𝕕𝕦𝕒 𝕡𝕦𝕝𝕦𝕙²☀︎︎

108 23 19
                                    


꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂

꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂




"Dah kenyang?" soal Ten kepada Jake. Lelaki itu balas dengan anggukan dan tersenyum gembira setelah perutnya penuh diisi dengan makanan.

"Tch, aku fikir syarat dia gadaikan nyawa, rupanya bagi makanan je?" keluh Kun tak puas hati sambil menepuk belakang Lucas yang tengah muntah isi perutnya.

Dia muntah pun lepas rasukan itu hilang dari dirinya. Lucas muntah pun sebab si Jake ni suruh dia main golek golek memang pening la.

"Hah berat gila siot" Jay mengeluh sambil mengurut bahunya yang terasa lenguh akibat menggendong Sungchan yang lonjong dan berat tu.

"Sa-sape ni?" tanya Lucas dengan tergagap-gagap. Firasat nya mengatakan, dia bakal jadi macam lelaki tu, sebab tu dia takut.

"Oh ni kawan aku" jawab Jake sambil melihat ke arah Renjun yang masih terbaring pengsan.

"Diaorang dah mati ke?" soal Kun pula.

"Tak lah, diaorang pengsan je" jawab Sunoo lalu dia menuang air di wajah mereka berempat bagi masing-masing sedarkan diri semula.

"Hah hah hah, Sungchan kau okay ak?" Renjun tarik nafas dengan lajunya lalu dia meluru ke arah Sungchan yang baru sahaja sedarkan dirinya.

"Mana laki tak guna tu?" Sungchan bangun dari duduknya lalu dia meluru ke arah Jake.

"Wo wo wo tenang beb" pinta Jake takut. Yelah, Sungchan ni tinggi. Mana tak takutnya.

"Kenapa kau tumbuk kitaorang ha?!" tanya Sungchan dengan penuh amarahnya.

"Kitaorang nak tolong korang je sebenarnya. Kami terpaksa tumbuk muka korang sebab ketua kitaorang tengah tengok masa tu. Aku nak mintak maaf sesangat" pinta Jake sambil menunduk kepalanya sedikit.

"Renjun, aku nak mintak maaf sebab tumbuk muka kau tiba-tiba"

"Tak pe, lagipun kau kata nak tolong kitaorang kan. Mulanya aku memang nak bunuh kau pun, tapi tak jadi pulak" Jake menggaru kepalanya kekok. Dia sebenarnya takut jugak tengok muka marah Renjun ni, memang boleh tempah maut la.

"Eh ahjumma dengan ahjusshi mana?" tanya Sungchan gelabah bila dia mendapati dua insan itu tiada bersama mereka.

"Bukan kau ke yang dukung laki tua tu?" Niki menyoal kepada Sunghoon yang sedang mengangguk kepalanya, betul.

"Aku dah campak dia dah dekat bawah tadi. Lepastu, si Sunoo ni ha simbah air" jelas Sunghoon sambil tunding jari ke arah Sunoo.

"Eh aku pulak nak disalahkan, aku simbah air je. Heeseung hyung, dia yang dukung wanita tua tu" kali ni Heeseung pulak dijadikan perhatian.

 ժ┃Lelaki Bunian II ⤻ ˡᵉᵉ ʰᵃᵉᶜʰᵃⁿWhere stories live. Discover now