14 | forgive me , forgive him

326 32 0
                                    

-COLD ROMANCE-

-COLD ROMANCE-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

🤍  ∞🤍

"Kenapa Encik Kim buat macam tu?!". Setelah memastikan kesemua kawan-kawan aku pulang ke rumah mereka, aku mula bersuara. Geram melihat muka tidak bersalah yang Taehyung lemparkan.

"Buat apa? Mana ada aku buat apa-apa" soal Taehyung menayang muka polos. Buat-buat tak tahu pulak kau ya...

"Encik Kim tahu tak apa kesannya bila Encik Kim buat macam tu? Saya lah yang kena tanggung semuanya. Kalau lepas ni diorang tanya pasal Encik Kim dekat saya, apa pulak saya nak jawab?" bebel aku tidak puas hati. Sungguh aku betul-betul geram dengan lelaki ini. Tak kesah lah kau boss aku ke apa ke!

"Jawab je lah macam biasa. Aku teman lelaki kau. Apa yang susahnya?"

"Dengan menipu boleh kekal lama ke?" soal aku geram. Aku betul-betul tengah tahan marah ni. Jangan sampai ada kes cekik anak teruna orang dekat sini.

"Jadi kau taknak menipu lah ni? Nak ubah semuanya jadi kenyataan?" soalnya sambil tersenyum. Aku mula menggulingkan mata ke atas tanda menyampah dengan respon yang diberi.

"Jangan nak mengarut". Entah mengapa segala keberanian aku terkumpul disebabkan kemarahan aku terhadap lelaki ini.

Taehyung senyum lagi.

"Anggap je la aku buat semua ni atas dasar maaf" ujar lelaki itu. Aku berkerut.

"Maaf? Maaf sebab apa?"

"Pasal... tadi"

"Encik Kim ingat dengan mengaku sebagai teman lelaki saya boleh di kategorikan sebagai maaf? Senang macam tu? Malah benda ni lebih menambahkan beban dalam kepala saya" marah aku. Emosi aku sudah mula tidak terkawal.

"Beban? Hey, ramai perempuan dekat luar sana suka bila aku mengaku sebagai boyfriend diorang tahu?!". Inilah boss aku. Dalam keadaan macam ni masih lagi nak main-main. Tahulah ramai perempuan gilakan dia.

"Tolong jangan samakan saya dengan mereka" ujar aku tegas. Aku sudah tidak kisah tentang kerja aku. Sekarang bukan lagi waktu kerja jadi kenapa aku perlu layan dia seperti seorang boss?

"K-kau betul-betul tengah marah ke sekarang?" soal Taehyung. Wajahnya sudah mula berubah. Aku tidak menjawab malah mengeluh perlahan.

"Saya hantar Encik Kim balik rumah. Kali ni bagi saya yang drive" ujar aku seraya menghulurkan tangan ke arah Taehyung untuk meminta kunci Porsche Boxster milik lelaki itu.

COLD ROMANCE | KTH ✔️Where stories live. Discover now