Kapitel 5

555 34 0
                                    

Oscars perspektiv-

Jag satt i min säng och trummade på mitt vänstra ben, man kan säga att jag var uttråkad.

Jag ställde mig upp framför helkroppsspegeln som hängde på ena väggen. Jag drog av mig hoodien som jag hade på mig utanför en blårandig t-shirt. Jag kollade ner på min kropp. Ärren på armarna gjorde att dem såg upsvullna ut. Ännu tjockare än dem egentligen är.

Jag kanske ska hitta på något ikväll, i stället för att sitta hemma på min säng och vara deprimerad. Jag plockade upp min telefon ifrån sängen och drog iväg ett sms till Ogge, en kille jag lärde känna förra sommaren.

"Vad ska du göra ikväll?", skrev jag och efter fem minuter svarade han.

"Jag ska på dansträning, ska du följa med?", svarade han. Jag gick igenom alla scenarion som skulle kunna gå fel.

"Visst, vilken tid?", skrev jag till slut men ångrade mig i samma ögonblick som jag tryckte på 'skicka'.

"Kul, jag kommer till dig vid 19", skrev Ogge.

Klockan var fem i sju när Ogges moped brummade upp på uppfarten.
Jag stod redan med ytterkläderna på i hallen och gick ut när jag hörde ljudet.
Ogge var klädd i svarta jeans och en svart skinnjacka. Han räckte fram en röd hjälm mot mig när jag kom och jag tog emot den med båda händerna.
Ogge drog på sig sin, också svarta hjälm över huvudet och jag gjorde likadant.

Han hjälpte mig upp på mopeden och tryckte ner gasen lite.
"Håll i dig", beordrade han mig och jag gjorde som han sa. Jag virade mina armar runt hans midja och lutade huvudet mot hans rygg.

Ogge körde iväg och efter några minuter stannade han mopeden.

"Dags att kliva av", sa han och klev av mopeden och sedan hjälpte han mig.

"Tack", mumlade jag och Ogge log.

"Jag ska bara gå och byta om men du kanske kan vänta där inne så länge?", frågade han och jag svarade med en lätt nick. Han försvann in genom en dörr jag antog var nån form av entré så jag följde efter honom.

Det var en grå metall dörr med ett rektangulärt glasfönster på.
Jag drog upp dörren och möttes av en doft blandad av svett och parfym.

Röster kom från en utav de halvöppna dörrarna på vänstra sidan utav korridoren. Jag kunde urskilja Ogges röst bland surret, men även någon annans,

Felix.

Tack för att ni läser, och glad påsk på er!
/Elli

Not the one I want to be [foscar 1]Where stories live. Discover now