01 | hot choco

426 39 5
                                    


-COLD ROMANCE-

-COLD ROMANCE-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

🤍  ∞🤍

Hari pertama bekerja dengan si singa itu berjalan dengan lancar. Aku melemparkan tubuh ke atas katil. Ahh selesanya.. Aku bercadang untuk berehat beberapa minit. Mata dipejamkan seketika.

Barulah aku ada masa untuk bernafas dan bertenang. Kalau dekat pejabat memang takde ruang langsung untuk aku berehat sekejap. Si singa tu langsung tak beri aku peluang. Huh!

Dengan malas aku bangun dari pembaringan lalu mencapai tuala yang disangkut di penyidai sebelum bergerak ke tandas.

Di dalam tandas, wajah Taehyung bermain dalam kepala aku. Renungan dingin lelaki itu.. membuatkan aku teringat akan seseorang. Perangai dan cara mereka memandang aku lebih kurang sama.

"Appa.."

Air mata aku mula menitik tanpa aku sedar. Lantas aku membasuh muka menggunakan air pancuran. Kepala digeleng berkali-kali. Tidak mahu mengingatkan kisah lama yang agak perit untuk diterima.

Pejam celik sudah 11 tahun Appa tinggalkan aku. Bibir aku mengoyakkan senyuman kelat apabila teringat tentang mendiang Appa.

"Seoyeon rindu Appa.."



"Masuk bilik aku sekarang Seoyeon" arah Taehyung menggunakan interkom yang disambung terus ke meja Seoyeon yang berada di luar biliknya. Dengan pantas Seoyeon mengetuk bilik lelaki itu sebelum melangkah masuk.

"Ye Encik Kim?"

"Belikan aku hot chocolate. Aku bagi masa 3 minit. Pandai pandai lah kau. Ingat, kalau kau lambat sesaat.. tahu lah apa aku nak buat dekat kau". Taehyung memandang Seoyeon dengan pandangan dingin. Seoyeon menelan air liurnya kesat. Biar betul lelaki singa ni?

"H-hot chocolate? Tapi.. masa 3 minit tu terlalu singkat Encik Kim. Mana mungkin saya-"

"57"

"Encik Kim-"

"56"

Seoyeon menggigit kuat bibir bawahnya sebelum memecut laju keluar dari bilik Taehyung.

"Hot chocolate. Hot chocolate. Hot chocolate. Hot chocolate". Itu sahajalah yang meniti di bibir gadis itu seraya berlari laju. Termengah-mengah Seoyeon dibuatnya.

Rambut dark brown miliknya diikat menjadi sanggul sambil berlari. Seketika, jam di tangan dikerling berkali-kali.

2 minutes 55 seconds left

COLD ROMANCE | KTH ✔️Where stories live. Discover now