BÖLÜM 17: OKULLAR AÇILIYOR
Cem, Ceren ve Seren; Gönül öğretmene Burhan beyin ikizlerine de gitar dersi vermesi konusunu açmış ama yeni öğrenci almasının kendisini zorlayacağını düşündüğünden Gönül öğretmen bunu kabul etmemişti. Ancak onların dersleri bittikten sonra okullar açıldığında kabul edebileceğini söylemişti.
Gitar dersleri bittikten sonra yaz tatili de bitmiş, havalar soğumaya başlamış ve okulların açılmasına az kalmıştı. Cem, Ceren ve Seren hem kendi evlerinde, hem de bazen pastanede gitar çalarak pratiklerini oldukça ilerlettiler ve ilk kez duydukları bir parçayı bile notalara dökerek çalmaya başladılar. Onların güzel gitar çaldığını gören mahalledeki gençler ve çocuklar da heves ederek Gönül öğretmenden ricada bulundular. Ancak Gönül öğretmen açgözlü biri olmadığından kalabalık öğrenci kabul edemeyeceğini söyleyip 4 öğrenciden fazlasını almadı. Israr edenleri de Cem'in gitarları satın aldığı müzik aletleri mağazasına yönlendirdi. Buranın sahibi eski öğrencisi olduğundan son derece uygun bir fiyata ders vermeyi kabul etti, öğrencilerine gitar satarak da zaten kazanç elde etmiş oluyordu. Gitar yanında keman, bağlama ve ud dersleri de verdiğinden sadece bu mahallede elliye yakın öğrencisi olmuş, haftanın her günü ders vermeye başlamıştı. Hatta gençler yanında ev hanımları ve çalışan erkekler de ders almaya gidiyorlardı.
Cem, Seren ve Ceren; son gitar derslerinden birinde aralarında konuştukları gibi Gönül öğretmenden ricada bulunup İtalyanca dersleri almayı daha önceden teklif etmişlerdi. Gönül öğretmen bunu o zaman kesin bir dille reddetse de sonunda onlardan ayrılmaya gönlü razı olmadığından haftada sadece ikişer saat, okul çıkışından sonraki akşam saatlerinde yine birlikte ders vermeyi kabul etti. Ama ücret almayacaktı, sadece İtalya'ya gittiklerinde onu da yanlarında götüreceklerdi. Hayatında son bir kez İtalya'yı görmek isteyen Gönül öğretmen, tek başına gitmeye cesaret edemediği için bu yola başvurmak zorunda kalmıştı.
Gençlerin zaten biraz İtalyanca altyapısı vardı, özellikle ikizler İtalyancada kendilerini oldukça ilerletmişlerdi ama Cem de kısa sürede onlara yetişti. Gönül öğretmen kendi branşı olmadığından dersleri pratik olarak veriyor, çoğunlukla sohbet şeklinde geçiyordu. En çok kullanılan sözcükler ve günlük hayatta kurulan cümle kalıpları, bir de derste sadece İtalyanca konuşmak yeterli oluyordu zaten. Gramer ve dil altyapısına hiç girilmediğinden telaffuzu Türkçe'ye en yakın Avrupa dillerinden biri olan İtalyanca'yı öğrenmek yıllardır öğrenmeye çalıştıkları İngilizce'den daha kolay gelmişti.
Okullar açılmaya başladı, ilk kez okula giden öğrenciler annelerinin eline yapışarak okula adım attılar. Kimi sevinçle arkadaş edindi, kimi birkaç hafta annesiyle okula gitmek zorunda kaldı. Öğretmenlerine ve arkadaşlarına alışıncaya kadar çocuklar yabancılık çekti. Burhan beyin ikizleri Serkan ve Hakan da hem okula gidip geldiler, hem de hafta sonlarında Gönül öğretmenden gitar dersi aldılar.
Cem, Seren ve Ceren aynı liseye gidiyorlardı. Seren ve Cem aynı şubede, Ceren ise başka bir şubedeydi. Okula birlikte gidip geliyorlar, teneffüslerde yine bir araya geliyorlardı. Cem; Seren ve Ceren'i önce kız arkadaşlarıyla, sonra samimi olduğu erkek arkadaşlarıyla tanıştırdı. Hepsi de Cem'i çok seven ve değer veren kişilerdi, Ceren ve Seren kısa sürede yeni arkadaşlarıyla kaynaştı, onları kendi pastanelerine davet ederek arada bir okul dışında görüştüler.
Cem önceki yıllarda çok başarılı bir öğrenciydi. Sınıfta hemen hemen tüm derslerde en yüksek notu alır, bu nedenle öğretmenleri de arkadaşları da onu çok sever ve değer verirlerdi. İkizler ise ilk bir ay bocaladılar, ortalama notlar aldılar. Onlar da İstanbul'daki okullarında iyi birer öğrenciydiler oysa. Üstelik İstanbul'daki okul daha üst düzey eğitim vardı, bir yandan öğrencilere üniversite sınavına hazırlık dersleri veriliyordu. Bir ay sonra Ceren ve Seren de gerçek performanslarını göstererek sınıfta en yüksek notları almaya başladılar. Bunda elbette okula, arkadaşlarına ve öğretmenlerine uyum sağlamalarının yanında Cem'le birlikte sınavlara çalışmalarının da büyük etkisi olmuştu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Pastane İkizleri (Kitap Oldu-TAMAMLANDI)
Teen FictionÇocuklukları birlikte geçmiş olsa da yıllar sonra bir araya geldiklerinde tanıyamamışlardı birbirlerini. Oysa anneleri çok yakın iki komşuydu. İki genç kız ve bir genç delikanlının başlarına neler gelecekti? Şaşırtıcı olaylar, sürprizler ve beklenm...