." jelas Glacier yang diaorang faham ke tak pun tak tau.

Supra menepuk dahinya sementara Boboiboy terjungkal mendengar penjelasan Glacier.

"Adoy ... Maksudnya aku datang dari masa depan tapi terjebak dalam tubuh ini. Aku adalah Boboiboy dari masa depan, masa yang sama macam budak-budak ni yang tak tau macam mana boleh sampai ke sini." terang Boboiboy.

Para elemental mengangguk tanda mengerti. Akhirnya ada penjelasan yang waras juga.

Yahh, tak payah lah nak terkejut apa-apa lagi. Semua ni dah Kat luar nalar.

"Wah, kalau kau adalah jiwa kak Boy dari masa depan. Macam mana dengan kak Boy yang ada dimasa ini?" tanya Taufan yang tumben banget bisa nyambung ama topik.

OUR FUSION Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang