"Tunggu!maaf..Khairi,maafkan saya."
Khairi pov
Ya ALLAH,kenapa?Nisa'tak nak kahwin ngan aku ke?
Muka aku pucat sehabis pucat..Nisa'datang sedikit hampir dengan aku tapi masih berjarak la..pastu dia bagi dekat aku sehelai tisu yang dah renyuk dan ada tulisan padanya..
"Khairi,boleh saya minta 10 minit?
Saya dah tak boleh tahan dah ni..."
Aku melihatnya pelik..tak boleh tahan?pastu aku nampak dia dok pegang perut.Ooooo..nak pergi tandas ke?akupun angguk sambil bagi isyarat cepat sikit..aku cuba untuk tahan gelak.."Kenapa Khairi?Nisa' nak pergi mana tu?"umi Nisa' tanya.semua nampak bimbang..
Nisa'..Nisa'..awak ni boleh tahan nakal juga.."Jangan risau..dia cuma minta izin nak keluar sekejap jer.Dalam sepulih minit macam tu dia masuk balik."
"Ya ALLAH,Nisa' ni buat perangai betul."
"Umi tak payah risau.Saya percayakan dia.Dia nervous tu."
Aku cuba menangkan Nisa'.Nasib baik tetamu tak ramai sangat..x sampai 20 orang."Dia tahu nervous dia jer ke?kamu punya nervouse dia x tahu?"
Aku senyap sambil tersenyum.Aku tahu umi Nisa' malu kot Nisa' buat macam tu..setahu aku,Tikah cakap Nisa' ni dia lurus bendul sikit.Jadi tak hairan la klu dia tak rasa bersalah nak minta keluar sekejap tadi sebab dia tak faham yg orang akan marahkan dia sebab lengahkan majlis.
Nisa' pov
Dah berapa kali aku masuk keluar tandas.Ya ALLAH nervousnya!!!"Dekat sinipun engkau..puas kitorang cari."Sabrina datang dengan tiba-tiba.
Pastu satu group kitorang masuk tandas,nasib tandas masjid ni besar,muat nak masukkan kitorang 7 orang..
"aku cuakla..aku rasa nak nangis."
Tiba-tiba Meerah datang peluk dan pujuk aku..
"dah latu..benda tu benda biasa..bertenang la.""kitorang sentiasa ada untuk kau." Oh Farhana!i'm so touched.
Pastu semua orang peluk aku.Tiba-tiba seorang kawan aku ni merosakkan suasana yg ada.
"Dah-dah la tu menggedik,ngada-ngada semua.dah pergi masuk dalam semua orang tunggu kau tu."
Kitorang semua jeling dia pastu kitorang gelak sama-sama..
Aku harap aku takkan pernah lupa korang.Akupun masuk ke dalam dengan muka tak bersalah.Jap!!aku bersalah ke?
...........skip............
"sah?"
"sah!"
Ya ALLAH..aku dah jadi bini orang..aku menitiskan air mata sedih,gembira,takut,teruja dan tak percaya aku sekarang hak milik Khairi Akmal bin Hafizi.Akan di cop di sijil nikah nanti.."assalamu'alaikum.izinkan Khai..." akupun angguk.
Khairi berdiri dekat dengan ku lalu meletakkan tangannya di atas kepalaku lalu mendoakan semoga aku menjadi isteri yang baik,taat dan sebagainya..air mata aku terus mengalir tanpa henti selepas tu kitorang buat solat sunat bersama-sama.Selepas selesai semuanya aku memeluk kedua-dua orang tuaku..umi menitiskan air mata dan aku perasan abi menahan diri daripada menangis..
Ya ALLAH,dulu aku milik mereka YA ALLAH,sekarang mereka sudah selesaikan tanggungjawab mereka dan mereka serahkan aku kepada suamiku.Suamiku memegang erat tanganku yang bersarung tangan. Tangan yang dipautnya tersarung manis cincin nikah kami di jari manisku.Mereka dah cukup mendidik aku,mengajar aku supaya menjadi manusia yang berjaya di dunia dan akhirat selebihnya diserahkan kepada suamiku untuk mencorakkan diriku ke arah lebih baik atau sebaliknya.
"Awak!Jom balik..penat."
Aku mengajak suamiku pulang ke rumah orang tuaku kerana mereka akan adakan sedikit kenduri di sana.
"Jom!"mukanya yang putih mulus mula memerah..wahh!cutenya suami aku..
YOU ARE READING
Assalamu'alaikum,cinta!
Teen FictionKhairunnisa Ainul Aisyah,gadis berpurdah yg berkahwin di penghujung usia 16 tahunnya dgn lelaki yg x terduga menjadi suaminya,Khairi Akmal seorang yg kuat pegangan agamaNya yg tua setahun daripadanya..Fuhh,citer yg amat cliche bagi pembaca namun nan...