Nisa pov
Gulp!!
"Minggu depan keluarga kita akan adakan picnic bersama dengan keluarga kawan abi jadi abi nak tanya Aisyah free x minggu depan?"
"Fuh!ingatkan apala yang penting sangat tu abi..insya'allah Aisyah free minggu depan.."
Akupun sambung..
"Ingatkan mentang -mentang Aisyah baru habis SMU abi ngan umi suruh kahwin...takut dah Aisyah tadi.."
"Perkelahan ni penting supaya kita lebih mengeratkan lagi silaturahim antara kita.."
"Ooohh..tapi kenapa muka umi macam serba salah?"dari tadi aku perhati muka umi aku..
"Tak ada apa-apa la sayang..tak lama lagi abi ngan umi nak pergi umrah...risaukan Aisyah jer.."
"Ooo..takperlah umi..Aisyah kan dah besar!iyyyah!!kuat tak Aisyah..haha"
"Tak elokla anak dara macam tu!"
Aisyah!kan dah kena marah!!abi aku hanya tergelak tengok telatah aku yang berlagak kuat..
Aku tak tahu kenapa aku rasa umi sebenarnya bukan risaukan pasal tu..macam ada sesuatu perkara yang mereka sembunyikan...hmmmm
Khairi pov
"Minggu depan abang ngan Tikah free x?"
kitorang memandang antara satu sama lain..
"Insya'Allah kitorang free,ada apa walid?"
"Tak der papepun..minggu depan walid nak kamu perhatikan seorang gadis ni."
"Kamu Atikah!kamupun sama!kamu tolong abang kamu perhatikan gadis ni"mama menyampuk tiba-tiba..
"Kenapa?"aku ngan Tikah tanya serentak..
"Dengar dulu!minggu depan akan ada perkelahan keluarga antara keluarga kita ngan keluarga kawan walid..kawan walid ni ada seorang anak gadis tunggal..jadi walid ngan mama nak kamu berdua perhati gadis ni..."
"Kenapa?"
"Sebab walid nak jadikan gadis tu menantu walid.."
"Oooo..Apa!"
"Akmal jangan terkejut sangat!!walid tak kan paksa Akmal...tapi walid berharap boleh berbesan ngan kawan walid tu..sebab tu walid nak Akmal perhati gadis tu..akhlak dia kelakuan dia sikap dia okey!?tapi ingat jangan perhati lebih-lebih"
Mmm...macam mana eh..walid nampak berharap sangat.okey macam ni,Khairi kau tengok dulu gadis tu macam mana pastu buat solat istikharah...Bismillah...
"Saya tak kisah untuk kahwin tapi walid dengan mama yakin ke saya boleh menjadi ketua keluarga yang baik?"
First aku kena tahu aku layak tak nak tanggung anak dara orang..karang kebulur anak dara orang..
"Insya'Allah...mama ngan walid percaya Akmal boleh menjadi ketua keluarga yang baik..."
Mama aku memberi kata2 semangat dekat aku..walid hanya tersenyum sambil mengangguk setuju dengan kata2 umi.
Ya ALLAH,harap pilihan yang ditetapkan oleh orang tuaku betul..
Esoknya.......
Nisa' pov
Bosannya!Duduk dekat rumah takder paper nak buat!Nasib ada kawan-kawan..
walaupun dah habis sekolah....tahun ni..
Kitorang masih berhubung...
Laman sosial WHATSAPP
YOU ARE READING
Assalamu'alaikum,cinta!
Teen FictionKhairunnisa Ainul Aisyah,gadis berpurdah yg berkahwin di penghujung usia 16 tahunnya dgn lelaki yg x terduga menjadi suaminya,Khairi Akmal seorang yg kuat pegangan agamaNya yg tua setahun daripadanya..Fuhh,citer yg amat cliche bagi pembaca namun nan...