Čas uběhl jako voda a nastal jejich svatební den. Oba dva byli od rána nervózní a nesví.
Měli se sejít těsně před obřadem. Harry z toho nehodlal dělat bůhví jak velkou záležitost. Prostě jen jednoduchý obřad s ministerským úředníkem a svědky. Však si ho také nebral z velké lásky. Už jsem při pomyšlení na spojení slov Snape a láska se mu chtělo smát. I když podle všeho miloval jeho matku a teď ho její syn donutil ke svatbě.Jaké to je asi pro něj? Asi nic lehkého, jenže kdybych to neudělal, ten člověk by brzy ztratil sebe sama. Musel jsem to udělat.
S tomto přesvědčením vlezl do krbu a objevil se v bradavické ředitelně. Byl poslední na koho se čekalo. Ředitelka si povídala s ministerským úředníkem, Ron mluvil s Hermionou a Snape hypnotizoval krb před sebou.
" Vy už jste všichni tady?" řekl Harry vcelku zbytečně a nervózně se usmál. Snape protočil panenky.
" Jistě, proč by náš slavný zachránce kouzelnického světa měl vůbec chodit čas, že Pottere?" zavrčel Severus.
" Nemůžu za to, že v letaxové síti byl nával, a je to jen pět minut," zamračil ve Harry.
"Pět minut je víc než dost," zavrčel Snape. Dnes opravdu neměl dobrou náladu a pohled na Potterův obličej mu ji věru nezlepšil.
" Pojďme tedy k věci," odkašlal si úředník třímající v ruce úřední desky.
" Jistě, ať už to máme z krku," přikývl Severus a postavil se před muže. Harry k němu přistoupil také.
" Předložte prosím doklady k identifikaci," požádal je úředník. Severus i Harry vytáhli doklady totožnosti vydané ministerstvem. Poté byli na řadě svědci. Ron a ředitelka. Úředník přikývl, zapsal něco na pergamen a pak se zadíval na Snapea.
" Až dokončíme obřad, bude váš životní dluh splacen."
Severus přikývl.
"Víme, proč jsme se tu dnes sešli, čili nemusím tedy pronášet zbytečnou řeč. Ptám se vás, Harry Jamesi Pottere, berere si dobrovolně zde přítomného Severuse Tobiase Snapea za svého zákonitého manžela?"
" Ano," řekl Harry pevně.
" Severusi Tobiasi Snape, berete si dobrovolně zde přítomného Harryho Jamese Pottera za svého zákonitého manžela?"
" Toto je sotva dobrovolné," zavrčel Snape. Úředník se zamračil.
" Ale, jistěže si ho beru. Ještě se nechystám do rakve," utrousil Snape.
" Vyměňte si prosím prsteny," vyzval je úředník a tak se také stalo.
" Dále by mělo následovat první manželské políbení," úředník se ušklíbl. Severus pohledem propaloval Harryho.
" Ani na to nemyslete," zamračil se Snape a Harry se uchechtl a Ron dělal posunky jakože zvrací.
Úředník zakroutil posměšně hlavou a dal razítko na pergamen před sebou.
"Novomanželé a potom svědci, prosím pojďte se podepsat," řekl úředník a když bylo hotovo otočil se znovu k novomanželům.
" Prosím, podejte si ruce, ať je splacení životního dluhu zpečetěno," vyzval je úředník.
Harry vzal Snapeovu chladnou ruku do své a kolem nich se omotal červený paprsek kouzla.
Dluh byl splacen. Úředník jim podával oddací list a svitky ohledně životního dluhu." Tak tedy, přeji vám hodně štěstí," svá slova úředník směřoval víceméně k Harrymu a povzbudivě na něj mrkl. Poté vešel do krbu a zmizel v letaxové síti.
Hermiona, která byla po celou dobu trochu mimo dění přistoupila k Harrymu a objala ho.
" Díky, žes přišla," zašeptal jí Harry do vlasů.
" Kde jinde bych měla být?" odpověděla mu. Pak přistoupil Ron a poplácal ho po zádech.
" To dáš, kámo," řekl povzbudivě zrzek a Harry se pokoušel usmát.Minerva a Severus se mezitím bavili spolu.
" Jsi v pořádku Severusi?"
" Právě jsem si musel vzít Pottera. Život prostě nemůže být lepší," utrousil Severus.
" Kdybych věděla, co má v úmyslu, nepustila bych ho za tebou," řekla rozpačitě.
" To už je teď jedno Minervo, nemyslíš?" povzdechl si Snape.
" Snad to s Harrym nebude tak zlé. On je dobrý člověk. Chce ti jen pomoct. Časem spolu budete jistě vycházet," pokoušela se ho uklidnit.
" O tom velmi pochybuji," zamračil se Snape." Nespláchneme to?" přitočil se k nim Harry s hraným úsměvem. Popravdě byl dost nervózní.
" Něco ostřejšího by bylo vhodné," poznamenal Severus. Minerva vytáhla schovanou láhev whisky. Přeměnila brky na čtyři skleničky a nalila jim. Všichni si přiťukli a pomalu upíjeli.
" Budete se pak chtít stavit pro své věci?" zeptal se Harry.
" Není třeba. Vše potřebné mám sebou," poklepal na svou náprsní kapsu, kde měl schovaný kufr, který mu laskavě zmenšila Minerva." Dobrá, pak tedy půjdeme do Gringottům do banky," oznámil mu Harry a znovu se napil.
" Kvůli čemu?"
" Udělit vám podpisová práva a přidělit druhý klíč," řekl Harry prostě, jako by ji oznamoval, že jsou koupit rohlíky. Hermiona s Ronem vytřeštila oči. Divili se, že po poslední aféře, chce Harry něco takového udělat.
" Pottere, to skutečně není nutné," řekl Severus zamítavě.
" To nebyla žádost," zamračil se Harry, aby dal jasně najevo, že o tom nehodlá diskutovat.
Když dopili pití, rozloučil se svými přáteli a ředitelkou a společně se Snapem vlezli do krbu. Když se s nimi svět přestal točit, stáli na Příčné ulici.
Svižným krokem se Harry vydal k bance nechávaje Snapea za sebou. Ten ho dohnal během chvilky. Vešli skrz točité dveře a rozhlížel se kolem, který ze skřetů má zrovna volno a když jednoho uviděl zamířil k němu.
"Á pan Potter, jaká čest," uklonil se mu skřet.
" Dobrý den, chtěl bych učinit nějaké změny k mému účtu."
" Jistě pane Pottere, prosím o doklad totožnosti a hůlku," Harry mu vše podal a čekal až to skřet zkontroluje.
" Právě jsem se oženil. Mé jméno teď sní Potter Snape. Můj manžel bude potřebovat podpisové právo a druhý klíč k mému trezoru." řekl Harry a podával mu oddací list.Skřet sklouzl na pergamen, poté na muže vedle Harryho a nehezky se zamračil. Harrymu se jeho pohled nelíbil. Severus se naopak tvářil lhostejně.
" Jistě," řekl skřet úsečně a došel si pro potřebné dokumenty, které musel Severus podepsat. Poté co přišel musel také předložit doklad totožnosti a hůlku, i když tu nosil už jen ze zvyku. Když bylo vše v pořádku, Severus svým uhlednylým písmem podepsal kupičku pergamenů a skřet mu podal jeho klíč.
" Pane Pottere, zajisté budete chtít změnit limity výběrů," poznamenal skřet.
" Nic takového, můj manžel může používat trezor stejně jako já. Nyní jej máme společný," zamračil se Harry. Neměl rád když mu někdo vnucoval něco, co nechce. Snape pozvedl obočí a nepokrytě pozoroval mladého muže vedle sebe.
Když měli vše vyřízeno, zavezl je skřet k trezoru. Když Severus uviděl kolik toho Harry má, poklesla mu brada.
Potter se musel zbláznit. Dal mi klíč k trezoru jen tak k užívání. Sám bych nikdy nikomu nevěřil natolik, abych něco takového udělal.
" Vemte si kolik budete potřebovat, zajít sem ale můžete v podstatě kdykoli. Cestou se ještě stavíme v lékárně nechal jsem vám tam připravit přísady do lektvarů, které jste po mě chtěl. Jo a mimochodem... to že jsem vám dal klíč k trezoru není samozřejmost. Zvlášť po posledním románku, kdy mi ten zmetek kradl peníze. Chtěl jsem tím vyjádřit, že vám věřím. Vím, že byste toho nikdy nezneužil," řekl Harry tak skálopevně přesvědčen, že by to Snape nedokázal udělat.
Ta neochvějná víra v něj otřásla Severusovým bytím. Takže ze sebe nedokázal dostat ani jedinou sarkastickou poznámku. Pouze nevěřícně hlesl: "Děkuji, Pottere."
ČTEŠ
Životní dluh
FanfictionPár: snarry Varování: 18+ Děj: Harry požaduje splacení životního dluhu od Severuse Snapea, kterému se zachránil život po útoku Nagini. Snape se ale brání protože to co Harry požaduje se mu velmi příčí. Nechce se stát jeho manželem. Vždyť se vzájemně...