Bolum 26: Gonul Ferman Dinlemiyor

43 12 34
                                    

     BÖLÜM 26: GÖNÜL FERMAN DİNLEMİYOR

     Ceren ve Seren merdivenlerden yavaşça inerek terasa geldiler ama gördükleri karşısında çığlık atmamak için kendilerini zor tuttular. Gönül öğretmen ve Kont Carlino Giordano sarılmışlar ve öpüşüyor gibiydiler. Arkaları dönük olduğundan tam göremediler ama yine de birbirlerine parmaklarını ağızlarına götürüp "Sus" işareti yaptılar ve geri dönerek sessizce merdivenlerden yukarı çıkmaya başladılar. Sessizce çıktıkları basamaklardan bu kez yavaş adımlarla ve gürültü çıkarıp konuşarak inmeye başladılar. Son basamağa geldiklerinde ise Gönül öğretmen ve Kont Carlino Giordano birbirlerinden biraz uzakta ve manzarayı seyretmekle meşguldüler. Ayten hanım ortalıkta yoktu ve bunun nedenini kendilerinin yukarıda yaptıklarından anladılar. Ayten hanım da onları yalnız bırakmak gerektiği düşüncesiyle merdivenlerden aşağı inmişti.

     Gönül öğretmen çocuklara bakarken gözleri parlayıp gülümseyerek konuştu:

     - Ben de gelmek isterdim yukarı kuleye ama bu kadar yükseğe bu yaşımda çıkamam diye cesaret edemedim, dedi. Buna Kont Carlino Giordano karşılık verdi.

     - Henüz gençsiniz Gönül hanım, ne varmış yaşınızda? Benim babam 110 yaşında öldü. Siz ancak onun yarı yaşındasınız. Daha önünüzde uzun ve güzel yıllar var, dedi.

     Buna Gönül öğretmen ve ikizler gülümseyerek yanıt verdiler. Ceren:

     - Buradan kuleye tam 365 basamakmış, Cem saymış. Bu bir rastlantı mı, yoksa bilerek mi bu basamak sayısı kullanılmış çözemedik, dedi. Kont Carlino Giordano yanıt verdi:

     - Hayır, kesinlikle rastlantı değil, dedi. Bu şato yapılırken zamanın büyük gökbilimcilerine danışılmış. 365 basamak yılın 365 gününü temsil eder. Buradaki 4 kule de 4 mevsimdir. Şato 2 bodrumdan ve 5 kattan oluşuyor, bu da haftanın yedi günüdür. Her pencerenin on iki cam bölmesi vardır ve bu da 12 ayı ve burçları temsil eder. Daha birçok astronomik, bilimsel rakam ve şekiller bu şato yapılırken kullanılmış. Bana da büyük babam çocukken anlatmıştı bunları.

     Ceren ve Seren hayretle birbirlerine baktılar, buna çok şaşırmışlardı ve hiç dikkat etmemişlerdi. Teşekkür ettiler ve bundan sonra şatodaki her ayrıntıya daha çok dikkat edeceklerini söylediler.

     Biraz sonra Beren ve Cem de merdivenlerden el ele indiler. Onları el ele gören Gönül öğretmen ve Kont Carlino Giordano gülümseyerek baktılar ve birbirlerine dönerek gülümsemeye devam ettiler. Cem son basamağa geldiklerinde Beren'in elini bırakmak zorunda hissetti kendini ama Beren daha sıkı tutup yapışarak buna izin vermedi. Cem çekiniyor ve utanıyordu, Beren ise bunda ayıp bir şey görmüyordu ya da herşey şimdiden bilinsin istiyordu.

     Kont Carlino Giordano ve Gönül öğretmen yine kolkola önden giderek merdivenleri yavaşça inmeye başladılar. Gençler ise ikizler önde, Beren ve Cem en arkada, yine el ele olmak üzere onları takip ettiler. Cem utanarak Beren'e bakıyor ama Beren hiç oralı bile olmuyordu. Belliydi ki ilk kez bir erkeğin elini severek ve isteyerek tutuyor, asla bırakmak istemiyordu. Bu birliktelik ömür boyu sürsün istiyordu. Merdivenlerden aşağı inerken Beren bunları düşünüyor, hatta evlenme planları yapıyor, Roma'nın en güzel evlerinden birinde oturarak çocuklarını ve torunlarını yetiştirmeyi hayal ediyordu ama bu hayallerin çoğu gerçekleşmeyecekti. Birkaç gün sonra öğreneceği şeyler onun da hayatını alt üst edecekti.

 Birkaç gün sonra öğreneceği şeyler onun da hayatını alt üst edecekti

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
Pastane İkizleri (Kitap Oldu-TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin