-COLD ROMANCE-✧༺🤍༻∞ ∞༺🤍༻✧
"We're going to Canada. Next week"
"What?! Canada?!!". Seoyeon membulatkan matanya. Sudah lama dia hendak menjejakkan kaki ke Canada tapi sampai sekarang masih belum berpeluang. Gadis itu terlalu teruja sehingga tidak sedar Taehyung sudah merenung gadis itu dengan renungan hairan.
"Kenapa kau terkejut sangat ni?"
"Saya dah lama nak pergi Canada! Akhirnyaaa!!". Taehyung menjeling dengan jelingan menyampah.
"Kau kena ingat.. kita pergi bukan suka-suka. Tak payah nak gembira sangat". Seoyeon menjuihkan bibirnya kedepan sebelum mengetap bibir rapat.
"Baik Encik Kim"
•
•
•Aku membuntuti Taehyung yang berjalan lurus tanpa langsung menghiraukan mata-mata yang memandang ke arahnya. Taehyung hanya menganggap mereka semua tidak wujud. Semestinya semua itu perempuan. Ada jugak yang memberi aku jelingan tajam.
Kami sekarang berada di Incheon International Airport.
Sejak dua menjak ini, Encik Kim dah kurang marah-marah aku dan buat perangai tak semenggah dia tu. Tapi membuli itu sangat kerap.
Ada ke patut dia suruh aku balik rumah dia lepas seminit aku tiba di office hanya sebab nak suruh bagikan kucing dia makan? Dengan cuaca panas terik. Ughh sabar je lah. Kalau bukan sebab aku malas nak mintak kerja lagi, memang dah lama aku berhenti kerja dengan si singa ni.
Dan ye lelaki dingin itu ada membela seekor kucing putih berbulu lebat di kondo miliknya.
"Aduh!" jerit aku nyaring apabila kepala aku terhantuk dengan sesuatu di hadapan. Disebabkan mata aku yang meliar ke kiri dan kanan, aku langsung tidak fokus tentang apa yang berada di hadapan.
Aku mengangkat pandangan aku. Wajah Taehyung menyapa pandangan aku. Dia merenung aku dengan renungan dingin.
"Jalan pandang depan boleh? Kau nak aku korek bijik mata kau ke baru nak menyesal?" marahnya. Aku menelan liur. Dahi aku yang masih berdenyut aku gosok menggunakan tangan.
"Maaf" ucap aku perlahan. Tak tahu la dia dengar ke tidak. Aku menundukkan kepala apabila ramai orang sudah berbisik-bisik melihat aku dan Taehyung.
Seketika ada tangan yang melingkar di bahu aku membuatkan dahi aku berkerut. Taehyung melingkarkan tangannya pada bahu aku dengan muka selamba. Dia kemudian menarik aku beredar dari tempat itu. Sempat jejaka itu memandang aku lama.
YOU ARE READING
COLD ROMANCE | KTH ✔️
Fanfiction"Taehyung, kenalkan ini Ahn Seo Yeon. Mulai hari ni dia akan jadi secretary baru kamu" "Taehyung tak perlukan secretary pa. Tae lagi selesa buat semua benda sorang-sorang!" ♡ -this feeling. onl...