Nisa' pov
Dia hanya meletakkan tualaku diatas kepalanya dan bergerak mengambil baju yang aku sediakan untuknya.Akupun menghampiri dia.Cukup hampir seperti dia lakukan kepada aku tadi.Disebabkan dia sangat tinggi,aku harus mendongakkan kepalaku untuk melihat wajahnya yang terukir sekuntum senyuman untukku.Keadaan aku yang sangat dekat dengannya membuatkan aku boleh mendengar degupan jantungnya yang sangat laju.haha.tulah perasaan aku tadi.Pastu perlahan-lahan aku.....
Khairi pov
Flashback
Aku keluar bilik air dengan hanya mengikat tuala dipinggangku.aku lihat isteriku membuat muka terkejut.Apakata kalau aku kenakan dia.hehehe.aku hampiri dia perlahan-lahan dan bila dah sangat dekat aku dekatkan kepalaku dilehernya..Ya ALLAH!cantiknya isteri aku.lehernya putih ku perhatikan.Aku hampir mencium lehernya.Astaghfirullahadzim.Jaga nafsu Khairi!sabar nanti kau akan dapat juga.akupun ikut rancangan asal aku untuk kenakan dia.akupun membisik kepadanya hajatku yang sebenar.Muka isteriku nampak sangat pucat.Akupun ambil tuala dilengannya dan beredar dari situ.Dahlatu Khairi.Jangan asyik dok menyakat isteri kau tu lari pula nanti.
End flashback
Tiba-tiba isteriku datang menghampiriku cukup rapat seperti tadi.Jantungku berdegup laju.Aku hanya mampu tersenyum melihat senyuman di wajahnya.Lalu tangannya diraihkan ke kepala ku.Dia mengeringkan rambutku yang basah dengan menggunakan tuala yang aku ambil tadi.kesian aku melihatnya kadang-kadang perlu berjongket untuk mengelap rambutku.akupun mengambil tangannya dan ku pegang sambil melihat anak mata coklat miliknya.Isteriku membuat muka "kenapa".
"Sayang pergi mandi cepat nanti lama diorang tunggu."
"Takpe.Biar saya siapkan awak dulu lepas tu saya pergi siap okey?"
"its okey.i can do it by myself.you must be quick,they waiting for us for hours"A/N:sorry untuk kesalahan grammar dan sebagainya.
Aku membalas dengan senyuman.
Dia pun angguk dan bergerak ke bilik air............skip........
9:00 p.m.
Selesaipun majlis ni.Alhamdulillah berjalan dengan lancar.
"Awak!Saya masuk bilik dulu ya!"
Aku mengangguk sambil tersenyum.Risau pula aku dengan bini aku ni.Bukan main panas badan dia tadi masa bergambar.Aku tanya okey tak dia cakap okey cuma nervous jer.Harap dah surut la panas dia.Nisa' pov
Aku masuk ke dalam bilik terus mandi tukar baju.Aku betul-betul rasa tak sedap badan.Nak isyak berjema'ahlah.Aku tunggula dulu laki aku.11:00 a.m.
Kenapa dia tak masuk lagi eh?Tolong abi kot.aku sembahyang sendirilah.......skip.....
Lepas sembahyang aku terus tidur atas sejadah dengan kain sembahyang sebab aku betul-betul rasa tak sedap badan.
Khairi pov
Ya ALLAH!PENATNYA!!!!Rindu pula dekat bini aku.Mana ya dia pergi?oh tak ingat dia minta nak masuk bilik tadi.
Pintu bilik kami ku ketuk.
"assalamu'alaikum"tapi tak bersahut.
Aku pun masuk perlahan-lahan tengok isteriku sedang tidur atas sejadah.Akupun perlahan-lahan ke ke arahnya dan mengangkatnya perlahan-lahan.nasib baik dia ringan.Aku letakkannya di atas katil lalu ku buka telekung dan kainnya.Aku terkedu melihatnya hanya memakai baju singlet dengan seluar tracksuit.Jantungku berdegup kencang.Aku perlahan-lahan memegang pipinya yang mulus.
Ya ALLAH!Panasnya!Tiba-tiba dia tersedar."Awak nak apa-apa ke?Saya ingat nak sembahyang sekali dengan awak tadi maaflah saya ngantuk sangat saya sembahyang dulu tadi.awak dah mandi?klu tak saya siapkan baju untuk awak."Dia duduk dan memaut lenganku.Terasa bahang panasnya.
YOU ARE READING
Assalamu'alaikum,cinta!
Genç KurguKhairunnisa Ainul Aisyah,gadis berpurdah yg berkahwin di penghujung usia 16 tahunnya dgn lelaki yg x terduga menjadi suaminya,Khairi Akmal seorang yg kuat pegangan agamaNya yg tua setahun daripadanya..Fuhh,citer yg amat cliche bagi pembaca namun nan...