2.

815 50 6
                                    

Po roce...

Harry se vracel do Bradavic na Hermioninu promoci. Byl šťastný, že se jeho kamarádce dařilo. Chystala se studovat  lékouzelnictví. Přijímačky na vysokou školu se konaly během pár dnů.
Harry toho sám za ten rok měl dost za sebou. Dokončil bystrozorský kurz a nastoupil s Ronem ihned do zaměstnání. Stihl vyřešit několik zapeklitých případů. Pochytat dost smrtijedů, kteří se ještě skrývali před spravedlností. Měl několik krátkodobých vztahů, které bohužel nevyšli. Ze začátku ještě chodil se ženami než si přiznal, že jej spíš přitahují muži. Jenže ani s nimi to bohužel nešlo dobře. Každý chtěl jen slavného hrdinu, který zachránil kouzelnický svět. Nikoho nezajímal obyčejný Harry Potter, mladík, který touží jen po lásce.

Poslední vztah, pokud se to tak dá nazvat, trval tři týdny, než si Harry uvědomil, jak ho ten zrádce Mathew využívá.
Ukázalo se, že to byl parádní zmetek. Kradl mu dokonce peníze a prohrával je v luxusních kouzelnických casinech. Harry měl štěstí, že na to přišel včas a ochránil tak svůj trezor před jeho nenechavými prackami.

***

Bylo po předávání diplomů a konala se menší oslava. Ron s Hermionou a jejich rodinami se spolu bavili se a Harry se vydal za McGonagallovou.
" Rád vás vidím, paní ředitelko," potřásl si s ní Harry ruku.
" Pane Pottere," pozdravila ho vřele žena.
"Proč tu nevidím profesora Snapea?" řekl Harry a rozhlížel se kolem.
" Víte přeci, že už neučí,"
" Ano, ale psal jsem mu, že bych ho tady rád potkal."
" Severus dal jasně najevo, že se sem nechystá," zamračila se Minerva. Harry si to dovedl představit.
"Co přesně řekl?"
" Ehm, raději bych to neopakovala..." zrůžověla Minerva.
" Jak je na tom?" zajímal se Harry. Žena se vyhýbala odpovědi.
" Takže zle," zhodnotil Harry.
" Bohužel, vlastně už vůbec nevychází z domu. Donášková služba mu vozí vše potřebné. Když naposledy vyšel do kouzelnickeho světa, byl opět napaden. Ačkoli jste se ho snažil očistit u soudu, spousta lidí mu stejně nevěří," povzdechla si Minerva.
" Proč jste mi to nedala vědět dřív?" zamračil se Harry a horečně přemýšlel, jak mu pomoci. Možná tu bylo jedno řešení. Ale bylo to dost šílené.
" Pane Pottere, nemůžete pořád každého zachraňovat. Navíc Severus mi zakázal vám cokoli říct."
" Proč?"
" Nechce být s vámi v kontaktu."
"Nemůžu ho v tom nechat, pokud mu můžu nějak pomoct. Máte možnost se s ním spojit?"
" Ano, přes letax, ale výslovně za ním mohu jen já," mračila se Minerva, když se Harry otočil a na mířil k ředitelně. Žena za ním pospíchala.
" Pottere, co chcete pro Merlina dělat?" volala na něj.
" Když nejde Mohamed k hoře, musí hora k Mohamedovi," zubil se Harry a žena se zasmála.
" Bude mě za to chtít zabít,"
" Řekněme, že mu hodlám učinit takový navrh, že na něco takového nebude mít vůbec energii," řekl Harry.

***

Zahučení v krbu probralo muže zahloubeného do práce. Vařil vlkodlačí lektvar. Vlkodlaci byli jedni z mála zákazníků, kteří se ho neštítili. Nějak se živit musel. Ani nezvedl hlavu, očekával, že mu přijde Minerva spílat, protože se nezúčastnil školní akce, jenže když uslyšel mužské odkašlaní, střelil pohledem tím směrem a když HO uviděl, krve by se v něm nedořezal.
Potter. Jen tak tam hrdě stál, vědom si své síly. Zmužnel a vyrostl. Byl téměř stejně vysoký jako on. Na tváři dvoudenní strniště, vlasy stále mírně rozcuchané. Místo dětských otravných brýlí měl jiné, které mu slušely.
Když Severus zhodnotil jeho vzhled, zúžil oči do škvírek.
" Co tu chcete, Pottere," vyprskl na něj.
" Mluvit s vámi," řekl Harry a přešel až k němu. Prohlídl si muže před sebou. Vypadal opravdu velmi zanedbaně. Mastné vlasy mu sahaly po ramena. Bledá až šedá pleť kontrastovala s havraní barvou vlasů. Na tváři bylo patrné několikadenní strniště a ošuntělé oblečení jen podtrhovalo celý zjev. Severus Snape, špeh, hrdina, nositel Merlinova řádu, živořil.
" Jasně jsem Minervě řekl, ať vám vyřídí, že si s vámi mluvit nepřeji. Čemu z toho jste nerozuměl?" zavrčel Snape. Nelíbilo se mu, že ho zrovna Potter vidí v tomto stavu.
" Ano, vzkaz mi vyřídila. Ale znáte mně, vždycky porušuju pravidla, když se mi to hodí," ušklíbl se Harry.
" Jeden by neřekl, že jste studoval v Nebelvíru," utrousil Snape a Harry se se smíchem zašklebil Severus povytáhl obočí vzhůru.
" Jak se máte?" zeptal se Harry po chvili se starostí v hlase.
" No báječně, však vidíte. Zajisté vám Minerva pověděla vše. Jinak byste mne nezatěžoval vaší přítomností. Povím vám, co jsem řekl už jí. Jsem v pořádku a nepotřebují vaši charitu," prskl Severus.
Harry se naštval. To co mu původně plánoval navrhnout jako něco dobrovolného, bude muset vymáhat. Protože ten člověk byl až nemožně hrdý. Raději by dobrovolně prošel hlady, než aby si řekl o pomoc nebo dokonce něco jen tak přijal.
" Jsem tu pro svůj životní dluh, Snape," řekl Harry pevně a Severus po dlouhých letech jen zkoprnele stál s vytřeštěnýma očima.
" Pottere... Co bych vám teď asi mohl nabídnout," prskl Snape, když se vzpamatoval.
" Za to, že jsem vás zachránil, chci, abyste si mě vzal za manžela," řekl Harry pevně a doufal že mu hlad nezakolísal
" Prosím?" Severusovo obočí vyletělo vzhůru v domnění, že snad špatně slyší.
" Podepíšeme manželskou smlouvu. O jejím sestavení vás budu informovat."
" Pottere, jestli to má být nějaký pokus o vtip, tak vám říkám, že jste si vybral velmi špatný den," mračil se Snape.
" Není to vtip," trval Harry na svém, pokoušeje se uvnitř uklidnit tu bouři emocí.
" Proč byste tohle do pekla dělal? Měl byste zajít k Mungovi, ať vám prohlédnou ten vás slepičí mozek," vrčel Snape naštvaně. Nejraději by ho zaškrtil.
"Jsem zcela při smyslech. Sejdeme za tři dny v Bradavicích. Po svatbě budeme bydlet v mém domě."
" Poslouchejte mne, já nic podepisovat nebudu. Celé je to tak absurdní..." rozčílílil se Severus, až mu na čele naskočila žíla.
" Ten vztek je zbytečný, " řekl Harry chladně. Netušíc, kde se to v něm bere, ale musel před ním tuhle roli hrát, jinak by ho nebral vážně.
" Pottere, přejte si laskavě něco splnitelného," téměř ho Severus prosil.
" Oh profesore, rozhodně jste schopen to splnit. Životní dluh, který u mne máte je nepopiratelný a v tuto chvíli se už na ministerstvu zobrazila smlouva, kde se mé přání zapsalo. Musíte jej splnit. Víte, co nastane, když ne. "
" Pottere, já tě zabiju!" přiskočil Snape k němu a chystal se ho škrtit, ale Harry jen uhnul a vešel do krbu.
" Za tři dny se uvidíme a pokud se pokusíte utéct, poznám to," řekl Harry a poslal na něj hlídaček.
" Pottere, ty zatracenej..." Severusův křik zmkl v letaxové síti.
Když Harry vylezl v Bradavicích. Celý se třásl. McGonagallová se na něj dívala se obavami: "Co se stalo?"
" Právě jsem požádal Snapea o ruku... Nebo něco na ten způsob. Svatba bude za tři dny."
Minerva vytřeštila oči.
" Co vás to popadlo? S tímhle přece nemohl souhlasit?"
" Nedal jsem mu na výběr. Požádal jsem o splacení životního dluhu," ušklíbl se Harry a vykouzlil si skleničku vody. Minerva kouzlem provolala láhev Ogdenské a nalila jim oběma.
" Nechápu, že ještě žijete."
" I já se divím."
" Víte Pottere, s kým si to zahraváte?"
" Jo, musel jsem se asi zbláznit. Ale neviděl jsem jinou možnost, jak mu pomoct. On by ode mě nikdy nic nepřijal."
" Jestli si myslíte že tohle bude jednodušší..."
" Ne vůbec ne...  Ostatně asi mě bude chtít zabít hned první den."
" Divila bych se kdyby ne."
" Mohli bychom zde udělat jednoduchý obřad?"
"Jistě pane Pottere."
" Dobrá... Jdu to říct svým přátelům... Myslím, že ani to nebude nic lehkého," povzdechl si Harry. Kopnul do sebe panáka a Minerva ho sledovala smutným pohledem, když se vydal se do Velké síně.

Životní dluhKde žijí příběhy. Začni objevovat