25 | infinite remorse

306 30 3
                                    

-COLD ROMANCE-

-COLD ROMANCE-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

🤍  🤍

Bit Na melihat Taehyung dan Seoyeon dari jauh. Hatinya meluap-luap. Dadanya juga turun naik akibat menahan rasa marah.

Berani Taehyung memperbodohkannya?

"Just wait and see Kim Taehyung"



Aku keluar bersama sebuah baldi di tangan. Hari yang semakin mendung membuatkan aku menggelabah ingin mengangkat kain. Tak pasal-pasal basah lenjun kain aku nanti.

Pintu rumah aku dibuka menggunakan sebelah tangan yang kosong. Dan..

"Arghhh!! Encik Kim?!"

Kelihatan Taehyung yang bersandar di dinding betul-betul sebelah rumah aku sambil menyilangkan tangan ke dada. Mata lelaki ini turut terpejam menunjukkan dia masih di alam mimpi.

"Encik Kim bukan Encik dah balik ke semalam?" soal aku sambil mencangkung di sebelah Taehyung yang masih memejamkan matanya.

"Encik Kim...". Aku goncangkan sedikit badannya dengan memegang lengan lelaki itu.

Sejuk.

"Ehmm". Taehyung bangun sambil memisat-misat matanya. Secara drastik aku menyelak rambut yang menutupi dahinya sebelum dahi lelaki itu disentuh.

"Panas. Encik Kim demam lah! Gila ke apa tidur dekat luar macam ni?! Cuaca kan sejuk sekarang!"

Ha kan tak pasal-pasal dapat tengkingan percuma dari aku.

"Aku cuma risaukan kau. Maaf". Taehyung menunduk memandang lantai. Aku terkedu seketika. Terasa janggal pula apabila Taehyung yang dingin ini meminta maaf pada aku. Biasanya perkataan 'maaf' itu sudah menjadi rutin bagi aku untuk diucapkan setiap hari. Tapi ni terbalik pulak.

"B-bangun lah. Pergi balik rumah" ujar aku sebelum berdiri tegak dihadapan Taehyung masih duduk bersandar itu. Lelaki itu kelihatan sangat lemah.

Namun ego menghalang aku untuk berbuat baik padanya. I have never fall in love before okay? Don't judge me.

Taehyung turut cuba untuk berdiri dengan memegang dinding tempatnya bersandar itu untuk mendapatkan sokongan. Terbit rasa simpati dalam diri aku.

Tetapi, ego tetap menjadi penghalang.

"Tunggu kejap". Aku berlari masuk semula ke dalam rumah. Beberapa biji ubat demam serta air putih aku bawa sekali.

COLD ROMANCE | KTH ✔️Where stories live. Discover now