blauuuuw, de kleur van jou haren...

7.2K 321 63
                                    

POV LISA

Nadat ik de grap had uitgehaald heb ik enkel nog een paar boze blikken gekregen van Rayn, maar dat boeit me niet zoveel eigenlijk. Rayn is nog een paar keer nagelachen geweest maar na zijn boze blikken zwegen ze al snel. Ik snap niet hoe 1 jongen, een badboy, jerk en sukkel, zoveel invloed kan hebben op deze school.

Het is alweer avond dus ga ik me alvast klaarmaken om te slapen. Als ik in mijn bed kruip staar ik alleen maar voor me uit. Ik heb nog geen enkele sms gekregen van Sophie, ze zal me vast vergeten zijn. Met die gedachte val ik in slaap.

POV RAYN

Ik ben wel blij dat ik zoveel te zeggen heb op deze school, iedereen luistert naar me. Alleen die Lisa werkt me tegen, echt ik haat haar. Maar ik moet haar nog terug nemen voor die grap die ze vanochtend met me uithaalde. Ik haat het als mensen zo tegen me doen. Maar nu ga ik gewoon slapen want morgen heb ik rugbytraining want volgende maand is het die wedstrijd tegen het Sintpieterscollege.

de volgende ochtend•

POV LISA

Ik zucht als ik mijn wekker hoor en zet hem uit. Ik ga voor mijn kleerkast staan en kies voor een blauwe skinny met gaten en een topje met jeanshemptje op. Dan loop ik naar de douche en zet hem aan. Als ik mijn haar heb gewassen zet ik de douche uit en trek mijn kleren aan. Vandaag ga ik volr een hoge staart en beetje mascara. Als ik helemaal klaar ben zie ik dat Britney ook klaar is en we vertrekken.

Als we staan aan te schuiven blokeert iemand mijn weg. Je mag 3 keer raden wie. Inderdaad, de enige echte Rayn is terug. Soms vraag ik me echt af of die gast problemen heeft. "Goed geslapen prinses?" vraagt hij alsof we beste vrienden zijn. "Mijn dag was perfect tot dat ik je lelijke kop zag dick head. Maar nu even serieus, vertel een keer over het ongeluk."vraag ik terwijl ik hem koppig aan kijk. "Huh, welk ongeluk?". "Ale Rayn, je gaat me toch niet vertellen da je zo geboren bent'' ik heef Britney een high-five en laat een verbaasde Rayn achter. alle blikken zijn op ons gericht. Maar omdat ik zo tegen Rayn spreek heb ik toch wel wat zeg hier op school dus roep ik:"wa zitten jullie te staren, doe jullie mond toe of er vliegt een vlieg in!". Iedereen draaide hun hoofd weg en ik ga bij de bende zitten en begin te eten.

Pov rayn

De dag is heel snel vooruit gegaan en nu heb ik rugbytraining terwijl dat Lisa danstraining heeft want dans zit ook in de strijd tegen het Sintpieterscollege.

Als we in de kleedkamers komen ga ik me omkleden en als iedereen weg is blijf ik nog even achter. Toen ik zeker wist dat de meisjes ook weg waren ging ik naar hun kleedkamer. Daar zoek ik de rugzak van Lisa en als ik hem heb gevonden zoek ik haar shampoo en doe er 5 druppels blauwe kleurstof in. Waarom blauw? omdat ze blauw haat. Voila, straks heeft ze blauwe haartjes. Dat komt er van als je mij belachelijk maakt.

Pov lisa

We hebben training van dans omdat we die wedstrijd tegen dat andere college hebben. als iedereen weg is loop ik ook naar buiten. Als ik begin te dansen beslist iedereen dat ik vanvoor moet dansen, zodat ze allemaal kunnen kijken als ze het niet meer weten. Ik vind dat allemaal het zelfde. Als we maar winnen tegen dat college want het is heel belangrijk blijkbaar.

Als de training klaar is ga ik alvast douchen en me klaar maken. Als ik de douche aanzet was ik mijn haar en al de rest, dan zet ik de douche uit en kleed me aan. Als laatste doe ik mijn haar. Ik droog het eerst nog wat met de handdoek en kam het daarna. Als ik zie dat er blauwe haartjes in mijn kam zitten wil ik in de spiegel kijken maar aangezien er geen spiegel is in de kleedkamer, vraag me niet waarom, zet ik mijn kap op en loop ik naar mijn kamer.

•In mijn kamer•

Ik kijk in de spiegel en doe mijn kap van mijn hoofd. Ik zie dat mijn haar blauw is en gil waardoor Britney komt aflopen. Alleen gilt ze nu ook als ze mijn haar ziet.

Ik pak de haardroger, droog mijn haar en doe het in een staart ik doe tenslotte mijn kap op mijn hoofd. Ik loop nu naar Rayn zijn kamer met shampoo op mijn hand. Hoe ik zijn kamer weet zijn? gewoon ik was boos en achtervolgde hem voor als ik ooit een grap moest uithalen in zijn kamer. En zie nu...
Ik duw de deur open:"Rayn!"Ik zie Rayn verbaast kijken, uiteindelijk schiet hij in de lach. Ik loop naar hem toe en lach in mezelf omdat zijn haar nog nat is van zelf te douchen. Ik doe de shampoo op allebij mijn handen terwijl Rayn nog steeds zit te lachen en als ik mijn handen op zijn haar leg en begin te wrijven kijkt hij eerst raar maar merkt dan dat het ook die blauwe shampoo is. Alleen was zijn reactie ietsje te laat en was zijn eerst donker bruin haar al helemaal beschuimt, wat wil zeggen dat zijn haar nu ook gekleurd is. Dan loop ik naar de deur maar zeg eerst nog met een grote grijns:"hoe langer je het er op laat hoe blauwer het word en hoe langer het blauw blijft." en toen ik hem hoorde lopen naar de badkamer liep ik weer naar mijn eigen kamer en storte me op bed. Niet veel later viel ik in een diepe slaap...

__________________________________________________________
Haaaai.
Ik vind het zelf niet zo'n leuk boek dus weet ik niet of ik verder ga schrijven.
ik denk dat ik wel ga verder schrijven want mss word het leuker hoemeer ik naar het einde ga he. Dan pas ik die eerste hoofdstukken wel aan.
2e update vandaag
Love you guys

The badboy, my mateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu