Severus si k večeři připravil jen lehký zeleninový salát s pečivem a poté si šel znovu číst do knihovny. Byla vskutku dokonale vybavena. Původně se bál, že se tu bude nudit, pokud nebude zrovna vařit Lektvary, ale jak se zdálo, knihovna se jevila jako výborné místo, kde bude trávit čas. Když už ho večer bolely oči, rozhodl se jít vysprchovat a lehnout. Pokoušel se odprostit od myšlenky, že bude muset sdílet postel s Potterem. Kdyby tak měl svou magii, přeměnil by si kus nábytku na postel.
Mohl si sice lehnout na pohovku v obývacím pokoji, ale vypadala na spaní velmi nepohodlně. Rozhodl se to hodit za hlavu a vešel do ložnice. Potter ležel na posteli jen v ručníku, na nose stále brýle.
Severus protočil panenky a brýle mu z nosu sundal a položil na noční stolek. Pak ho přikryl a přešel ke svému kufru, který mu sem Krátura odlevitoval a zvětšil na normální velikost
Vybral z něj pyžamo, hygienické potřeby a vešel do koupelny, kde strávil nějaký ten čas.Když vyšel ven, Potter hlasitě chrápal. Snape nespokojeně mlaskl a vlezl na svou stranu postele. Uvelebil se a snažil se v tom rámusu, co vydával jeho spolunocležník, usnout.
Během noci ho ovšem vzbudil křik. Potter měl, zdá se, noční můru a nemohl se z ní probrat. Otočil se na něj a zatřásl s ním." Pottere, vzbuďte se!" řekl Severus a mladík otevřel zprudka oči, rychle dýchal a byl celý zpocený.
" Oh sakra, Bezesný spánek už asi nefunguje. Omlouvám se, že jsem vás vzbudil," řekl Harry když se posadil na posteli. Muž si ho bedlivě prohlížel.
" Berete ho často?" zeptal se.
" Jo.. ale občas už přestává účinkovat."
" Možná byste jej neměl chvíli brát."
" Pak bych měl noční můry každý den," vydechl Harry.
" O čem jsou?"
" Pořád to samé dokola. Bitva v Bradavicích, sebeobětování a pak se mi zdá o všech, které jsem nedokázal zachránit... Fred... Tonksová... Lupin..." zavřel Harry oči a po tvářích mu steklo pár slz. Pokaždé ho to rozhodilo. Severus vzal jeho bradu do prstů a donutil ho se mu podívat do očí. Harry překvapeně zamrkal.
" Pottere, nemohl jste je zachránit. Šli bojovat dobrovolně..." zamračil se Snape.
" To říkají všichni, ale..." zašeptal Harry.
" Žádné ale Pottere, měl byste už nechat mrtvé spát."
" Já vím... jen je to těžké," vzdychl Harry.
" Co kdybych se pokusil vytvořit nový Bezesny spánek, na který byste si je nevybudoval rezistenci či závislost," řekl po chvíli Severus.
" To byste udělal?" vykulil Harry překvapeně oči.
" Pottere, vy jste toho teď pro mne udělal dost. Měl bych vám to nějak splatit," řekl Severus ztěžka.
" To nemusíte... Chci říct přinutil jsem vás..." řekl Harry rozpačitě.
" Zdá se, že já nejsem jediný, kdo neumí přijmout pomoc," pozvedl Severus jedno obočí a Harry se rozchechtal.
" Dobrá..." rezignoval Harry.
" Měli bychom ještě spát, jsou tři ráno," řekl Severus a Harry přikývl. Zachumlal se do peřin a Severus také a pak z náhlého popudu se k němu Harry otočil a objal jej.
" Děkuju," řekl Harry a pak se zase odvrátil. Severus tam ještě dlouho zkoprnele ležel, neschopen ani mrknout, zatímco Harry pomalu usínal.Doufám, že to s tou vděčností nebude Potter moc přehánět.
***
O pár dní později...
Ráno vstal Severus brzy. Na okno zobákem bouchala sova, která přinesla Věštce. Víkendové vydání Potter neodebíral. Takže se až nyní mohl Severus dozvědět, co jeho svatba s Potterem udělala s kouzelnickým světem. Povzdechl si a šel se podívat, jak mu Holoubková zničila pověst. Obrovský titulek.
ČÍM SMRTIJED PŘINUTIL CHLAPCE, KTERÝ PŘEŽIL K SŇATKU!
Zatracená ženská!
Dál ani nemusel číst, samé žvásty. Zahodil noviny a šel připravit snídani.
Když se najedl vytáhl několik svých knih o lektvarech a zkoumal, jak by šel upravit recept na Bezesný spánek. Harry se vzbudil o půl hodiny později a běhal po domě." Je nutné tu pobíhat jako splašený hypogrif?" zeptal se Severus s pozvednutým obočím.
" Zaspal jsem, už jsem měl být pět minut na poradě. Zapomněl jen si nastavit budící kouzlo," zavil Harry naštvaně. V rychlosti se napil kávy a dvakrát kousl do připraveného toastu s vejcem." Hmm, to je výborný," řekl Harry s plnou pusou a už vstupoval do krbu. Stačil ještě zavolat:" Přijdu večer kolem osmé," a už zmizel v letaxové síti. Ani se nestihl podívat na noviny na stole.
Vskutku nelhal, že má nabitý program a nemá čas to tu vyklízet. Mohl bych mu snad já pomoci... Co udělám až najdu něco prokletého, když se toho nemohu se dotknout? Snad kdybych použil rukavice z dračí kůže...
Severus zaklapl knihu a šel hledat své rukavice, které používal při spracování nebezpečných přísat do lektvarů. Brzy je v krabici našel a mohl tak zajít do ložnice vedle té, ve které dnes spali. Když tam vešel zjistil, že je přecpán všemožným harampádím.
To mi bude trvat tak rok, než to vyklidím
Nasadil si rukavice a začal s první krabicí. Vyklopil obsah na postel a začal třídit vše, co v ní bylo. Trvalo mu to hodinu než se prokousal hromadou nudných nic neříkajících stohů pergamenů, několika zbůhdarma poházených přísad do lektvarů, svíček a pár věcí vyzařující černou magii. Ty hodil znovu do krabice, pergameny spálil v krbu a přísady vyhodil do koše, byly již staré a bez magického účinku. Poté si šel Severus odpočinout ke svým lektvarům, kde strávil několik hodin, než mu začalo kručet v břiše. Pak konečně vyšel ze sklepa a uvařil si oběd. Hovězí steak s gratinovanými brambory a zeleninou.
Po obědě se uchýlil znovu do knihovny a bádal, jak by šel vylepšit Bezesný spánek. Kolem šesté se rozhodl jít vařit večeři. Chtěl, Merlin proč, Pottera překvapit a tak mu připravil dušeného králíka s bylinkovou omáčkou a k tomu šťouchané brambory. Večeři dokončil těsně před osmou. Doufal, že se Potter neopozdí, ale nebylo to jisté. Naštěstí v krbu zahučelo během deseti minut. Harry si oprašoval hábit a Severus na něj pohlédl zpoza knihy.
" Dobrý večer," pozdravil ho muž.
" Dobrý večer," řekl Harry unaveně. Jediné, co Harry chtěl, bylo jít si lehnout. Dnešek byl opravdu výživný. Protože si předtím vzal tři dny volna a pak následoval víkend, práce se mu nakupila. Nepomohlo ani to, že něco za něj udělal Ron. A navíc musel celý den odpovídat na otázky svých kolegů a snášet posměšky o své unáhlené svatbě.
" Máte hlad? Večeři budete ale muset ohřát kouzlem," řekl Severus.
Harry měl chuť říct, že už jedl asi před hodinou housku z kantýny, se když viděl, jak se Snape tváří, tak si to odpustil a přikývl. Když uviděl kolik toho je, vytřeštil oči. Snape si dal fakt záležet dokonce i desert v podobě Tiramisu vyrobil. Setkal rychle ohřívací koulzlo na jejich talíře a zasedli ke stolu. Jídlo bylo vynikající." Teda, to je fakt výborné," pochválil mu to Harry a dělali se mu boule za ušima. Kam se na něj hrabala paní Weasleyová.
" Děkuji," řekl Severus mezi spousty, "Dnes jsem provedl první výzkum ohledně Bezesného spánku. Počítám, že to bude chtít pár experimentálních fází, ale rozhodně budu schopen udělat efektivnější verzi," řekl poté co dojedli.
" Vážně? Tak to je ohromné. Děkuji, že se tím vůbec zabýváte," řekl Harry potěšeně.
" Vlastně je to tak trochu výzva a pokud budu mít štěstí, budu se nakonec moci ucházet o patent."
" To by bylo skvělé," řekl Harry a zívl si. Snape se zamračil.
" Pardon, já jen jsem dneska fakt unavenej a zítra mě čeká několik prohlídek. Měl bych se jít vyspat."
" Jistě," přikývl Severus.
" Víkend snad bude víc klidu a můžeme strávit nějaký čas společně, teda pokud budete chtít. Chápu, že se tu musíte nudit, být celý dny sám."
" Pottere, nejsem malé dítě. Nemusíte mi hledat zábavu. Jsem zcela schopen být několik hodin denně sám," ujistil ho Severus.
" To já vím, jen si pak připadám blbě. Přeci jenom jsme manželé měli bychom se aspoň pokusit spolu vycházet, ne se sobě vyhýbat."
" Dobrá, můžeme na tom zapracovat, pokud je to vše přání,"
" Super," zazubil se Harry a vyšel z pokoje zamířil si to do ložnice. Dal si rychlou sprchu zalezl do postele, přivolal si lahvičku bezesneho spánku a vypil její obsah. Snad tentokrát bude fungovat.Když Severus došel nahoru, opět protočil oči a znovu Potterovi sundal brýle z nosu a položil mu je na noční stolek. Poté si lehl do postele a přemýšlel nad tím, jaké budou jeho následující dny.
ČTEŠ
Životní dluh
FanfictionPár: snarry Varování: 18+ Děj: Harry požaduje splacení životního dluhu od Severuse Snapea, kterému se zachránil život po útoku Nagini. Snape se ale brání protože to co Harry požaduje se mu velmi příčí. Nechce se stát jeho manželem. Vždyť se vzájemně...