Renungan mama terhenti...Tapi perasaan tidak tenangnya mengenangkan si anak yang mengabaikan isterinya tidak hilang.Hati gusar melihat si gadis yang dipinangnya sering menangis dalam diam.
//////skip time///#few month later
??? pov
Final dah nak dekat...pasni cuti sem mesti kena balik kelantan..Aduh lemaulah nak jumpa minah tu.Sampai bila aku nak berlakon.Sian lah ngan minah tu...Dahlah baik,cantik lak tu..kan tak pasal berlakon jadi laki dia,tiba-tiba jadi laki betul..aku makan juga minah tu nanti..Sampai bila lah Si Gatal tu nak kurung mamat serban tu...penatlah aku macam ni...
Khairi pov
"Hai,sayang...You dah makan?Jom teman I makan"
Lisa mula menggeselkan tubuhnya dengan ku.Tak aku sangka gadis yang rupa menawan dengan tubuh yang langsing macam nipun terdesak nak kan laki.Perasaan marahku semakin membuak-buak!Berbulan bulan aku kena kurung kena seksa.Aku cuba longgarkan ikatan di pergelangan tangan ku...Ya Allah,rindunya aku kat Nisa...Sekarang mesti dia tengah risaukan aku...Dari Aidilfitri aku tak balik...
Flashback
Aku dah siap dengan jubah putih dan serban putih di kepala.Rasa gembira sangat,tiket bas di tangan di genggam erat..Ya Allah,Nisa',abang rindu kat Nisa'..
aku sengaja tidak menghubungi Nisa' kepulangan ku..tapi aku ada mengkhabarkan kepulangan ku pada mama dan abi...tak lupa untuk berpesan pada mereka supaya merahsiakan hal ni dari Nisa'.Tapi hati ni terasa berdebar lain macam..debar yang tidak menyenangkan...Allahu,permudahkan perjalanan ku...
Aku mula melanggan uber untuk ke terminal bas,aku tak sempat menempah seat bas yang daripada pihak universiti kerana bas berlepas pada hari akhir peperiksaan pertengahan sem aku..Jadi terpaksa tempah bas luar..Baru langgan tiba-tiba aku dapat panggilan driver uber dah sampai.Pelik.Biarlah.Aku angkut barang aku turun asrama dan masukkan ke dalam kereta exora hitam.Dengan lafaz bismillah aku masuk ke dalam kereta dan membaca doa naik kenderaan.
p.s:test test..ada reader x..sorry sis baru kembali.klu ada reader lebih dari 100 baru sis sambung balik ya...sis mmg jahat sikit.hihi
sambungan......
Laluan ke terminal bas agak berbeza dari biasa.Sejak bila pergi terminal bas lalu jalan ni.
"mm,abang,maaf,tapi saya rasa abang dah salah bawak saya ni.saya nk ke terminal bas,laluan ni x menghala ke terminal bas"
"Memangpun dik,maaf abang baru teringat abang tertinggal dompet kat kedai makan tadi.So abang nak ambik dulu takut kang karang hilang.Sorry dik."
"no hal abang,okey,okey"
Abang ni pergi makan kat mana lah tengah tengah laluan hutan ni...
Sesampai ke lokasi satu kemah maupun gerai makan apapun tak der,yang ada hanyalah semak samun.Tak lama kemudian ada 2 orang masuk duduk bersebelahan ngan aku.Sorang memaut tanganku sorang lagi menumbuk perut ku kemudian menekup mulut dan hidung ku dengan kain yang ada wangian yang sangat kuat.Nafas semakin sesak,penglihatan semakin kabur...Pandangan menjadi hitam....
p/s:sis punya fon ada masalah,so tak boleh nk pasang hotspot nk guna untuk update.huhuhu.No hal,nti sis update lagi ya..tumpang wifi library..hahah
YOU ARE READING
Assalamu'alaikum,cinta!
Teen FictionKhairunnisa Ainul Aisyah,gadis berpurdah yg berkahwin di penghujung usia 16 tahunnya dgn lelaki yg x terduga menjadi suaminya,Khairi Akmal seorang yg kuat pegangan agamaNya yg tua setahun daripadanya..Fuhh,citer yg amat cliche bagi pembaca namun nan...