𝕕𝕦𝕒 𝕡𝕦𝕝𝕦𝕙 𝕤𝕒𝕥𝕦²☀︎︎

97 23 11
                                    


꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂

꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

꧁____________☾︎ꨄ︎☽︎____________꧂





"Woi Joshua, kau buat apa ni?" tegur Jaehyun setelah dia nampak lelaki itu mencampak semua pisau pisau itu ke dalam bilik kurungan mangsa mereka.

"Sape Joshua?" tanya Jungwoo dengan wajah mendatar sambil menghampiri Jaehyun yang masih berdiri tegak.

"Kau Joshua kan? Kau dah tak kenal diri sendiri ke?" soal Jaehyun seraya mengangkat sebelah keningnya ke atas.

Jungwoo tersenyum sinis lalu dia terus mengunci pergerakan Jaehyun pada dinding bilik itu.

"Aku Jungwoo, bukan Joshua" kata Jungwoo dengan nada berbisik. Jaehyun terbeliak anak matanya terkejut bila dia baru menyedari yang lelaki ini sudah tidak dirasuk.

"Hoshi! Tolong aku woi!" jerit Jaehyun kuat. Mulanya Jungwoo pelik, siapa gerangan itu tapi bila fikir semula. Mesti gerangan yang merasuk badan Jisung.

"Aku pun kene kepung siot!" balas Jisung sambil mengundur setapak apabila ada beberapa orang berjalan mendekati dirinya.

"Woi Jisung! Kau okay tak ni?! Sejak bila kau jadi psycho ni hanat!" bentak Jaemin geram dengan kelakuan rakannya itu.

"Kau nak bunuh kawan kau sendiri?! Bukak mata kau luas-luas, Jisung pabo!" Chenle pula memarahi lelaki itu.

"Korang jerit macam tu pun, dia tak kan faham pun la" tegur Haechan sinis dan dia dapat jelingan daripada mereka berdua. Ada je benda nak cari gaduh.

"Johnny hyung, tolong Jungwoo ni! Kuat betul dia ni, cepat peluk dia!" Johnny akur perintah adiknya itu, dia memeluk badan Jaehyun dari belakang dan wajahnya ditenung oleh Jungwoo.

"Jaehyun bangun! Bangun! Jangan tidur lagi! Bangun! Bangun!" Jungwoo menepuk pipi lelaki itu banyak kali sehinggalah terdapat kesan merah pada pipi polosnya itu.

"Sakitlah bodoh!" marah Jaehyun geram. Dia hanya mampu mengemam bibirnya apabila kedua belah tangannya tidak boleh bergerak.

"Mark tolong aku sedarkan dia ni" pinta Jungwoo setelah lelaki itu datang ke arahnya.

"Aku lagi. Bukannya aku tak nak buat, masalahnya sekarang ni aku buat dekat kau tadi pun tak menjadi tau. Aku ni bukannya kaki jiwang, mana tahu sangat"

"Halah cuba je. Mana tahu kan, belum cuba belum tahu" pujuk Jungwoo. Mark hembus nafasnya dengan kuat lalu dia pandang wajah Jaehyun yang sedingin ais di Antartika.

"Jaehyun hyung, bangun meh bangun. Jangan macam ni, kata haritu nak main dengan Mark. Tapi kalau hyung jadi macam ni, macam mana nak main. Mark takut la tengok muka hyung macam ni, macam robot tak de perasaan tau. Eeee seram—auwww! sakit lah!"

 ժ┃Lelaki Bunian II ⤻ ˡᵉᵉ ʰᵃᵉᶜʰᵃⁿWhere stories live. Discover now