Nisa' pov
Cemburu punya pasal aku balik jalan kaki.Dahla rumah jauh.huhu.
Sampai hati Khairi buat aku macam ni.Eh,kejap!!!!!!!Aku cemburu ke?
Eh tak kot!!Ni hanya perasaan seorang isteri yang melihat husband dia curang depan mata.Tu jer!Khairi pov
Kenapa pula Nisa' nak balik sendiri ni?Aku ada buat salah ke?
"Engkau klu ya pun nak berpeluk dengan adik kesayangan kau tu tak payah lah sampai buat bini aku lari!"
"Apa?!Kitorang takder buat apa-apapun!"
"Pastu kenapa bini aku lari?"
Aku cuba untuk mengimbas kembali apa yang terjadi....
Flashback
Aku tengah kalut kemas beg sebab dah lambat nak jemput Nisa'.Nanti merajukkan,tak dapat bantal peluk aku malam ni!
"Assalamu'alaikum,abang Khairi!"
"Wa'alaikumusalam w.b.t..Alia buat apa dekat sini?"
"Abang Iqbal suruh Alia datang kelas ni tunggu dia."
Iqbal tu kawan baik a.k.a sepupu aku.Yes,Alia nipun sepupu aku juga.Aku memperligatkan lagi tangan aku mengemas barang.Tak elok berdua-duaan macam ni.Karang tak pasal-pasal timbul fitnah.Elok aku sangkut beg di bahu dan berjalan laju untuk keluar dari kelas tu,Iqbal tarik beg aku sampai terjatuh aku."Bro,tunggu aku packing beg kejap!!Sebagai jaminan kau tak lari aku pegang dulu beg kau."
Sopan punya sepupu!Nasib dapat sepupu macam ni!Cermin mata aku jatuh pula!Habis lantai aku meraba.
Mamat tu bukan nak kemas beg dia cepat-cepar tak,dok syok peluk adik dia tu,macam dekat rumah tak boleh peluk.Tiba-tiba aku terdengar buku jatuh."assalamu'alaikum"
Suara macam suara Nisa'.Akupun cepat- cepat mencari cermin mata aku dan bangun berdiri sebelah Iqbal.Nisa' buat apa dekat sini?Terkejutlah juga!Mungkin dia dah lama tunggu aku kot.Tiba-tiba dia cakap nak balik sendiri.Ada hal!Aku masih bingung tak tau apa-apa.End flashback
Aku perhatikan Iqbal yang tengah buat muka terkulat tak tahu apa-apa dekat situ dan Alia yang macam tersenyum sinis..
Apa dah berlaku?!Tiba-tiba aku teringat beg aku yang dipikul Iqbal.
Jap!!!"Iqbal masa kau peluk adik kau,kau menghadap bini aku ke kau belakangkan dia?Maksud aku,bini aku nampak muka kau ke nampak beg aku?"
Iqbal berfikir sejenak.Aku terpandang muka Alia kelihatan sedang meluat.Budak ni kenapa?Daripada tadi aku pelik dengan minah ni!
"Khairi,aku rasa bini kau dah salah faham kot.Dia mungkin ingat engkau yang peluk adik aku kot!Sebab aku belakangkan dia..sorrrry!!!"
Aku hanya mampu menepuk dahi.Dahla beg aku tu aku jahit nametag nama aku.Ni semua Tikah punya pasal!Haritu dia suruh aku jahit nametag dekat beg sebab setiap kali kali aku suruh dia ambil beg aku selalu ngadu x jumpalah apalah.
Akupun ambil beg dari Iqbal,cepat keluar,ambil kereta dan cari Nisa'.Dalam perjalanan..
Mana Nisa' ni?Kalau jalan kaki impossible dah sampai rumah.Macammana ni?Kalau aku telefonpun comfirm dia tak angkat sebab dia mana bawa telefon pergi sekolah.Eh,kenapa ni?
Kereta terhenjut,terhenjut,mati!
Apahal ni?!Masa nilah kereta ni nak buat hal.Akupun keluar daripada kereta dan tinggalkan kereta tu tepi jalan.Akupun telefon walid."Assalamu'alaikum,walid.Kereta rosak tepi jalan ni!"
"wa'alaikumusalam w.b.t..Dekat mana?
"Dekat sekian,sekian.."
YOU ARE READING
Assalamu'alaikum,cinta!
Teen FictionKhairunnisa Ainul Aisyah,gadis berpurdah yg berkahwin di penghujung usia 16 tahunnya dgn lelaki yg x terduga menjadi suaminya,Khairi Akmal seorang yg kuat pegangan agamaNya yg tua setahun daripadanya..Fuhh,citer yg amat cliche bagi pembaca namun nan...